Gå til innhold

Ukjent oppskrift til noe jeg fikk servert..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg satt barnevakt, men det var kun faren som kom hjem om kvelden og derfor gadd jeg ikke å spørre om oppskriften. Tenkte å spørre moren en dag, men lurte også på om det kanskje var noen her som vet hva oppskriften er.

Vel, det var kalkun(skjært opp i biter som var stekt på forhånd), oppi en hvit saus med blomkål og brokkoli. Hvilken saus var dette mon tro? Smakte ikke slik som vanlig hvit saus, men er det vanlig hvit saus fordi om, som kun har fått annerledes smak pga blomkålet og brokkolien?

Det var tagliatelle til dette(grønn, av spinat).

Utrolig godt :jepp:

Videoannonse
Annonse
Gjest antigartner
Skrevet

Det kan jo ha vært bechamel-saus?

Det er hvit saus med ost og litt ekstra krydder.

Det kan også ha vært en eller annen form for fløtesaus.

Skrevet
Det kan jo ha vært bechamel-saus?

Det er hvit saus med ost og litt ekstra krydder.

Det kan også ha vært en eller annen form for fløtesaus.

Bechamelsaus = hvit saus.

Hva slags saus det var er umulig å si uten av trådstarter beskriver hvordan den smak og evt konsistens skilte seg fra hvit saus. ;)

Skrevet

Kan det ikke hende at sausen smaker annerledes fordi den er laget på kjøttkraft? Da får den jo i allefall MER smak enn ellers, og kanskje litt saltere? Tenker sånn type frikase-saus?

Skrevet

Hvordan den smakte? Vel..jeg vet ikke helt, den smakte ikke vanlig hvit saus, var litt sterke smak på en måte, men pga blomkålet var det også blomkålsmak oppi. Sausen var tynnere enn vanlig hvit saus.

Får vel bare spørre moren til barna :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...