Fun Light Skrevet 16. april 2008 #1 Skrevet 16. april 2008 Har inntrykk av at en del syns det ikke er nok å ønske seg penger i bryllupsgave, og de spør derfor ettertrykkelig; "ja men HVA ønsker dere dere? Dere må sette opp liste!!" Må vi det? Vi ønsker ikke å sette opp en liste med ting i diverse butikker, av den enkle grunn at vi ønsker oss veldig et nytt kjøkken og fordi vi er etablerte og har det vi trenger.. Javel, så blir kjøkkenet og sånn sett bryllupsgaven igjen den dagen vi flytter fra leiligheten, men vi har da fått glede av et nytt kjøkken lengre enn vi ville fått hvis vi skulle spart opp de pengene.. Kan vi stå på vårt og fremme ønsket om bidrag til dette, og så heller leve med å få en vase eller et fat eller liknende vi ikke ønsket oss?
Gjest Pax Skrevet 16. april 2008 #2 Skrevet 16. april 2008 Ja. Men si at dere har det dere trenger, og derfor bare ønsker penger til kjøkken.
Arkana Skrevet 16. april 2008 #3 Skrevet 16. april 2008 Det er selvsagt lov å ønske seg akkurat hva man vil, men du kan ikke forvente å få det du ønsker deg. Så fremt du ikke tilhørte min aller nærmeste familie hadde du aldri fått penger i gave fra meg. Ellers synes jeg det er trist at folk lever i slik overflod at det er umulig å ønske seg noe som helst annet enn penger.
Gjest nextlife Skrevet 16. april 2008 #4 Skrevet 16. april 2008 Ellers synes jeg det er trist at folk lever i slik overflod at det er umulig å ønske seg noe som helst annet enn penger. Det kan være andre årsaker til at man ønsker seg penger, f. eks at man ikke er spesielt materialistisk, eller ikke ønsker huset fylt opp av en haug med mindre, unødvendige ting. Når man har levd mange år i lag (som utrolig mange brudepar har gjort) har man som regel anskaffet seg det man trenger,-når man trenger det. Jeg synes det er helt flott når brudeparet ønsker seg penger, mye av gleden over å gi er å gi noe man vet brudeparet ønsker seg.
Fun Light Skrevet 16. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 16. april 2008 Det er selvsagt lov å ønske seg akkurat hva man vil, men du kan ikke forvente å få det du ønsker deg. Så fremt du ikke tilhørte min aller nærmeste familie hadde du aldri fått penger i gave fra meg. Ellers synes jeg det er trist at folk lever i slik overflod at det er umulig å ønske seg noe som helst annet enn penger. Jeg kunne godt ønsket meg et deilig pledd, eller andre ting man aldri får nok av. Men for oss å skrive en lang ønskeliste med ting blir som å gjøre ønsket om penger til nytt kjøkken mindre tydelig.. Forøvrig så har vi tenkt å ønske oss opplevelser, som et tilleggsønske hvis folk absolutt ikke ønsker å gi penger. Jeg setter mye større pris på gavekort på spa, matlagingskurs eller gavekort på båttur, som er ting jeg og min tilkommende kan gjøre sammen og få gode minner ut av, enn vipp-bøtte til badet og fancy tursekk.. (Når den jeg allerede har funker som bare det fremdeles) Har sett mange ønskelister som ikke likner noe - hvor det ramses opp de dyreste og flotteste ting.. Da får jeg inntrykk av at gavene er en stor del av det hele, og da blir sjarmen borte for meg.. Men det er meg
milla-mor Skrevet 16. april 2008 #6 Skrevet 16. april 2008 Jeg synes det er litt snålt å gi bort penger i bryllupsgave... Men det viktigste er jo at brudeparet får noe de setter pris på, så jeg ville nok gitt penger, om det var dèt de ønsket seg mest. Men jeg ville jo uansett ikke hatt råd til å gi så forferdelig mye. Er forresten mange jeg vet om som ønsker seg penger til bryllupsreise. Så det er vel relativt vanlig å ønske seg noe annet enn tjue kaffetraktere, og femten forskjellige ufullstendige kaffe-serviser.
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2008 #7 Skrevet 16. april 2008 Mye bedre å gi noe folk har bruk for heller enn et svinedyrt vera wang service til tusen kroner fatet... Kommer nok til å følge samme linjen i mitt bryllup. Si hva dere ønsker dere men at dere ikke forventer noe fordi dere har alt dere trenger utenom det. La bryllupet handle om kjærligheten og ikke alle de materialistiske tingene man ikke trenger. Et kjøkken trenger man jo egentlig, ikke alle de andre unødvendig dyre tingene...
Gjest smotti Skrevet 17. april 2008 #8 Skrevet 17. april 2008 Det er OK ja :D Vi ønsker oss kun penger! Har sagt klart ifra om at vi ikke har plass eller bruk for masse dippedutt greier.... Er fullt i alle skap i den lille leiligheten vår. Så vi ønsker oss penger til oppussing og bryllupsreisen.
*Emma* Skrevet 17. april 2008 #9 Skrevet 17. april 2008 Jeg syns det er litt kjedelig å gi penger - og hadde ønsket noe "mere konkret". Jeg vet det egentlig er nesten det samme men jeg syns feks det er mye bedre å gi gavekort. Går det ikke ann å ønske seg gavekort fra den butikken dere vil kjøpe kjøkken? Ikea? Byggmakker? el.l (vet ikke hva slags kjøkken dere vil ha). Som sagt er det jo ikke store forskjellen på gavekort og penger - men da føler man ihvertfall at man "kjøper noe" ikke bare tar ut penger og legger i en konvolutt liksom. Vi hadde planer om diverse arbeid på huset/i hagen og ønsket oss gavekort på Byggmakker og Skeidar etc og det fikk vi av opptil flere Det føltes bedre enn å ønske seg penger......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå