Gjest Gjest_tullemor_* Skrevet 16. april 2008 #1 Skrevet 16. april 2008 jeg og kjæresten min bruker ingen form for prevensjon. vi er fri for alle sykdommer og slikt så eneste som kan skje da er graviditet. Han kommer aldri inne i meg, utenom ved analsex. Jeg runker han eller noe lignende for at han skal komme, så det er ikke sånn at han trekker seg ut med en gang han er på vei til å komme. vi gir oss i god tid. men lurte på hvor stor sjansen er for å bli gravid? er det noe sjanse i det hele tatt?
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2008 #2 Skrevet 17. april 2008 jeg og kjæresten min bruker ingen form for prevensjon. vi er fri for alle sykdommer og slikt så eneste som kan skje da er graviditet. Han kommer aldri inne i meg, utenom ved analsex. Jeg runker han eller noe lignende for at han skal komme, så det er ikke sånn at han trekker seg ut med en gang han er på vei til å komme. vi gir oss i god tid. men lurte på hvor stor sjansen er for å bli gravid? er det noe sjanse i det hele tatt? Gutten trenger ikke ha utløsning for at det skal komme sæd,da sjønner du at det er mulig og bli gravid. Eneste som er 100% sikker er avholdenhet,det som er nesten sikkert er kondom og piller. Det dere driver med er russisk rulett,hvis du ikke prøver og bli gravid da
Gjest Gjest_Martin_* Skrevet 17. april 2008 #3 Skrevet 17. april 2008 Ved hjelp av den "prevasjonsmetoden" har jeg er en snuppe på 14 år hjemme. Deilig å ha henne i dag - men den gang var det jo ikke så morsomt...
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2008 #4 Skrevet 17. april 2008 Tall for 100 kvinner. Ingen beskyttelse = 85 graviditeter pr år Sæddrepende middel. Vanlig bruk = 29 Perfekt bruk = 18 Hoppe av i svingen: Normal bruk = 27 Perfekt bruk = 4 Periodisk avhold: Normal bruk = 25 Kalender: Perfekt bruk = 9 Ovulasjon metodh: Perfekt bruk = 3 Sympto termal: Perfekt bruk = 2 Post-ovulasjon: Perfekt bruk = 1 Kondom: Normal bruk = 15 Perfekt bruk = 2 P-pille, p-plaster, p-ring og minipille: Normal bruk = 8 Perfekt bruk = 0.3 Depo-provera (p-sprøyte): Normal bruk = 3 Perfekt bruk = 0.3 Kvinnelig sterilisering: Normal bruk = 0.5 Perfekt bruk = 0.05 Mannlig sterilisering: Normal bruk = 0.15 Perfekt bruk = 0.10 Kilde Bruker det selv, men da kun i perioder hvor jeg er et stykke fra eggløsning. Når jeg merker på kroppen at jeg nærmer meg EL, så er det total avholdenhet fra samleie.
Gjest Vimsevas Skrevet 17. april 2008 #5 Skrevet 17. april 2008 Hmm kan vi ikke bare bli gravid når vi har eggløsning? Som er bare noen få dager i mnd.. Er jeg på mine ville veier? Jeg ble selv gravid for slurving med kondom, p -piller! Det var en skikklig nedtur!! Use it well:)
Gjest lucy d-.-b Skrevet 17. april 2008 #6 Skrevet 17. april 2008 (endret) Å hoppe av i svingen er ingen sikker metode, selv om man tror man har kontroll kan det sitte igjen sæd i penis. I tillegg er det ikke alle som vet når de har eggløsning, ei kjenner sin egen kropp så godt at de kan merke det hvis det nærmer seg. Jeg ville aldri i verden gått for denne metoden, men for noen funker det kanskje? Sjansen for å bli gravid er uansett stor, så er du usikker bruk kondom, spiral, pessar, piller eller sprøyte.. eller avholdenhet da, som kjedelig nok den eneste sikre metoden edit:skriveleif Endret 17. april 2008 av lucy d-.-b
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2008 #7 Skrevet 17. april 2008 Å hoppe av i svingen er ingen sikker metode, selv om man tror man har kontroll kan det sitte igjen sæd i penis. I tillegg er det ikke alle som vet når de har eggløsning, ei kjenner sin egen kropp så godt at de kan merke det hvis det nærmer seg. Jeg ville aldri i verden gått for denne metoden, men for noen funker det kanskje? Sjansen for å bli gravid er uansett stor, så er du usikker bruk kondom, spiral, pessar, piller eller sprøyte.. eller avholdenhet da, som kjedelig nok den eneste sikre metoden edit:skriveleif Med et labert sexliv med mannen min, så har dette gått greitt i flere år. Er avholden når jeg kjenner jeg har eggløsning, for akkurat det kjenner jeg og kroppen min er helt regelmessig. Men så har jeg passert 40, og er kanskje ikke så fruktbar lengre???
2008brud Skrevet 17. april 2008 #8 Skrevet 17. april 2008 Husk at sædcellene kan "henge rundt" i opp til en uke og vente på eggløsningen...
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2008 #9 Skrevet 18. april 2008 Husk at sædcellene kan "henge rundt" i opp til en uke og vente på eggløsningen... En uke? Kan du dokumentere det medisinsk?
Gjest Gjest_Nalle_* Skrevet 18. april 2008 #10 Skrevet 18. april 2008 En uke? Kan du dokumentere det medisinsk? Det er korekt at sæd kan leve lenge etter innsprøytning. Faktisk opp til en uke:) Pluss at en kvinne kan faktisk ha mer en 1 eggløsning pr mnd. Under sammleie så skiller mannens penis ut en liten klar veske lenge før organsme, denne kan i mange tilfeller inneholde sær. Bruk denne metoden og jeg kan nesten si med sikkerhet at dere er gravide innen 1-1,5 år.
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2008 #11 Skrevet 18. april 2008 Det er korekt at sæd kan leve lenge etter innsprøytning. Faktisk opp til en uke:) Pluss at en kvinne kan faktisk ha mer en 1 eggløsning pr mnd. Under sammleie så skiller mannens penis ut en liten klar veske lenge før organsme, denne kan i mange tilfeller inneholde sær. Bruk denne metoden og jeg kan nesten si med sikkerhet at dere er gravide innen 1-1,5 år. Link til medisinsk dokumentasjon?
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2008 #12 Skrevet 18. april 2008 Under sammleie så skiller mannens penis ut en liten klar veske lenge før organsme, denne kan i mange tilfeller inneholde sær 1. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12286905 2. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12762415 Hvis man har tenkt å hoppe av i svingen bør imidlertid mannen urinere før hvert samleie slik at det ikke finnes rester fra forrige utløsning inni urinrøret. Ved perfekt bruk er denne metoden faktisk ganske sikker. Den kan ikke anbefales hvis det er absolutt krise å bli gravid, men hvis det hadde gått greit, er det en ok måte å gjøre det på.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå