Bokormen Skrevet 17. april 2008 #1 Skrevet 17. april 2008 Noen som vet om man kan få levert økologisk mat (egg, frukt, grønnsaker osv) på døra i Trondheim, og i så tilfelle, hvor man kan bestille det?
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2008 #2 Skrevet 17. april 2008 http://www.okomat.no/ Vi abonnerer herfra, og er stort sett veldig fornøyd. Det har vært litt rot med fakturaer og en sjelden levering (og jeg synes de er litt dårlige til å svare på henvendelser, dvs at de gjør det, men ikke er sånn superserviceinnstilt eller kjappe), men ellers bra. Kvaliteten på grønnsakene er i hvert fall fin.
Bokormen Skrevet 17. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. april 2008 Takk for tips SKal sjekke de ut! Hva pleier dere å få når dere får varer derfra da?
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2008 #4 Skrevet 17. april 2008 Vi abonnerer på stor sesongpakke; den kan være litt "traust" - alltid mye gulrot, kålrot hele vintern, sellerirot, hodekål, rødkål (rundt jul), purre, appelsiner (mange og gode), epler (gode), stangselleri, jordskokk, broccoli, blomkål, løk (gul, rød og hvitløk), tomater... Ikke alt i en pakke, da... Om sommeren mer salat, tomater, agurk, squash o.l i tillegg til endel av tingene over. Man kan også bestille poteter i tillegg, muligens egg og endel tørrvarer også. Jeg har vurdert å bytte pakke noen ganger for variasjonens skyld, men i grunn er jeg fornøyd som det er, det er jo holdbare grønnsaker og jeg har blitt god til å variere Man kan forresten også kjøpe 2.sorteringsvarer billig når man er abonnent, det kan jo være en bra deal av og til.,
Bokormen Skrevet 17. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 17. april 2008 Tror kanskje jeg skal prøve en liten sesongpakke... Vi er jo bare to i husholdningen, og min bedre halvdel lurer seg helst unna alt som ligner på grønnsaker... hehe. Når leveres maten? Vi er litt avhengig av at det kan leveres etter ca 1600....
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2008 #6 Skrevet 17. april 2008 Den leveres nok stort sett på dagtid, men de leverer gjerne på arbeidsplassen om det passer for dere. Liten sesongpakke holder sikkert for to, vi har stor mest fordi jeg ønsker sjeldnere levering. Uansett en bra måte å bli obs på hvor mye grønnsaker en kan og bør bruke, jeg tror faktisk grønnsakpakkene har bidratt til å forme kostholdet vårt i stor grad det siste året. Det at man har en viss mengde å gå ut fra gjør det lettere for meg å planlegge middager enn om jeg skulle planlegge utfra ingen eller helt fritt utvalg av råvarer. Og vi kaster nesten ikke noe mat lengre Prisen er også helt grei, i hvert fall for meg som bor et sted hvor grønnsaksutvalget i butikken uansett er nokså dyrt og kjipt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå