Gå til innhold

Veie matvarer

Anbefalte innlegg

Gjest Veie-gjest
Skrevet

Jeg prøver å slanke meg ved blant annet å skrive ned alt jeg spiser på en nettside (diett.no). Der har de oversikt over kaloriinnholdet på veldig mange matvarer, men man må oppgi hvor mye man spiser av det i gram. Jeg kan jo veie maten, men det blir ofte ikke noe av... særlig ikke når jeg spiser i kantinen eller ute eller hjemme hos andre.

Finnes det en nettside der det står hva matvarer veier gjennomsnittelig? Sånn en brødskive, noen skiver ost, et egg...

Videoannonse
Annonse
Gjest Bolledeig
Skrevet

sjekk matvaretabellen.no. Der mener jeg det står en del slike ting.

Skrevet
Jeg prøver å slanke meg ved blant annet å skrive ned alt jeg spiser på en nettside (diett.no). Der har de oversikt over kaloriinnholdet på veldig mange matvarer, men man må oppgi hvor mye man spiser av det i gram. Jeg kan jo veie maten, men det blir ofte ikke noe av... særlig ikke når jeg spiser i kantinen eller ute eller hjemme hos andre.

Finnes det en nettside der det står hva matvarer veier gjennomsnittelig? Sånn en brødskive, noen skiver ost, et egg...

www.somebody.no har næringsinnhold i over 9000 matvarer, og det meste er oppgitt i vekt pr stk/skive/desiliter/spiseskje osv - f.eks 1 skive brød, 1 rute melkesjokolade, 1 ss rosiner, 1 lakrisbåt osv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...