Envy Skrevet 16. april 2008 #1 Skrevet 16. april 2008 rottene mine har fått for seg at de skal stå opp og bråke og gnage og styre rundt akkurat når jeg legger meg.. uansett om jeg legger meg 11 eller 5 så begynner de når jeg legger meg :gjeiper: Bor hjemme hos mine foreldre, så buret står jo på rommet, og av og til er det så og si umulig å få sove fordi de bråker! Noen som vet en måte å.. tja.. "snu døgnet dem" på? haha, vet det høres helt teit ut.. men det er virkelig ufattelig at 2 så små vesner kan bråke som brutalt! En liten ting til, en av dem skal på damebesøk i morgen Er det sånn med rotter at de kan bli gravide når som helst, eller bør min hannrotte være sammen med hunnrotta noen dager for å være sikker?
Gjest Gjest_Kjazza_* Skrevet 16. april 2008 #2 Skrevet 16. april 2008 Hva med å sette buret på badet eller noe om natten? Da kan de herje så mye de vil og du kan sove. Jeg vet ikke om du gjør det, men det er bra om du lar rottene få være ute av buret minst 30 min til dagen slik at de får beveget litt på seg.
Gjest Skrevet 17. april 2008 #3 Skrevet 17. april 2008 Ørken rotter er vel en av de fine slemme dyrene som bråker og styrer når du sover. Sammen med f.eks hamster. Sikkert godt mulig å snu døgnet på de, men da må de få aktivisert seg på dagen (og forhåpentligvis blir trøtte nok til å sove hele natten).
Envy Skrevet 17. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 17. april 2008 takk for råd og tips jenter Det å flytte dem på gangen/badet er en metode jeg allerede har tatt i bruk :gjeiper: Hehe.. å aktivisere dem på dagen blir svært vanskelig da jeg sjelden er hjemme.. men men, jeg får skaffe meg ørepropper
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2008 #5 Skrevet 18. april 2008 Hvorfor i alle dager skaffet du deg kjæledyr da? Når du nesten ikke er hjemme, og ikke har tid til å aktivisere dem? Og sjekket du ikke om de var natt- eller dagaktive før du skaffet deg dem?
Envy Skrevet 25. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 25. april 2008 Hvorfor i alle dager skaffet du deg kjæledyr da? Når du nesten ikke er hjemme, og ikke har tid til å aktivisere dem? Og sjekket du ikke om de var natt- eller dagaktive før du skaffet deg dem? Jeg blir så irritert når folk uttaler seg uten å vite hele historien. Nå har det seg slik at jeg og eksen var samboere da vi skaffet oss disse dyrene. jeg hadde kun 1 jobb, det hadde han oxo. Nå har vi gått fra hverandre, og da han tok katten tok jeg rottene. Jeg var fullstendig klar over at de er natt-aktive, men den gang vi skaffet dem bodde de på stua. Nå har jeg dem inne på rommet mitt. I tillegg har jeg måttet skaffe meg 2 jobber nå, i tillegg til at jeg går på skole. så sorry meg da. ting forandrer seg uforutsett i livet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå