skruf Skrevet 17. april 2008 #1 Skrevet 17. april 2008 Hei! Jeg virkelig hater knebøy og utfall!! Men har lyst å stramme opp litt lårene og hekken til bikinisesongen trår i kraft.. Er det noe annet som er effektivt? Jeg er slank, går 40min eller sykler daglig til og fra jobb. Alle tips mottas med stor takk!!
Gjest Frk Åberg Skrevet 17. april 2008 #2 Skrevet 17. april 2008 Du har jo dette apparatet hvor du sitter på et sete, og skyver deg selv bort fra en plate. Om du skjønner hvilket jeg mener. Jeg kan ikke fordra knebøy selv, for jeg har problemer med å gjøre det riktig. Jeg er så redd for å falle bakover at jeg bøyer meg for mye fram. Knebøy med fri stang syns jeg ofte er vanskelig å få til, da jeg er avhengig av å kunne henge stangen på et stativ for å klare å få den over hodet. Dette stativet er ofte opptatt her jeg trener. Derfor pleier jeg ofte å ta knebøy på et slags apparat hvor stangen sitter fast i apparatet, og det bare går an å bevege stangen opp og ned. Da tar jeg også en fot bak når jeg bøyer ned i stedet for å falle fram på en måte, som man kan gjøre med en fri stang. Ellers har du markløft.
Supraspinatus Skrevet 17. april 2008 #3 Skrevet 17. april 2008 Som maya76 foreslår, så finnes det maskiner som tilnærmer seg knebøy som beinpress og beinspark, men de vil ikke gi deg den samme pakken med alle musklene. Jeg liker heller ikke knebøy, men har falt litt for den noe tyngre, men mye lettere å utføre: Knebøy med stangen foran. http://exrx.net/WeightExercises/Quadriceps/BBFrontSquat.html merk at den finnes i 2 versjoner
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå