Gå til innhold

Takk-for-maten tale

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem hos dere holder takk-for-maten tale?

Blir vedkommende "bedt" eller "spurt" om dette?

Og hvor lenge før spørr dere?

Skrevet

Oi, der sa du noe! Det har vi faktisk ikke tenkt på vi... Jeg ble engang spurt om å holde takk-for-maten tale dagen før bryllupet skulle være :o Men det var pga dødsfall i nærmeste familie til han som egentlig skulle holde, at det ble spurt så sent. Jeg takket høflig nei takk til det. Trenger litt mer til å forberede meg på. Men noen ukers varsel vil jeg tippe holder i massevis.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi spurte tanten til min kjære om hun ville holde takk for maten tale i vårt bryllup, dette gjorde vi for flere uker siden og hun takket ja :P

Min onkel og en venninne av oss skal lese opp telegram :D

Snartgift 28.06.03

Skrevet

Riktig god søndag morgen, alle sammen!

Fant en link på tale-etikette.

http://www.bryllupsweb.no/taler.html

Jeg tenker meg at to-tre uker er det minste jeg må ha for å forberede meg på en tale, kanskje enda mer. Hva med å spørre rundt sånn omtrent at svarfristen går ut?

Skrevet

2-3 uker for å forberede seg for en takk for maten tale????? Er det noe problem??? Jeg holdt den siste talen i vårt bryllup. Da passet jeg på å takke kokken, servitørene, alle som hadde hjelpt til med forberedelsene, forlover, gjester, svigerforeldre, toastmaster, mine foreldre og våre barn. Til slutt kom talen til min mann. Talen ble tatt helt på sparket, ingenting var forberedt men talen var kjempebra! Den høstet både latter, tårer og applaus.

Skrevet

Jeg har blitt så inspirert på arbeidsplassen min; på personalfestene der får vi høre de mest utrolige takk-for-maten-taler, og jeg ville ha hatt så lang tid fordi jeg gjerne ville ha gjort noe mer enn bare å si takk for maten og takke kokken, for eksempel kunne det være greit å vite hva som står på menyen, for så å flette det hele inn i noen vers på rim, eller gjøre noe annet ut av det. Ville jeg.

Hilsen meg.

Skrevet

En kompis av oss skal holde takk for maten talen. Vi spurte om han ville og han takket ja med en gang!

Gjest Anonymous
Skrevet

Et lite spørsmål fra nok en "grønn" person :wink:

Altså; kan toastmasteren holde takk-for-maten tale, eller bør det være en annen person?? Har ikke peiling på slikt, jeg :roll:

Skrevet

Jeg synes ikke det er nødvendig med takk for maten tale, jeg!!!!

I et bryllup er det jammen nok taler som det er, om man ikke skal ha en ekstra på slutten også "fordi det pleier å være sånn".

Sist jeg var i bryllup sa toastmaster noen ord om maten, kjøkkenet og servitørene helt mot slutten av bordsettingen. Det fungerte utmerket :-) INGEN savnet takk for maten talen.

I fjor sommer var jeg i 3 bryllup, og ingen av dem hadde takk for maten tale. Eller kanskje jeg bare har glemt det? I så fall var det tydeligvis lite minneverdig, og da i mine øyne unødvendig :ler:

Skrevet

Kan man ha velbekommesang i stedet for takk for maten tale?

Skrevet
Jeg synes ikke det er nødvendig med takk for maten tale, jeg!!!!

I et bryllup er det jammen nok taler som det er, om man ikke skal ha en ekstra på slutten også "fordi det pleier å være sånn".

Sist jeg var i bryllup sa toastmaster noen ord om maten, kjøkkenet og servitørene helt mot slutten av bordsettingen. Det fungerte utmerket :-) INGEN savnet takk for maten talen.

Enig!! Vi har ikke tenkt å ha det - men kommer til å be toastmasteren si noen ord, slik som du beskriver.

Jeg har vært i noen bryllup der de har hatt det - og vitser om mat og kokkelering kan bli litt kjedelig i lengden, spør du meg... Og så syns jeg egentlig hele greia virker litt 'kunstig', på en måte...

Men hver sin smak. Men man 'må' iallefall ikke ha det! :D

Skrevet

ja enig, og spes siden talen er planlagt påforand - den som holder den har allerede før festen bestemt seg for å si hvor god maten er osv... det blir litt rart. Nå har vi også tenkt å la det være, godt å høre at det begynner å bli vanlig...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...