Ciara Skrevet 17. april 2008 #1 Skrevet 17. april 2008 Har sett noen små bærbare som ser veldig greie ut. Noen som har innspill til en bra pc, og hvor liten skjerm det er greit å ha? *grønn*
Ciara Skrevet 17. april 2008 Forfatter #2 Skrevet 17. april 2008 ...det gjør forresten ingenting hvis dere kan anbefale en pc som har kult design
Gjest 8278B7 Skrevet 17. april 2008 #3 Skrevet 17. april 2008 http://www.apple.com/no/macbookair/guidedtour/
Ciara Skrevet 17. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 17. april 2008 Lurer litt på disse. ikke så liten, men kule og rimelige. Tror dere den til 4790 er grei? Eller bør jeg velge en større? Det jeg skal bruke pcen er stort sett tekstbehandling og surfing. Det som er viktig er altså at det går bra for meg å koble meg på det trådløse nettverket vi har. Og jeg skjønner ikke en meter av det som står under "Trådløse løsninger"... Somebody help me please
Gjest Livia Skrevet 17. april 2008 #5 Skrevet 17. april 2008 Jeg har en Dell XPS M1210, er kjempefornøyd med den. Har hatt den i snart 2 år. Det har kommet nye versjoner nå som er mindre og lettere enn min. Min er en 12", men jeg har større batteri så den er ganske tung, ca 1,8 kg. Vi har flere Dell pcer i huset, både stasjonære og bærbare. Ellers så har du jo Acer Ferarri, stilig maskin. Men den er dyr!
Søtpotita Skrevet 17. april 2008 #6 Skrevet 17. april 2008 Lurer litt på disse. ikke så liten, men kule og rimelige. Tror dere den til 4790 er grei? Eller bør jeg velge en større? Det jeg skal bruke pcen er stort sett tekstbehandling og surfing. Det som er viktig er altså at det går bra for meg å koble meg på det trådløse nettverket vi har. Og jeg skjønner ikke en meter av det som står under "Trådløse løsninger"... Somebody help me please du er i akkurat same situasjon som eg var i for omlag 2 veker sidan. Eg hadde også lyst på ei maskin med fint design, og eg kjøpte faktisk den Dellen som du linka til der, med lilla lokk med blomster på. Er kjempenøgd, men så er ikkje eg nokon dataekspert heller
Ciara Skrevet 17. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 17. april 2008 Kult! Jeg liker også den lilla Hvor mye betalte du for din? Og jeg regner med det er uproblematisk å koble seg på vanlig trådløst nettverk?
Søtpotita Skrevet 17. april 2008 #8 Skrevet 17. april 2008 Kult! Jeg liker også den lilla Hvor mye betalte du for din? Og jeg regner med det er uproblematisk å koble seg på vanlig trådløst nettverk? Ja, eg går aldri tilbake til ein kjedeleg farge no Eg betalte faktisk 8 500 ca for mi. Då tok eg den ikkje den billegaste versjonen, men den nest billegaste (var det rundt 6 800 og noko den kosta?). Så tok eg ein litt større prosessor og ein betre skjerm. Pluss 1000 kroner for ein 4-årig serviceavtale (at dei kjem hit og fiksar maskina dersom noko skjer med den eller noko i den duren). Så den vart ikkje så billig likevel. Forsto ikkje heilt korleis den der 4 900 eitt eller anna kjem inn i biletet. Fordi når ein går vidare så kjem det opp 4 alternativ der alle er dyrare... Veit ikkje kor mykje du har tenkt å legga ut for maskina?
Ciara Skrevet 17. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 17. april 2008 Har heller ikke bestemt meg for pris. Om det er 4000 eller 7000 er ikke så nøye, egentlig, er mer opptatt av at jeg skal få en bra og holdbar pc når jeg først kjøper
Søtpotita Skrevet 17. april 2008 #10 Skrevet 17. april 2008 Har heller ikke bestemt meg for pris. Om det er 4000 eller 7000 er ikke så nøye, egentlig, er mer opptatt av at jeg skal få en bra og holdbar pc når jeg først kjøper Jepp, same tenkte eg! Og så må den vera litt fin å sjå på
Ciara Skrevet 17. april 2008 Forfatter #11 Skrevet 17. april 2008 Trådløse løsninger Dell™ Wireless 1395 802.11b/g minikort - Europa - Pentium-tokjerneprosessorer Trådløse løsninger Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Mini-kort - Europa - Core 2 Duo Processors Trådløse løsninger Intel® Next-Gen Wireless N Mini-kort - Europa - Core 2 Duo Processors Trådløse løsninger Intel® Next-Gen Wireless N Mini-kort - Europa - Core 2 Duo Processors Er usikker på om alle disse går hos meg. Jeg har helt vanlig router.
Noli Skrevet 17. april 2008 #12 Skrevet 17. april 2008 Så lenge den har trådløst nettverkskort skal det være helt uproblematisk å koble til trådløst nettverk, det er Windows (operativsystemet) som gjør det, ikke maskinen. Så hvordan man kobler til det trådløse nettverket vil være likt på alle maskiner med samme operativsystem. Om du vil ha en liten en, er jeg veldig fornøyd med denne, den er 12".
Ciara Skrevet 17. april 2008 Forfatter #13 Skrevet 17. april 2008 Og så lenge det er Windows er det greit? Det har ikke noe å si hvilken versjon vi har? Jeg er helt noldus på dette som du skjønner.
Ciara Skrevet 17. april 2008 Forfatter #14 Skrevet 17. april 2008 eg kjøpte faktisk den Dellen som du linka til der, med lilla lokk med blomster på. Er kjempenøgd, men så er ikkje eg nokon dataekspert heller Jeg har bestilt den selv nå! Dæven døtte, nå gleder jeg meg!
Søtpotita Skrevet 19. april 2008 #15 Skrevet 19. april 2008 Jeg har bestilt den selv nå! Dæven døtte, nå gleder jeg meg! Har du?? Kor mykje måtte du betala for din? Gratulerar, den er kjempefiiiin! Min kom ganske kjapt, bestilte den på onsdag og eg henta den sjølv hjå Schenker på tirsdagen etterpå.
Ciara Skrevet 19. april 2008 Forfatter #16 Skrevet 19. april 2008 Den kom fort opp i 6500. Kjøpte den nest billigste varianten med diverse ekstra (virusprogram etc).
Søtpotita Skrevet 19. april 2008 #17 Skrevet 19. april 2008 Den kom fort opp i 6500. Kjøpte den nest billigste varianten med diverse ekstra (virusprogram etc). Ja, prisen gjekk raskt opp! Fekk du med serviceavtale på 4 år? Reknar med dei nemnte den dersom du kjøpte via telefon??
Ciara Skrevet 19. april 2008 Forfatter #18 Skrevet 19. april 2008 Jeg bestilte på nett, og tok ikke med serviceavtale. Var det dumt?
Søtpotita Skrevet 19. april 2008 #19 Skrevet 19. april 2008 Jeg bestilte på nett, og tok ikke med serviceavtale. Var det dumt? Åja, eg er eigentleg i utgongspunktet skeptisk til tilbod som dei "prakkar" på meg, og eg reknar med at det står ein god del med lita skrift som gjer at avtalen ikkje vert særleg gunstig likevel. Men sånn som eg forsto det så får du automatisk 1 års serviceavtale (dersom eitt eller anna skjer (med visse forbehold) så kjem dei heim til deg og fiksar det som er gale), men den serviceavtalen eg kjøpte (kosta 1000 kroner) inkluderte 4 år. Eg har allereie fått eit problem med maskina mi Det kjem opp ei sånn blå side med feilmelding (og så skrur den seg av) av og til, så kanskje eg får bruk for serviceavtalen allereie? Hatar datatrøbbel!
Søtpotita Skrevet 26. april 2008 #20 Skrevet 26. april 2008 Har du fått pcen, Ciara? Kanskje litt tidleg endå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå