Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Kinga
Skrevet

Jeg likte "L". Og, ja, den var artig.

Vibeke

Skrevet

Jeg har lest "L", "Tatt av kvinnen" og "Naiv Super". "L" og spesielt "Tatt av kvinnen" er utrolig morsomme. Erlend Loe skrev også manus til filmen "Detektor" som jeg også likte godt.

Skrevet

Jeg har lest L, Tatt av kvinnen, Fakta om Finland og Naiv super og digga alle fire. Småfniser nesten hele tiden. :lol:

Skrevet

Jeg lo høyt for meg selv da jeg leste Tatt av kvinnen.

JA, han skriver morsomt synes jeg.

Skrevet
Jeg har lest L' date=' Tatt av kvinnen, Fakta om Finland og Naiv super og digga alle fire. Småfniser nesten hele tiden. :lol:[/quote']

Fakta om Finland var ingen højdare synes jeg,men tatt av kvinnen og L aner jeg ikk ehvor mange ganger jeg har lest. Naiv super nøyde jeg meg med å lese et par ganger tror jeg.

Skrevet

Nei, fakta om finland er vel den minst morsomme, men liker måten han skriver på så utrolig godt..

Skrevet

Jeg har som mål å fullføre bøker jeg har begynt på - en av de få (de siste årene) jeg ikke har fullført, er Erlend Loes Fakta om Finland. Klarte bare ikke å lese den - vet ikke helt hvorfor, men tror det hadde hjulpet på om det hadde vært noen kapitler i den - bruker allitd å ha som mål å lese til f.eks neste kapittel dersom det er en passe dårlig bok - for å gi den en ny sjangs liksom, til å ta seg opp....

Gjest Leia i.i.
Skrevet
(...)denne fyren' date=' som jeg aldri har sett trekke så mye som en millimeter på smilebåndet, har skrevet morsomme bøker? (Hvilke(n) da, i så tilfelle?)[/quote']

Jeg leste et sted at han er delvis lam i ansiktet, og at det er derfor han ikke smiler synlig. Kan jo ha vært ironi, men han har jo virkelig et 'stenansikt'.

Jeg og mannen min har lest Naiv Super og L, som vi begge humret godt av. Jeg synes humoren er underfundig. Man må ha litt sansen for typen og kanskje ha litt selvironi for å mores av den. :wink:

Gjest Embla s
Skrevet

Særlig "Tatt av kvinnen" er kjempemorsom og bra!! Har også sett den på teater - utrolig bra!!

Det stemmer at Loes "stive maske" skyldes lammelse. Tror det er en utrolig morsom, hyggelig og klok mann!

Skrevet

Har lest Tatt av kvinnen og den syntes jeg var morsom.

Har prövd å lese både Naiv. Super. og L men syntes de var kjedelige. Var spesielt skuffet over Naiv.. siden jeg hadde hört så mye bra om den, men det kan jo være nettopp derfor...

Gjest Samara
Skrevet

Jeg likte "Tatt av Kvinnen". Slet litt mer med "L", irriterte meg bare i begynnelsen. Tok seg opp etterhvert da, eller kanskje jeg bare ble vant til stilen hans? Det var den første boken hans jeg leste. Har ikke lest andre bøker av ham, men har lyst til å lese "Naiv Super".

Skrevet

Hakke lest noe av han, jeg...

Kanskje på tide...?

Hvem skal jeg begynne med?

Skrevet

Jeg synes faktisk Naiv.Super er den beste av Erlend Loe sine bøker(Med et forbehold etterspm jeg ikke har lest Fakta om Finland).

Likte L og Tatt av kvinnen også, men Naiv.Super er den beste i mine øyne :lol:

Måten jeg personen er med bankebrett og lister over alle mulige ting fikk meg til å :hoho: MYE

Gjest eminel
Skrevet

Jeg lo nesten hele tiden mens jeg leste Naiv Super :lol:

Skrevet

for ikke å snakke om loes fantastiske barnebøker! alle bøkene om kurt er rasende festlige, og maria og jose helt nydelig.

lo så jeg gråt av tatt av kvinnen, og kunne knapt vente da naiv.super kom og jeg brøt kun-paperback-prinsippet mitt av ren utålmodighet.

L derimot kunne jeg levd godt uten, og derfor har jeg ikke giddet å sjekke ut fakta om finland heller.

men de første bøkene hans er vanvittig bra.

Gjest Embla s
Skrevet
L derimot kunne jeg levd godt uten, og derfor har jeg ikke giddet å sjekke ut fakta om finland heller.  

men de første bøkene hans er vanvittig bra.

Same goes for me! :Nikke:

Skrevet

Jeg har Naiv super på lydbok, lest av Loe selv. Jeg tar meg i å småglise hele tiden. Humoren....tja......hvordan kan jeg beskrive den?

Underfundig humor uten tonefall?? Fungerer bra for meg som en beskrivelse det der......bra er det i alle fall.

Milo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...