Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Samboern min virker litt nedfor for tiden. Han sitter hjemme hele tiden og det eneste han gjør er å skrive på en artikkel eller at han ser på TV.

Han er så og si ferdigutdanna og burde begynne å søke på jobber, men han orker ikke.

Begynner å bli litt bekymra for han. Han burde gå ut mer, treffe venner. Akkurat nå er den eneste personen han ser daglig, meg. I går var han virkelig borte, tom i blikket og deppa. Han blir heldigvis ikke sur da.

Han spurte om jeg ikke kunne si noe morsomt... tror han trenger noe å le av. Alt er så ensformig for tiden. Så til helgen har jeg lyst å gjøre noe for ham

Han skal heldivis treffe en kamerat i morra. En kamerat han ikke har truffet på lenge og som gjør han glad. Lørdag jobber vi på kvelden, så det må bli søndag etttermiddag/kveld.

Noe forslag til hva jeg kan gjøre? Tips fra menn hadde vært noe:)

Håper jeg får svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjør gocart. Da må man bruke kroppen litt, og det er litt mer fart og spenning enn en kveld på restaurant/kino etc. Når man er deppa og daff er det viktig å gjøe noe med litt action, for å få opp hormonene i kroppen igjen. Eller tivolo om det er det der. Finn i alle fall på noe som ikke innebærer at dere må sitte. Etterpå kan dere leie en teit komedie på vei hjem og kjøpe inn yndlingssnopen deres.

Skrevet

Gå på tur, på fjellet eller i et annet litt krevende terreng, eller (/og) i et vakkert område. Ta med god mat som du har smurt på forhånd. Det å slite litt fysisk gir KJEMPEkrefter etterpå, selv om det kan være tiltak å komme seg opp fra sofaen, og kanskje dette rushet inspirerer til å våkne opp litt fra nedturen?

Skrevet

hva med en tur på kino? se en komedie. Latter hjelper utrolig godt!

Skrevet

Heisann:)

Takk for gode råd alle sammen:) Her er planen min, en liten sammensetning av deres råd egentlig.)

Han kommer hjem om en halvannen time. Han har vært på jobb. Jeg har kjøpt sushi, det liker han. Også kan jeg gi ham en god massasje før han legger seg. Skal være ordentlig god mot ham.

Lørdag før jobb går vi en tur rundt sognsvannet. Det har vi snakka om før allerede. Tenkte jeg kunne ordne niste før han står opp. Reker og litt forskjellig.

På søndag etter jobb tenker jeg at vi kan møtes et sted også kjører vi til gokart senteret. Når vi kommer hjem, kan jeg lage god mat, stashe meg litt opp. Også har jeg kjøpt ut i vår hage 2 dvd. Han elsker de gutta:)

Jeg må huske å kjøpe øl til filmen.

Høres ikke dette ut som en plan?

Gjest Medisinmannen
Skrevet

Takk for gode råd alle sammen:) Her er planen min, en liten sammensetning av deres råd egentlig.)

Han kommer hjem om en halvannen time. Han har vært på jobb. Jeg har kjøpt sushi, det liker han. Også kan jeg gi ham en god massasje før han legger seg. Skal være ordentlig god mot ham.

Lørdag før jobb går vi en tur rundt sognsvannet. Det har vi snakka om før allerede. Tenkte jeg kunne ordne niste før han står opp. Reker og litt forskjellig.

På søndag etter jobb tenker jeg at vi kan møtes et sted også kjører vi til gokart senteret. Når vi kommer hjem, kan jeg lage god mat, stashe meg litt opp. Også har jeg kjøpt ut i vår hage 2 dvd. Han elsker de gutta:)

Trodde ikke han hadde jobb?

Skrevet

Jeg syntes det høres ut som en kjempe plan. Da er dere i aktivitet også, som er det aller viktigste, samtidig som du har lagt inn godbiter som du vet han liker som sushi og ut i vår hage. Du høres ut som en veldig fantastisk kjæreste, ikke minst fordi du fokuserer på hvordan du heller kan gjøre ham glad heller enn å være misfornøyd og bekymret for at han er treig og kip for tia. Positivt fokus hjelper på på humøret!

Skrevet

Oj, det var jo kjempebra plan!:) tror nesten jeg må finne på noe av det samme til mitt mannebein! :D

Skrevet

Hallo igjen:)

Han har deltidsjobb, defor han var på jobb.

Han fikk sushien sin i går, men det ble desverre ikke noe massasje. Jeg var så trøtt og sliten og sovna på sofan før han kom hjem:/

Men han fikk filmen og det ble han glad for. Så den får vi prøve å se på søndagen:)

For gi ham massasjen i kveld tenker jeg:)

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

Synes dette er skikkelig flott av deg :) Superbra!!

Mitt beste tips er å prøve å få han ut og gå, aller helst i skog og mark. Det gjør virkelig mirakler for trøtte og nedfor kjærester :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...