Gjest Gjest Skrevet 17. april 2008 #1 Skrevet 17. april 2008 Hei.. Håper noen kan hjelpe meg her. Skal i bryllupet til min niese, som jeg står veldig nær, men har aldri vært i bryllup før så jeg lurer på hva som er vanlig å gi i pengesum som gave?
DDuck Skrevet 17. april 2008 #3 Skrevet 17. april 2008 Ja jeg ville nok ikke gitt noe mer en det jeg heller
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2008 #4 Skrevet 17. april 2008 Tusen takk for svar.. Jeg hadde tenkt noe rundt 2000-3000, men får kanskje se det litt an da.
mariaogjahn Skrevet 17. april 2008 #5 Skrevet 17. april 2008 Jeg synes at 500 hørtes litt lite ut.. Alt kommer jo selvfølgelig an på hvor stor lommeboken din er.. Men dersom du står henne ganske nær, så synes jeg du skal gi det som blir mest rett for deg.
liv Skrevet 17. april 2008 #6 Skrevet 17. april 2008 jeg og synes 500 høres litt lite ut. Er du alene eller er dere flere som skal gi? 1000-1500 høres bra ut i mine øyne
Serenity88 Skrevet 17. april 2008 #7 Skrevet 17. april 2008 Samboerens bror gifter seg i sommer, og vi er "fattige" studenter, men vi skal bruke et sted mellom 1000-2000kr, pluss at jeg skal male et bilde av de to... Synes kanskje 500 var litt lite, hør heller med resten av familien din og finn ut sånn ca hva de skal bruke. Jeg ville tro ca 1000 og et kort man har laget selv kanskje? Så viser man at man bruker litt tid, eller du kan gi penger og en liten bok i tillegg, finnes mange fine små bøker også kan du skrive en personlig hilsen i den?
Fun Light Skrevet 17. april 2008 #8 Skrevet 17. april 2008 Jeg lurer på det samme til ei venninne av meg som gifter seg i juli.. Har forhørt meg med noen med peiling, og de sier et sted mellom 500 og 1000.. Jeg heller mot 1000, og tenker på å fylle en flettet kurv med vin, hjertesjokolade, søt bok og annet romantisk i tillegg. Så er det noe litt mer enn bare penger.. (De ønsker seg bidrag til bryllupsreisen)
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2008 #9 Skrevet 17. april 2008 Ja, jeg tror det blir 1000-1500,- Jeg syns også 500 høres litt lite ut.. Kjempe fine tips om å lage kort og kurv med litt godt i Tusen takk for alle svar..
Gjest Gjest_sine_* Skrevet 17. april 2008 #10 Skrevet 17. april 2008 Syns 500 er veldig lite. Iallefall med tanke på endel som mener at det er smålig å ikke ha fri bar. Vi skal ha bryllup på et utested, og bet 1000 pr kuver, + drikke. Hadde faktisk blitt fornærmet om noen kom med 500 kr, det er smålig det.
Lilywhite Skrevet 17. april 2008 #11 Skrevet 17. april 2008 Synes 500 kr er lite... ville sagt iallefall 1000 kr, spesielt siden det er såpass nær familie, og i allefall hvis du kommer med følge...
Gjest Gjest_gry_* Skrevet 17. april 2008 #12 Skrevet 17. april 2008 Synes 500 kr er lite... ville sagt iallefall 1000 kr, spesielt siden det er såpass nær familie, og i allefall hvis du kommer med følge... Om man har med følge så bør man vel gi 2000, blir dobbelt så dyrt for brudeparet med følge. Skjønner hvorfor noen par velger å ikke be med følge om man gir så lite.
Gjest Alvebruden Skrevet 17. april 2008 #13 Skrevet 17. april 2008 Om man har med følge så bør man vel gi 2000, blir dobbelt så dyrt for brudeparet med følge. Skjønner hvorfor noen par velger å ikke be med følge om man gir så lite. Man ber vel ikke for gavens skyld, gjør man vel? Man ber jo de man ønsker å ha på festen, ikke etter hva folk gir i gave. Ærlig talt!!!!
Bomull Skrevet 17. april 2008 #14 Skrevet 17. april 2008 Jeg må le, ikke søren om jeg kjøper gave etter hva brudeparet betaler for middagen. Jeg regner med at de ber meg fordi de vil dele dagen med meg, ikke fordi de forventer å få nedbetalt festen i gaver Jeg gir etter evne og hva jeg har lyst til å gi!
Gjest Gjest_Moo_* Skrevet 18. april 2008 #15 Skrevet 18. april 2008 Enig med Sunshine! Jeg forventer ingenting av gjestene våre og vil i hvert fall ikke bli fornærmet om noen "bare" gir gaver for 500. Jeg syns i grunn det faktisk er i overkant mye, men det er nå meg. Ønskelisten vår er full av ting til rundt 150-300, så de som ikke har så god råd også kan velge noe. Hvis jeg ville ha mange dyre gaver, ville jeg heller ha driti i bryllupet og kjøpt ting for pengene isteden! Det viktigste for meg er at gjestene kan dele en fin dag med oss.
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2008 #16 Skrevet 18. april 2008 Syns 500 er veldig lite. Iallefall med tanke på endel som mener at det er smålig å ikke ha fri bar. Vi skal ha bryllup på et utested, og bet 1000 pr kuver, + drikke. Hadde faktisk blitt fornærmet om noen kom med 500 kr, det er smålig det. Men det er da ikke gjestene som har bestemt at dere skal være et sted som koster 1000 kroner per kuvert? Og det viktigste må da være at man har nære og kjære rundt seg på en sånn dag, ikke hva de har med seg i gavekonvolutten? Jeg ville aldri blitt fornærmet om folk kom med "bare" 500 kroner, snarere tvert i mot, synes det er en flott gave jeg! Gjestene må få lov til å gi det de har lyst til, og det de har råd til. De er da hjertelig velkomne uansett! Jeg har selv ganske stram økonomi, men synes det er veldig hyggelig å bli bedt i bryllup, konfirmasjoner etc. Jeg gir gaver i den størrelsen som jeg har råd til, og lager gjerne et persolig kort til anledningen. Har aldri fått annet enn positive tilbakemeldinger, både fra vertskapet og andre gjester. Er vi flere venner som kommer sammen hender det vil spleiser på en litt finere gave. Men i bunn og grunn er det ikke verdien som er viktig, men at gjestene kommer på brudeparets store dag, og at alle føler seg velkomne og koser seg! Husk, det er tanken som teller
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå