Gjest Matamatør Skrevet 17. april 2008 #1 Skrevet 17. april 2008 Jeg skal lage middag til kjæresten min i kveld. Forretten blir aspargessuppe med aspargesbiter. Har valgt kyllingklubber som jeg har marinert og potetskiver ved dette. Ved siden av har jeg grønnsaker: brokkoli, babymais, babygulrøtter, gulrøtter, blomkål. Alt dette skal inn i ovnen, men så sitter jeg her og lurer på hva jeg skal med champinognen jeg har kjøpt. Er det mulig å putte den inn i ovnen også? Ovnsbakt champinong. Har aldri hørt om det, men er det noen som vet? Og neste spørsmål er, hvor lenge må kyllingklubbene stå i ovnen?
Zarabi Skrevet 17. april 2008 #2 Skrevet 17. april 2008 Kan ikke svare på spm om grønnsakene, men når jeg lager kyllingvinger (blir omtrent samme størrelse) så skal de stå til kjøttet løsner fra benet, og det tar bort imot en time i min ovn...de ligger ganske tett så kan være at det tar lenger tid da...
Gjest Matamatør Skrevet 17. april 2008 #3 Skrevet 17. april 2008 Ok. Takk. Skal jeg legge inn potetene etter 20-30 minutter da? og er det noen som vet om en god saus jeg kan lage til potetene/kyllingen?
Zarabi Skrevet 17. april 2008 #4 Skrevet 17. april 2008 Vil det ikke bare ta lenger tid å steike alt da da?? jeg ville heller ha stekt kyllingen mer eller mindre ferdig, ta de ut å så steike potente og det, og når det er igjen fem min på steiketiden, så legger du inn kyllingen igjen..så at det kan varmes opp igjen... Syntes forresten bretagne kyllingsaus (eller hvordan det skrives) er utrolig god
Gjest Matamatør Skrevet 17. april 2008 #5 Skrevet 17. april 2008 Er det noe man kan lage selv? Bretagne kyllingen
Zarabi Skrevet 17. april 2008 #6 Skrevet 17. april 2008 helt sikkert, men jeg kjenner bare til Torosausen..hehehe
momajoja Skrevet 17. april 2008 #7 Skrevet 17. april 2008 Alt dette skal inn i ovnen, men så sitter jeg her og lurer på hva jeg skal med champinognen jeg har kjøpt. Er det mulig å putte den inn i ovnen også? Ovnsbakt champinong. Har aldri hørt om det, men er det noen som vet? Ovnsbakte champignoner er kjempegodt! Særlig om du drysser litt balsamicoeddik over dem før du setter dem inn i ovnen
Trillrund Skrevet 19. april 2008 #8 Skrevet 19. april 2008 Ta ut stilken på champinonene og erstatt med litt hvitløkssmør, bak i ovnen... Nydelig! Til kylling bruker vi ofte en dip fremfor saus. Ta litt rømme og tilsett litt sweet chilisaus eller tacosaus, nydelig til kylling og stekte poteter. Og veldig lett og lage.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå