Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Mzfire
Skrevet

Virker som det å forlove seg har blitt in igjen. Har vært en fremgang de siste årene, mener jeg å ha lest et sted. Det var ikke så vanlig for mange år siden. Selv er jeg ikke forlovet og har ikke vært det heller. Men syns det er mange unge som forlover seg og som ofte bryter og går hvert til sitt. Hva syns dere om det ?

Skjønner at det virker veldig romantisk å forlove seg og spesielt når en er forelsket og alt. Men jeg har fått litt inntrykk av at mange tar det litt lettvint? Poenget med å forlove seg er vel at man seriøst planlegger å gifte seg i nærmeste framtid. Fra gamle dager var det vel vanlig å ha 1 års forlovelses tid eller hva? Men har fått litt inntrykk av at noen er litt fjortis og forlover seg uten å tenke over hva det innebærer.

Vil gjerne høre hva dere mener .

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg og Bananmannen er forlovet, og vi har vært det i 1,5 år nå.

Vi skal gifte oss, men ikke før om litt over et år.

Vi var sammen i 3,5 år før vi forlovet oss. (og vi bestemte oss for å gifte oss)

Dette passet oss perfekt.

Kunne aldri forlove meg etter 1 år, selv om mange av mine venner har gjort det (før den tid også) - da kjenner man jo ikke en person i det hele tatt, og det er jo bare forelskelsen som bruser.

Skrevet

Mannen min og jeg var forlovet i halvannet år før vi giftet oss. Ville aldri funnet på å forlove oss om vi ikke virkelig hadde bestemt oss for å gifte oss. :)

Gjest Kinga
Skrevet

Har vært forlovet og brøt forlovelsen :(

Hilsen fjortis-Vibeke :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har aldri vært forlovet, og det er ikke sikkert jeg noengang blir det heller..Om ikke samboeren plutselig forandrer mening da :blunke:

Gjest Janna
Skrevet

Har ikke vært forlovet. Vet ikke om jeg kommer til å bli det heller. (Vil ikke giftes... Måtte i såfall vært en evigvarende forlovelse :ler: )

Gjest Mzfire
Skrevet

Tror ikke du er noe fjortis Vibeke :ler:

Gjest Kinga
Skrevet

Det føltes ihvertfall veldig riktig å gå inn i den forlovelsen...men etterhvert ble ikke ting så riktig lengre.

Shit happens (er det fjortis-aktig nok å omtale en brutt forlovelse sånn? :ler: ). Mange gode minner, noen ikke fullt så gode minner og en erfaring rikere.

Vibeke

Skrevet

Er forlovet, men vi har ikke satt dato enda, dette skyldes min samboers mangel på simultan-kapasitet :ler: regner med at vi gifter oss neste år..

Skrevet

Er ikke forlovet med samboeren min, og har aldri vært forlovet. Ser på forlovelse som noe seriøst som ikke skal taes lett på. Har sett masse eksempler på at par forlover seg "bare for å gjøre det", å så gå fra hverandre etter en stund.

Når jeg forlover meg, skal det føles rett for begge to, og jeg skal vite innerst inne at HAN er den rette for meg... :D

Skrevet

Jeg er forlova jeg.

Vi forlovet oss etter å ha vært sammen i 3 år og det føltes helt riktig.

Men vi kommer neppe til å gifte oss før om veeeeldig lenge.

For oss er forlovelsen en slags erstatning for ekteskapet.

Gjest Duchess
Skrevet

Jeg forlova meg da jeg var 19, og jeg hadde seriøse planer om å gifte meg.

Vi er ikke sammen lenger, men verdens beste venner. han er som en bror for meg og jeg angrer absolutt ikke på at jeg den gang forlova meg.

Skrevet

Har vært forlovet to ganger. Første gang i ett år. Sist gang var jeg forlovet i fem mnd. så gifta vi oss. Fint å være forlovet, men jeg håper dette var sist egang :hoho:

Skrevet

Har vært forlova to ganger jeg :o Brøt forlovelsen med ex'en og ble forlova med sambis etter en stund. Brøt forlovelsen med han og, men nå skal vi gifte oss istedet :D Føles helt riktig nå, etter 7 års samboerskap :sjarmor:

Er vel litt fjortis med meg og da :ler:

Skrevet

Jeg har også vært forlovet 2 ganger.Første gangen var jeg 18 år og det føltes rett da,men i dag er jeg glad for at det ble ett brudd mellom oss.

Har ikke sett han eller snakket med han siden.

Den andre gangen var jeg forlovet i 5 dager så giftet vi oss.Da hadde vi vært sammen i 10 måneder og samboere i 8 av de.

Det føltes rett og forlove seg og gifte seg da vi gjorde og vi er fortsatt Gift.

Koldbruna :vinke:

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg har vært forlovet med faren til mine barn. Det ble kun samboerskap og ikke ekteskap :-? I dag er han min eks og en god venn.

Skrevet

Ble først forlovet som 17-åring, mest fordi han ville og bare for å gjøre det...

Nå er jeg forlovet igjen. Fordi jeg ønsker tilbringe resten av mitt liv med samboer. Fordi vi ble foreldre. Og denne gang satte vi en "dato" - hehe, sommeren 2005 :ler: Det blir nok den sommeren, men jeg MÅTTE ha en dato fordi jeg ville ikke forlove meg en gang til bare for å gjøre det :P

Skrevet

Enig med deg Mzfire:

Poenget med å forlove seg er vel at man seriøst planlegger å gifte seg i nærmeste framtid.

Sambo fridde til meg i høst og ikke lenge etter satte vi en dato for bryllupet. For meg hadde det vært liten vits i å være forlovet bare for å være forlovet. Ser ikke helt den store forskjellen på å være samboer/kjærester eller forlovet så lenge man ikke har noen konkrete planer om å gifte seg.

Skrevet

Ja, jeg er forlovet :hjerter:

Sambo og jeg forlovet oss i sommer etter å ha vært sammen i 3 år.

Brylllupet blir om 2 år, sommeren 2005, rett og slett fordi vi ikke har råd før.. er begge studenter..

Gjest Zalomine
Skrevet

Forlova, det blir jeg den dagen sambo frir.

Det har han ikke gjort enda, derfor er jeg ikek forlova, og det har jeg heller aldri vært. forlovelse er en avtale om ekteskap (i nær eller ikke helt så nær fremtid) og derfor skjønenr jeg ikke dette med å forlove seg uten å ha planer om å noen gang gifte seg.

Men, alle får nå gjøre hva de selv vil. Jeg blir i alle fall forlova den dagen min elskede samboer frir. Så setter vi vel en dato etterhvert, og så blir det bryllup. Men, enn så lenge har han ingen hast i så måte. Har det fint sammen som samboere vi :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...