Gå til innhold

Å ikke bli bedt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei jeg kjenner godt skulle gifte seg sommeren for to år siden.

Etter spørsmål fra henne hjalp jeg henne med å finne kjolen, undertøy, sko, hjalp henne med noe ang bordkort osv..

Dette tok jo tilsammen sin tid, bare kjolen brukte vi to dager på å finne.

Hadde regnet med å bli bedt til kaffen som en "takk" siden jeg var blitt så innvolvert i bryllupet, men jeg hørte ingenting.

Fikk en tekstmelding om at jeg kunne sikkert komme i kirka om jeg ville det.

Er det litt "rart"?

Hva hadde du tenkt om situasjonen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde tenkt at ejg var grei nok til slike ting, men tydeligvis ikke som gjest i bryllupet og selvfølgelig hadde jeg reagert på det.

De tingene du nevner er jo veldig viktige ting for bruden, og jeg syns det er rart hun ønsker å ha med en person på disse tingene som hun tydeligvis ikke anser som viktig nok til å være gjest. Veldig rart

Men så kommer det jo an på hvor nære venner dere er, men jeg må si at jeg ville ansett dere som ganske nær når man blir med på slike ting.

Skrevet

Jeg synes det høres litt rart ut. Med mindre bryllupet var et rent familiebryllup, altså ingen venner til stede. Da hadde det jo vært greit. Men om hun inviterte andre venner, så burde hun vitterlig invitert en venn som hadde hjulpet henne også..

Skrevet

Hadde nok reagert litt jeg også... Det var merkelig oppførsel :klø:

har du nevnt noe for henne om det da?

Gjest smotti
Skrevet

Er ikke alle bruder som tar kjolekjøp,bordkort osv like høytidelig. men ja, litt merkelelig var det..

Skrevet

da var det ikke meg det var noe galt med....

Skrevet (endret)

Når hun har involvert deg så mye som hun tross alt gjorde ,synes jeg det var veldig rart at hun ikke ba deg i bryllupet.

Hadde nok følt meg forbigått og lite verdt som venninne.

Endret av kospia
Gjest Gjest_Smily_*
Skrevet

Oi da må jeg være skrekkelig slem!

Jeg bor borte fra forlover og familie, så har ingen av de "virkelig nære" rundt meg til vanlig som jeg ville hatt med meg på kjole prøving!

Jeg har Alltid spurt de jeg skal invitere her jeg bor, om de kan være med og prøve kjoler. Når disse ikke har kunnet, har jeg spurt noen andre venninner, som er interessert i kjoler og sånn om de vil være med, man alltid tatt med meg forskjellige venninner til hver butikk.

Jeg synes ikke det er rart, og mine venninner som har vært med har ikke følt noe press, ikke tatt for gitt at de blir invitert.

Men det er meg og mine venner og situasjonen jeg er i per idag!

Skrevet

Jeg hadde blitt sur som ei potte!!

Makan til frekkhet.. Det syns jeg vitner om lite respekt fra din "venninne"s side!

:lete:

Skrevet

Men dette hendte for to år siden? Jeg reagerer litt på at det er et tema nå. Har du ikke snakket med henne om dette i løpet av disse to årene? Hvilke type bryllup hadde de? Hadde de kaffigjester i det hele tatt? Var andre venner invitert?

Skrevet

Jeg synes det var skikkelig merkelig.. Hadde blitt litt snurt jeg..

Skrevet
Men dette hendte for to år siden? Jeg reagerer litt på at det er et tema nå. Har du ikke snakket med henne om dette i løpet av disse to årene? Hvilke type bryllup hadde de? Hadde de kaffigjester i det hele tatt? Var andre venner invitert?

Det har ikke akkurat vært noe tema i det siste halvannet-1.8 åeret, men tanken slo meg at nå skal jeg høre hva dere mener.

Vet de bad noen venner, hadde flere kaffegjester osv..

Noen big deal er det ikke nå, men skal innrømme at jeg var skuffa da.

Skrevet

Jeg var som gjest i bryllup med ei venninne for å se på brudekjoler.

Å bruke en hel dag på å se på brudekjoler når man ikke er helt "der" selv er mildt sagt dødskjedelig, og jeg syns det virker som om venninnen din utnyttet deg. Frekt! Personlig reagerte jeg på hvorfor min venninne spurte meg og ikke forloveren sin - er det ikke det som er normalt?

Gjest smotti
Skrevet

Hva med å takke nei visst man synes det er så dødskjedelig? Tviler på at hun sto med en "gønner" i tinninga og sa det var tvang? :fnise:

Skrevet
Hva med å takke nei visst man synes det er så dødskjedelig? Tviler på at hun sto med en "gønner" i tinninga og sa det var tvang? :fnise:

Av og til så strekker man seg litt ekstra for venninner selv om man egentlig ikke har lyst.

Skrevet
Personlig reagerte jeg på hvorfor min venninne spurte meg og ikke forloveren sin - er det ikke det som er normalt?

Normalt så er det forloveren sin "jobb" dessverre så finnes det jo de forloverne som tenker at forloverne bare skal møte opp på dagen og skrive under på arket.

Men hadde jeg hatt med meg noen til å gjøre alt dette så ville jeg i de minste invitert de til kaffe. Å finne kjole tar gjerne lang stund, invitasjonser,bordkort o.l er jo heller ingen liten jobb.

Gjest Gjest_lilletrille_*
Skrevet

Kanskje hun ikke ser på deg som en nær nok venn til at hun ville ha deg med på festen (eller var kanskje ikke det det svaret du ville ha fra KG damene ? )

Jeg har hjulpet mange av venninnene mine med bryllupsplanlegging. Har aldri forventet at jeg skal få noe i retur for det. I ett tilfelle var forloveren helt blåst når det kom kjolejakt og det var naturlig for bruden å søke hjelp et annet sted. I et annet tilfelle hadde bruden et behov for en kreativ sjel med fargesans til å hjelpe til med valg av blomster. Om jeg vil bedt i bryllupet eller ei har aldri vært noen jeg har fundert på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...