Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er totalt ny i iTunes..

Skulle gjerne hatt bilder til covere av albumene mine, men når jeg skal "hente" sier "de" at jeg trenger en iTunes Store-konto. Men for å lage denne kontoen må jeg oppgi bankkort-detaljer, og jeg har jo ikke tenkt til å betale noe.

Koster det penger for albumbilder? Og hva med podcasts?

Har følelsen av at alle andre tar dette mye lettere en meg, ble født med iTunes-sperre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nesjda. Alle sliter med iTunes.

Til å begynne med ble iPodene populære fordi de var svinbillige og laga i billigplast, og gjorde akkurat det de skulle, uten masse hokus pokus. Så ble de trendy, og nå skal alle på død og liv ha dem, til tross for at det finns mengder av bedre og billigere spillere på markedet.

iTunes er egentlig et greit program (når de ikke kødder for mye med kopisperrer og tilpasning kun til egne spillere). Jeg har stor glede av det selv, selv om jeg droppa iPOD fordi den utstråler sidrompa bakstreverskhet.

Kontoen din hos iTunesbutikken åpner for å kjøpe alt fra lydbøker til musikk og mye annet. Men det er ingen kjøpetvang. Jeg er faktisk usikker på om du trenger en konto der, for å kunne laste ned albumbilder. Mener ikke man behøvde det før, men blir stress å sjekke uten, når jeg selv har konto oppe og går.

Ingen kjøpetvang, som nevnt. Men uansett vil du måtte bekrefte eventuelle kjøp, så det er lite å frykte. Albumbildene kommer vel automatisk, hvis iTunes finner dem i arkivet sitt, når du spiller låta, enten musikken fra iTunesmappa, en CD eller ei mp3mappe. Tror den også snapper til seg eventuelle albumbilder som ligger i musikkmappa. Men det er bare å prøve seg frem.

Synes du det er ekkelt å ha en slik konto, kan du "vanskeliggjøre" en eventuell kjøpsprossess ved å bruke handlekurv. Bare gå inn på Rediger > Innstillinger > fanekortet Butikk > Marker for at du vil bruke handlekorg. Da må du bekrefte i flere ledd, at du virkelig vil betale, hvis noe koster noe.

Det meste av PODcaster, radio og mye mikkmakk er gratis i iTunesbutikken, så det er vel verdt en tur. Uansett risikerer du aldri å bli trukket for varer eller tjenester du ikke ettertrykkelig har godkjent at du er villig til å betale for. Så bare len deg tilbake, pust dypt gjennom nesen, og nyt. :)

Skrevet
Jeg har stor glede av det selv, selv om jeg droppa iPOD fordi den utstråler sidrompa bakstreverskhet.

He he, takk for den :P Neida, skjønner poenget, angrer bittert.

Men nå gjorde du det hele en god del enklere, skal lage meg konto med en gang :)

Pust ut, pust inn!

Gjest Golden Girl
Skrevet (endret)

Jeg har konto på iTunes Store. Ikke noe problem, det! De er veldig pålitelige, og korrekt antall penger trekkes fra kontoen. Absolutt ikke verre enn å kjøpe andre ting fra nett.

Albumbildet kommer automatisk, ja.

Selv om det koster litt å kjøpe fra iTunes, så får man faktisk garantert musikk uten virus og annet morsomt, som man kan få hvis man laster ned ulovlig fra gratis-steder. Og... hvis f.eks. innholdet på PC-en må slettes (har skjedd med meg x-antall ganger) og hele registeret man har av sanger på iTunes blir slettet, uten at man har tatt sikkerhetskopier, så går det helt fint. Når man da plugger inn iPoden første gang etter å ha lagt inn programvaren på nytt, får man spørsmål om man vil tilbakeføre sangene man har kjøpt fra iPoden til iTunes på PC-en, så de ikke forsvinner.

Skjønner?

Endret av Golden Girl
Skrevet

Yes, i see. Takk skal du ha:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...