Gjest TS Skrevet 17. april 2008 #1 Skrevet 17. april 2008 Jeg lurer litt på dette med karbohydrater. Er karbohydrater i seg selv ikke bra i forbindelse med vektnedgang, eller blir for mye karbohydrater frarådet ettersom de inneholder mange kalorier? Fedon Lindberg f.eks anbefaler lite karbohydrater. Jeg spiser havregrøt til frokost, og enten en liten potet eller litt ris til middag. Vil dette da hindre vektnedgang, selvom jeg er i kaloriunderskudd? Tror jeg er i underskudd da hvertfall.. Men siden jeg ikke går ned i vekt, er det noe jeg gjør feil!!
Nadezjda Skrevet 17. april 2008 #2 Skrevet 17. april 2008 Jeg lurer litt på dette med karbohydrater. Er karbohydrater i seg selv ikke bra i forbindelse med vektnedgang, eller blir for mye karbohydrater frarådet ettersom de inneholder mange kalorier? Fedon Lindberg f.eks anbefaler lite karbohydrater. Jeg spiser havregrøt til frokost, og enten en liten potet eller litt ris til middag. Vil dette da hindre vektnedgang, selvom jeg er i kaloriunderskudd? Tror jeg er i underskudd da hvertfall.. Men siden jeg ikke går ned i vekt, er det noe jeg gjør feil!! Hei. Om du skal ned i vekt er det lurt å satse på de trege karbohydratene - mat med lav GI. Jeg ville forsøkt å styre unna stivelse, hveteprodukter og sukker, og heller stase på grønnsaker, fullkorn og frukt. Det finnes forferdelig mye dokumentasjon om dette på nettet, men tommelfingerregelen er at man bør holde seg unna stivelse. Likevel vil jeg bare påpeke at veien å gå om man skal ned i vekt er gjennom fysisk akitivtet. Jeg vet at det sies, men tror ikke det ligger så mye i reklamene "spis deg slank". Spis fornuftig - men ikke vær for hard mot deg selv, finn en treningsaktivitet du _trives_ med, _bare_ da vil du lykkes i å opprettholde treningen din... Lykke til :-) Ps: Søk på google etter GI-oppskrifter og se www.trim.no for mer informasjon om fettforbrenning og biologiske referanser :-)
Gjest Elfrida Skrevet 17. april 2008 #3 Skrevet 17. april 2008 Karbohydrater er helt ok, og havregrøt, en liten potet eller litt ris vil ikke hindre at du går ned i vekt.
Gjest lucy d-.-b Skrevet 17. april 2008 #4 Skrevet 17. april 2008 Hvis du ikke går ned er du nok ikke i kaloriunderskudd. Karbohydrater er ikke et hinder for å gå ned, men mye karbohydrater og kalorier går ofte hånd i hånd. Hvis du har problemer med å gå ned er det kanskje lurt å gå kaloriinntaket litt i sømmene, jeg gjør det nå og det funker flott. Har registert meg på diett.no , det er gratis og du kan plotte inn hva du spiser og evt trening, så regner den ut for deg hvor mye du har fått i deg. Jeg syns det er fint, så slipper jeg å regne på kaloriene selv. Titter på det hver kveld, og da ser jeg hvis jeg har "syndet", og så kan jeg tilpasse meg deretter Det er alltids lurt å spise trege karbohydrater med lav GI, da denne typen mat holder deg mett lengere, men det essensielle i vekttap er kaloriunderskudd Jeg syns uansett ikke det høres ut som du spiser for mye stivelse, og havregrøt er sunt og kjempebra for fordøyelsen! Lykke til!
Gjest TS Skrevet 17. april 2008 #5 Skrevet 17. april 2008 Takk for svar. Jeg er medlem på vektklubben.no, så skriver alt jeg spiser Spiser 1000 kalorier om dagen. Så bør da ligge i underskudd. Har prøvd å spise mer, og gikk ikke ned i vekt. Defor jeg prøver å spise færre kalorier nå, selvom jeg spiser veldig mye!! Masse salat, grønnsaker, kylling osv. Mye mat, få kalorier. Men da fortsetter jeg med havregrøten min da :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå