Gå til innhold

Disse gode spm, vet du om noen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det finnes så mange dype gode spm. TRenger eksempler på flere.

Et eks er:

Er glasset halvtomt eller halvfult?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har jo det klassiske "Hva kom først: høna eller egget?" spørsmålet.

Gjest nextlife
Skrevet

Hva kom først, høna eller egget.

Skrevet

Er en zebra sort med hvite striper, eller hvit med sorte striper?

Skrevet

Hvis et tre faller i skogen og ingen er der, lager det lyd da?

Skrevet
Det finnes så mange dype gode spm. TRenger eksempler på flere.

Et eks er:

Uansett er det en skandale om det er halvtomt eller halvfullt når du er tørst. Bare fulle glass her i gården.

Skrevet

Hvis et tre faller i skogen og et ekorn hører det, er det godt nok?

Eller hvis det faller PÅ et ekorn, da hører ingen det. Ingen andre enn ekornet i allefall. Men det er jo ikke i live for å fortelle noen om det..

Gjest Golden Girl
Skrevet

Hvordan er lyden av én hånd som klapper?

Skrevet
Hvordan er lyden av én hånd som klapper?

Nesten som med to hender, men lyden er litt mer hul.

Kjenner flere som kan klappe med en hånd! Ikke at det ser så smart ut, men klapping blir det :)

Gjest Golden Girl
Skrevet

Kjenner flere som kan klappe med en hånd! Ikke at det ser så smart ut, men klapping blir det :)

Interessant... og spesielt imponerende at du faktisk har klart å svare på et mangehundreårig filosofi-spørsmål!

:ler:

Skrevet
Hvis et tre faller i skogen og ingen er der, lager det lyd da?

Selvsagt, det er menneskeheten selv som har definert Homo sapiens som "verdens navle." Verden går videre selv om menneskene ikke er tilstede, vi har heller ikke funnet opp lyden, kun definert den etter vårt utgangspunkt.

Snusfornuftig? Jah.. :gjeiper:

Skrevet

De fleste som svarer på dette spørsmålet gjør det ved å "knytte" neven hurtig.

Det lager en lyd... men det er fremdeles ikke klapping. ;)

Skrevet

Hvis en mann sier noe, og det ikke er en kvinne i nærheten som hører det, tar han fremdeles feil?

Skrevet
De fleste som svarer på dette spørsmålet gjør det ved å "knytte" neven hurtig.

Det lager en lyd... men det er fremdeles ikke klapping. ;)

Det er ikke det jeg mener, iallefall. Det er et "guttefenomen" å få det til, og det var en periode der alle gutter gikk rundt og øvde på dette. Jeg kan beskrive fremgangsmåte (selv om jeg ikke får det til selv):

Hold armen i 90 grader, sånn at albuen peker rett ut til siden og hånden er i ansiktshøyde. Vær helt slapp i håndleddet og fingrene, og beveg hånden i kraftig fart fram og tilbake. I prinsippet er det fingrene som klapper mot håndbaken, men bevegelsen startes ved hjelp av overarmen. Overarmen skal beveges så raskt at den egentlig bare vibrerer. Kunsten er å være så slapp, og samtidig ha nok kraft. De som øver mye, klarer å klappe med begge hendene samtidig, altså klappe med en hånd på begge hender, sånn at man kan lage rytmer osv.

Når det kommer til hvordan denne klappingen ser ut, klarer jeg desverre ikke å svare uten å komme i fare for å snakke stygt om enkelte mennesker i samfunnet..

Gjest Elfrida
Skrevet
Eller, er glasset halvknust, eller halvreparert? :fnise: :klø:
Skrevet

Er det en stilk med blomst på eller en blomst med stilk? :fnise:

Fant den på nå :sjenert:

Gjest Gjest_Ingunn_*
Skrevet

Er ondskap medfødt - eller noe livet lærer oss?

Hvem er vi?

Hvor kommer vi fra?

Hva er meningen med livet?

Hva er godt og hva er ondt?

Kan virkeligheten forandres av Gud?

Er det mulig å oppnå sikker kunnskap?

Er individet eller samfunnet viktigst?

Har man rett til å bli forsørget av andre?

Er det mulig å leve et lykkelig liv i denne verden?

Er din karakter bestemt av deg selv - eller av krefter du ikke har kontroll over?

Er dette livet kun en forberedelse til et liv etter døden?

Gjest Golden Girl
Skrevet
Hvis en mann sier noe, og det ikke er en kvinne i nærheten som hører det, tar han fremdeles feil?

:ler:

Skrevet
Det er ikke det jeg mener, iallefall. Det er et "guttefenomen" å få det til, og det var en periode der alle gutter gikk rundt og øvde på dette. Jeg kan beskrive fremgangsmåte (selv om jeg ikke får det til selv):

Hold armen i 90 grader, sånn at albuen peker rett ut til siden og hånden er i ansiktshøyde. Vær helt slapp i håndleddet og fingrene, og beveg hånden i kraftig fart fram og tilbake. I prinsippet er det fingrene som klapper mot håndbaken, men bevegelsen startes ved hjelp av overarmen. Overarmen skal beveges så raskt at den egentlig bare vibrerer. Kunsten er å være så slapp, og samtidig ha nok kraft. De som øver mye, klarer å klappe med begge hendene samtidig, altså klappe med en hånd på begge hender, sånn at man kan lage rytmer osv.

Når det kommer til hvordan denne klappingen ser ut, klarer jeg desverre ikke å svare uten å komme i fare for å snakke stygt om enkelte mennesker i samfunnet..

Måtte innom youtube jeg :ler:

Skrevet
Måtte innom youtube jeg :ler:

Der har du det, akkurat sånn! Og dere ser vel nå at det heller ikke ser så innmari smart ut..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...