Gjest *Mim* Skrevet 25. april 2008 #21 Del Skrevet 25. april 2008 Seksåringen min får ikke, og har utrolig nok ikke spurt en gang. Nå er rulleskoene forbudt på skolen. Skjønner det godt, uoversiktlig og farlig med hundrevis av unger som ruller rundt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rugrat Skrevet 25. april 2008 #22 Del Skrevet 25. april 2008 Pliiiis ikke la ungene få gå med rullesko på skolen! Jeg vasker på en skole, og jeg er så forbaska lei av alle merkene disse skoene lager i gangene! Særlig der det er belegg, der får vi jo knapt merkene av igjen. Sikkert veldig kjekke sko, det tviler jeg ikke på, men de lager fryktelig mye ekstra arbeid for oss renholdere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Infinity Skrevet 27. april 2008 #23 Del Skrevet 27. april 2008 Jeg har kjøpt rullesko til jenten min på 7 år. Hun bruker de bare hjemme, og da er det snakk om en liten time om gangen. Skal hun andre steder så bytter hun sko. Det er ikke lov å bruke rullesko på skolen siden det har skjedd en del uhell . Jeg tror litt av grunnen til uhell på skolen er at de som ikke har hatt rullesko har fått prøve andre unger sine sko, og da har det jo ikke vært en voksen hånd å holde i . Balansen kommer jo ikke med en gang. Jeg syns at rullesko må brukes med måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shop24 Skrevet 6. mars 2009 #24 Del Skrevet 6. mars 2009 (endret) De jeg så på var de orginale fra USA (også dette iflg. ekspeditøren) og kostet 699. Hjulene kunne ikke taes inn i skoen, men de kunne taes helt ut og etterlot jo da et svært hull i skoen. Virket ikke særlig ok etter min mening. Hei antar at de skoene som "ekspeditøren" viste deg var de originale Heelys? Modellene med to hjul (Rapid og Fizz) leveres ikke med lokk til å dekke disse "hullene" som du nevner, men modellene med ett hjul (Slash og Ivy) leveres standard med slike lokk. Det er for øvrig ikke noe problem å bruke skoene uten hjul og/eller uten lokk. Ang. skader ved bruk av rullesko kan dette begrenses ved bruk av skikkelig sikkerhetsutstyr som noen har nevnt tidligere i denne tråden. Innlegget er endret. -jolie (mod) Endret 6. mars 2009 av jolie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovis Skrevet 6. mars 2009 #25 Del Skrevet 6. mars 2009 Har en jente som også har lyst på rullesko. Men jeg liker absolutt ikke ganglaget til barn med slike sko, så jeg sier nei. Men en periode kunne en kjøpe hjul til å feste på vanlige sko. Direkte vakkert blir det jo ikke med desse "klumpene" på, men hun ønsket seg slike også da. Noen som har vært borte i slike? Ser for meg at det er lettere å begrense bruken da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2009 #26 Del Skrevet 6. mars 2009 Ungene har sååå lyst på rullesko! Mange andre på skolen som har det også, og det gjør jo presset på litt trege foreldre desto større... Jeg har vært skeptisk, men er selve skoene greie vurderer jeg det. Noen som har erfaring med disse skoene? Er også bekymret for at de skal skade seg. Jeg kommer ALDRI til å kjøpe slike sko til mine barn! Var på et kjøpesenter for en stund siden, og der kommer ei yngre jente i rolig fart på sånne sko....BRÅTT så bare forsvant bena under henne, hun falt bakover og slo bakhodet hardt i gulvet. Hun ble liggende helt urørlig, og jeg kjente hvordan jeg rakk å få gåsehud over hele kroppen før jeg løp bort til henne. Hun virket helt "borte vekk" og vennene hennes to og kikket engstelig på meg. Etter hvert våknet hun til, men ble liggende. Det kom flere folk til, og jeg huket tak i en vekter, for jeg regnet med han hun trengte legehjelp. Når hun var i kyndige hender gikk jeg derfra. Da satt hun opp på en benk. Jeg vet ikke hvordan dette gikk til slutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vilja Skrevet 7. mars 2009 #27 Del Skrevet 7. mars 2009 Ungen min fikk rullesko i fjor høst. Har ikke hatt noen ulykker med rulleskoene som jeg vet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 8. mars 2009 #28 Del Skrevet 8. mars 2009 Jeg har en kamerat som jobber på legevakta og sa i fjor sommer at på hver eneste vakt han eller kameratene hadde så kom det inn minst én trampolineskade og ofte skader fra barn med rullesko. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 9. mars 2009 #29 Del Skrevet 9. mars 2009 En ting er barn som slår bakhodet uten hjelm. Det er ille nok. Men hva med de som faller framover? Barn slår lett tennene når de faller ukontrollert framover. Har alle som kjøper rullesko til barna tenkt over hvilken belastning det er å få en alvorlig tannskade på blivende tenner? Jeg har venner som fikk det som barn, og det er ikke noe jeg unner min verste fiende. Det er stigmatiserende, vondt, langvarig og ikke pent, uansett hvor godt det repareres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2009 #30 Del Skrevet 26. mars 2009 Gutten min slo ut begge fortennene på husken på skolen. En medelev skulle dytte og husken kom skjevt ut og han stanget i huskestativet. Så ulykker kan skje overalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PecanPie Skrevet 26. mars 2009 #31 Del Skrevet 26. mars 2009 Ulykker kan skje over alt, ja. Gangen til barna er vel mer å bekymre seg over, ser for meg at det må bli som å gå med høye heler. Ingen har godt av det, og spesielt ikke barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrizzleSizzle Skrevet 26. mars 2009 #32 Del Skrevet 26. mars 2009 Datteren min har. Hun bruker dem bare inne, for vi har ikke asfalt i mils omkrets. Fyker rundt i en 20 min tid om dagen, så er hun lei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_christine_* Skrevet 29. mai 2009 #33 Del Skrevet 29. mai 2009 HVor gamle er ungene til dere som har kjøpt rullesko og til dere som vurderer det? Jenta mi er 6,5 år og har veldig lyst på sånne sko. Jentene mine blir 7 om en uke, og rullesko er det eneste som står på ønskelisten. De blir kjempeskuffa om de ikke får slike sko, men jeg er skeptisk, dyre synes jeg også de er. Jeg lurer også på hvor gamle alle disse barne er som får/klarer rulle med disse skoene. Innlegget fra damen på sfo er en tankevekker. Christine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2009 #34 Del Skrevet 29. mai 2009 Det er utrolig irriterende med disse ungene som ruller rundt uten kontroll overalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanutte Skrevet 29. mai 2009 #35 Del Skrevet 29. mai 2009 Rullesko er uaktuelt her i huset. Det er heller ikke tillat på skolen hvor barna går eller den skolen jeg jobber på. En ting er når de ruller bortover gangene, men de skal gjerne opp og ned trapper og i trengselen er det fort gjort å miste fotfestet og rulle bakover. De to eldste guttene har begge to skikkelige inline-skøyter. Som ikke får brukes uten fullt utstyr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2009 #36 Del Skrevet 31. mai 2009 Man har ikke det, men jeg ser for meg at går det virkelig fort så er det lettere å stoppe på rollerblades enn rullesko uten å fyke skikkelig på trynet! Sønnen min har hjelm..når han bruker rullesko..skøyter og sykkel. Helst albue og kne beskyttere når han bruker inline skøyter. Jeg bruker også hjelm når jeg står på inlineskøyter. Knær og albuer er kjedelig og vondt å skade.(ikke for å glemme hvor kompliserte brudd man kan pådra seg) men hjelm er uansett et "must". Jeg jobber selv på et akuttmottak, og ser veldig mye håndledd/ bruddskader, ikke for å snakke om alle som har fått seg en "kakk" i den berømte "nøtta":-) det er en billig forsikring med beskyttelse av ymse slag, og jeg kan absolutt anbefale rulleskøyter og rullesko hvis man beskytter seg. Det er en utrolig fin trening for motorikken til barn og unge, for ikke å snakke om fysisk fostring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2009 #37 Del Skrevet 31. mai 2009 Sønnen min har hjelm..når han bruker rullesko..skøyter og sykkel. Helst albue og kne beskyttere når han bruker inline skøyter. Jeg bruker også hjelm når jeg står på inlineskøyter. Knær og albuer er kjedelig og vondt å skade.(ikke for å glemme hvor kompliserte brudd man kan pådra seg) men hjelm er uansett et "must". Jeg jobber selv på et akuttmottak, og ser veldig mye håndledd/ bruddskader, ikke for å snakke om alle som har fått seg en "kakk" i den berømte "nøtta":-) det er en billig forsikring med beskyttelse av ymse slag, og jeg kan absolutt anbefale rulleskøyter og rullesko hvis man beskytter seg. Det er en utrolig fin trening for motorikken til barn og unge, for ikke å snakke om fysisk fostring. Må også legge til: rullesko og skøyter hører ikke hjemme på skoler etc. hos oss er det forbudt i skoletiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2009 #38 Del Skrevet 31. mai 2009 Jentene mine blir 7 om en uke, og rullesko er det eneste som står på ønskelisten. De blir kjempeskuffa om de ikke får slike sko, men jeg er skeptisk, dyre synes jeg også de er. Jeg lurer også på hvor gamle alle disse barne er som får/klarer rulle med disse skoene. Innlegget fra damen på sfo er en tankevekker. Christine Du får kjøpt rullesko til kr 399;- på nettbutikken "flust"..bare et tips:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2009 #39 Del Skrevet 31. mai 2009 Jeg synes ikke noe om rullesko og mine barn får ikke det. Barn har ikke mulighet til å skjønne at de ikke kan stoppe på sekundet eller svinge unna. Faller gjør de også ofte. I tillegg kan de jo ikke gå ordentlig med dem, de går med tærne først. Det er ikke bra. Nei, skal de rulle får de bruke rulleskøyter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2009 #40 Del Skrevet 1. juni 2009 Det beste hadde vel vært om alle barn bare holdt seg inn foran TV så slapp man slike ulykker som med rullesko, skøyter eller trampoliner. Da slapp man også merker på golv, unger som hyler og ler fordi de har det gøy, unger som løper/ruller rundt uten å ha kontroll på noen ting. Hallo, folkens, hva med gleden over å mestre noe? Hva med opplevelsen av å få kontroll over kroppen sin og lære nye ting? Mine barn får mye heller rulle rundt på rullesko enn å sitte inne å se tv. Jeg synes det er fantastisk når barna rører seg og er fysisk aktive. Javel, det innebærer en del risiko, men den sjansen får man heller ta. Det finnes myyyyye annet som er mye farligere, kjøre bil f.eks. .. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå