Gå til innhold

Plante bringebærhekk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå kommer våren og jeg gleder meg så til å være ute i hagen igjen.

Vi skal plante bringebærhekk, men når kan vi gjøre dette? Er det for tidlig på året ennå?

Takker for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer helt an på hvor i landet du er, det. Den liker ikke å bli satt rett ned i snøen :)

Og så kommer det veldig mye an på hvordan du skal plante. Om du setter ferdige busker fra planteskole, sår frø, eller planter stiklinger. De to siste er det perfekt å smette i jorda når det våres. Ferdigbusker er heller ikke så kritiske. Livskraft er kraftige saker det, når bare et minimum av forhold legges til rette for det. Og bær planter du vel i sør. Når planteskoler og gartnerier begynner å sette frem bærbuskene, så kan de settes i jorda.

Lev litt farlig ;)

Skrevet
Kommer helt an på hvor i landet du er, det. Den liker ikke å bli satt rett ned i snøen :)

Og så kommer det veldig mye an på hvordan du skal plante. Om du setter ferdige busker fra planteskole, sår frø, eller planter stiklinger. De to siste er det perfekt å smette i jorda når det våres. Ferdigbusker er heller ikke så kritiske. Livskraft er kraftige saker det, når bare et minimum av forhold legges til rette for det. Og bær planter du vel i sør. Når planteskoler og gartnerier begynner å sette frem bærbuskene, så kan de settes i jorda.

Lev litt farlig ;)

Tusen takk for svar! Bor i Buskerud og våren åpenbarer seg om dagen. har kjøpt ferdige busker. Tenker jeg setter de i jorda snart jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...