Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2009 #41 Del Skrevet 2. juni 2009 Jeg synes ikke noe om rullesko og mine barn får ikke det. Barn har ikke mulighet til å skjønne at de ikke kan stoppe på sekundet eller svinge unna. Faller gjør de også ofte. I tillegg kan de jo ikke gå ordentlig med dem, de går med tærne først. Det er ikke bra. Nei, skal de rulle får de bruke rulleskøyter. Er det ikke flott å la barna utvikle motorikken da? Det å falle er ikke farlig...bruk beskyttelse, så går det som regel greit. Barn som ikke bruker kroppen sin har større sjanse for å brekke noe enn aktive barn fordi et barn uten motorikk vil vel få sine egene utfordringer. Og føttene tar nok ikke skade av"tå gåing" i noen korte stunder hver dag.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2009 #42 Del Skrevet 2. juni 2009 Er det ikke flott å la barna utvikle motorikken da? Det å falle er ikke farlig...bruk beskyttelse, så går det som regel greit. Barn som ikke bruker kroppen sin har større sjanse for å brekke noe enn aktive barn fordi et barn uten motorikk vil vel få sine egene utfordringer. Og føttene tar nok ikke skade av"tå gåing" i noen korte stunder hver dag.. Joda, klart de. Men skal de rulle får de bruke rulleskøyter. Ser små barn ned i 6 års alderen med rullesko, de jeg har sett klarer ikke å beherske det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå