Gå til innhold

Hva kan man forvente av de inviterte?

Fremhevede innlegg

Gjest SnartGift?
Skrevet
Nok en ting jeg glemte å nevne; jeg og samboer var for et par år siden i et bryllup i en norsk by i en annen kant av landet enn der vi bor. Bryllusdatoen var samme helg som en av byens store festivaler, så rimelige flybilletter var ikke å oppdrive, vi hadde til og med vanskeligheter med å finne hotellrom i en viss prisklasse... Jeg kan love deg at det bryllupet kostet oss omtrent like mye som utenlandsbryllupet vårt vil koste våre gjester! Gjestene våre har fått tak i langt rimeligere flybilletter enn hva vi klarte da vi skulle fly innenlands, liksom...

:)

Hehe! Det er sikkert ikke dumt å være litt strategisk sånn sett, så man ikke ender opp med å loppe gjestene totalt. Jeg håper jo at dette kommer til å blir en deilig ferie for alle som deltar, og da er det viktig å planlegge godt slik at man gjør de fleste fornøyde :)

Håper du får et supert bryllup! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Sambo og jeg har den siste tiden snakket litt om bryllup, og vi er vel begge enige om at vi ikke orker noe alt for romantisk og stort her i Oslo. Jeg er en person som syns det er ok å vise følelser, men blir litt redd av tanken på å ha et ROMANTISK bryllup her i nord, hvor vi pga dårlig vær osv må lage et bryllup som er smurt inn med alt for mye kliss :)

Så har vi snakket litt om å feire i utlandet. Det vi ser for oss er å for eksempel ha det i Frankrike på sydkysten, og da invitere slekt og venner til å bli med nedover. Så kan man kombinere det med ferie og ha en uke hvor man er sammen med venner og familie og koser seg, pluss at det blir en liten vielse med en stor fest ut i de sene nattetimer! Jeg ser for meg gigantisk fruktbuffet, koltbord, liveband på en solfyllt terrasse :rødme:

De færreste har vel råd til å betale for gjestenes reise og opphold, men gjør man ikke det kan man ikke da risikere at de inviterte ikke kommer?

Hvis man inviterer et år i forveien, blir det lettere da? Og hva gjør man hvis noen som du virkelig ønsker skal være der ikke har råd, eller i værste fall blir fornærmet fordi man legger opp til et bryllup der de inviterte må ha råd til å reise?

Vi som par kunne jo sikkert ha booket sted hvor folk kan overnatte, og vi tenker at for eksempel med Frankrike kan de som ønsker kjøre bil eller ta tog, man trenger ikke fly nedover (for de som for eksempel har flyskrekk).

Jeg syns ideen er så god, men jeg er redd det blir en fiasko fordi folk ikke har råd til å komme eller syns opplegget er for voldsomt. Mest av alt ønsker jeg å ha en feiring der ikke alt dreier seg om oss, men hvor alle vi er glade i kan komme sammen og ha en flott ferie. :hjerte:

Hva syns dere? Hvordan hadde dere reagert hvis dere ble invitert i et slikt bryllup? Og hva hadde dere forventet at brudeparet hadde betalt?

Hei.

Vi giftet oss i Miami og innviterte nærmere 30 gjester.

Vi hadde bestemt oss for å sponse noe av overnattingen til dei som ønskte å vere med.

Men vi trodde ikke det kom til å bli så mange.

Så feil kan man ta.

Vi blei 20 stk til slutt.

Hele greia kom på ca 80000kr. Det inkld ovenatting for gjester, mat, bryllupsfest osv.

Eneste gjestene betalte for selv var flybilletter.

Meget vellykka tur.

Men en ting vil jeg bare si.

Det blir INGEN ferie for brude paret.

Selv om det var utrolig hyggelig så har jeg ALDRI vert så slitene etter noen tur noen gang.

Jeg tror det er lett for gjestene å på en måte se brudeparet som noen reiseledere.

Men for en opplevelse... helt perfekt..

Hilsen lykkelig nygift!!

Endret av KristineT
Skrevet

Jeg forstår ikke helt hvorfor det skulle være noe problem, men det kommer kanskje an på hvor i landet man bor? Jeg er selv fra Nord-Norge, med en stor del av familien boende i Sør-Norge (og nå er jeg søring selv;) ), og da det var bryllup/konfirmasjon/dåp i familien vår enten nordpå eller sørpå resulterte jo det i at noen måtte reise langt, en eller annen vei, og det er som mange vet svindyrt å fly i Norge (hvertfall hvis du skal nordover...). Så sånn sett er det jo ingen sak.

For min del ville det altså faktisk vært billigere å bli invitert i et bryllup i Frankrike enn i et bryllup på hjemstedet mitt. Det er lett å få billigbilletter om man er tidlig ute, og reisen tar ikke nødvendigvis mer tid enn om jeg skulle reist hjem. Mye hyggeligere hadde det også vært! Å dra i et bryllup som feires i utlandet høres rett og slett utrolig koselig ut! Skulle ønske noen kunne invitere meg og...:P

Men altså; det kommer helt an på din familie og dine venner, om dere er en samlet gjeng i en del av landet eller om dere er spredd for alle vinder. Høres uansett ut som en flott plan som jeg tror dere fint greier å gjennomføre om dere vil! Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...