Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lest flere steder at hvis man har tørr hud er det anbefalt å smøre fuktighetskremen på våt hud. Noen som vet om dette stemmer?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_sophia_*
Skrevet

vet at om du bruker babyolje på våt hud så binder du mere fuktighet til huden, og det funker kjempebra! så kan kanskje stemme med bodylotion også:)

Skrevet (endret)

Hei.

I stedet for å omformulere og forklare bare klæsjer jeg inn en liten snutt fra Femina:

Den tørre huden

Den tørre huden har små talgkjertler og porer, og det dannes derfor lite talg. Dette gjør at huden lett blir tørr og flasser og klør. Blodårene har en tendens til å trekke seg sammen ved påvirkninger, og mennesker med denne hudtypen er ofte bleke.

Håper det hjelper deg! :-)

Innlegget redigert.

Reglene.

Resten av artikkelen finner du her.

Arwen (mod)

Endret av Arwen
Skrevet (endret)
Hei.

I stedet for å omformulere og forklare bare klæsjer jeg inn en liten snutt fra Femina:

Den tørre huden

Den tørre huden har små talgkjertler og porer, og det dannes derfor lite talg. Dette gjør at huden lett blir tørr og flasser og klør. Blodårene har en tendens til å trekke seg sammen ved påvirkninger, og mennesker med denne hudtypen er ofte bleke.

Håper det hjelper deg! :-)

Innlegget redigert

Arwen (mod)

Ja det var her jeg leste det på femina. Men lurte på om det faktisk var sant. Gjelder det både ansikt og kropp?

Endret av Arwen
Skrevet

Jeg kan egentlig ikke se grunnen til at dette skulle lønne seg, men kan være verdt et forsøk. Så i en tidligere post at babyolje ble anbefalt, og er enig med at huden blir mykere der og da - men personlig har jeg best erfaring med å påføre en god fuktighetskrem to ganger etter dusjing. Den første porsjonen suges inn med en gang, og den andre porsjonen blir liggende på utsiden slik at den trekkes inn over tid.

Min anbefaling vil være å holde seg unna vaselinbaserte kremer, og heller gå for Cosmica på kropp og A-creme i ansiktet.

Lykke til!

Gjest Pupsilure
Skrevet

Vi lærte det på hudpleieskolen hvertfall, så jeg tror det er noe i det ;)

Mvh Hudpleier

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...