JLeva Skrevet 16. april 2008 #1 Skrevet 16. april 2008 Første ting først, var usikker på hvor jeg skulle legge denne posten, så ha tålmodighet med meg hvis det er feil Som emnet sier, så har jeg tenkt/lyst til å fri til min kjære. Vi har snakket om det mange ganger om at vi skal gifte oss en dag, men hun er litt gammeldags, så hun kommer til å vente til den dagen jeg frir. Og det er egentlig helt greit for meg Det jeg håper er at noen her kanskje kan komme med noen innspill og kanskje hjelpe meg litt før jeg tar det store skrittet. Jeg liker å tro at jeg er en romantisk person.. Har ihvertfall lyst til å gjøre frieriet minneverdig, men jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg skal gjøre det. Er det som på film at jeg må kjøpe en ring til henne før jeg frir til henne. Skal jeg bruke noen tusenlapper på en ring til henne, så kunne jeg egentlig ha tenkt meg at vi valgte ut en ring ilag, men da har jeg jo ingenting når jeg skal fri Er litt usikker hvordan jeg skal gjøre det.. Har ikke lyst til å spørre henne for mye heller, for jeg vil at det skal være en overraskelse og komme ut ifra det blå.. Er det noen som har noen innspill eller erfaringer de kan dele med en sjenert og usikker stakkar? Alt tas imot med takk!
Fun Light Skrevet 16. april 2008 #2 Skrevet 16. april 2008 Da min kjære fridde til meg, hadde han kjøpt ringer og gravert de inni. Veldig romantisk, men jeg hadde ikke fått oppdatert han på siste nytt - at jeg gjerne ville ha gult gull istedenfor hvit.. Ringen var fin, for all del, men ikke en ring jeg selv ville valgt ut tror jeg.. Jeg kjenner at jeg derfor er litt delt mht å råde deg til noe.. Kanskje det går an å kjøpe ringer, uten å gravere de, og så evt få byttet de i noen andre ringer hvis jenta di ønsker noe litt annet? Er jo veldig romantisk med ring, men jeg tror ikke det er noen absolutt nødvendighet hvis du ellers lager en fin ramme rundt det! Husk - gå ned på kne, og gjør det personlig! På din måte! Det trenger ikke være storskjerm på hockeykamp.. Det kan fint være masse levende lys og røde roser med kald champagne hjemme i egen stue :rødme:
Gjest Gjest_Smily_* Skrevet 17. april 2008 #3 Skrevet 17. april 2008 Å så romantisk og søt du er!! Først og fremst, må du finne ut hva du ønsker å gi! VIl du at dere skal ha ringer sammen kjøper du det. Tror du at hun ville bli glad for en "egen" forlovelsesring gjør du det. I min vennegjeng er det delt, noen har kjøpt sånn at begge har en ring, og andre har kjøpt en egen forlovelsesring, fridd med den, og kjøpt ringer til hverandre nærmere bryllupet. Jeg faller i siste kategori, og ble ekstatisk av å få en egen forlovelsesring(men ble selvfølgelig aller mest av at mannen jeg elsker ville dele livet sitt med deg og gikk ned på kne). MEN dette er meg og mine ønsker! Min kjære hadde forhørt seg med venner på forhånd, og kommet frem til at måten han ville gjøre det på var i samsvar med min store "det å bli fridd til drøm". For oss var dette rett måte å gjøre det på. Masse lykke til! Fortell hvordan det gått for seg når du bestemt deg da!
JLeva Skrevet 18. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 18. april 2008 Begynner med å si takk for innspillene Men må innrømme at jeg er veldig usikker.. Har egentlig tenkt på dette i lang tid, men har bare aldri klart å finn ut hvordan jeg skal gjøre det.. Så det har bare blitt utsatt.. Men i midten av juni så har vi vært ilag i 2 år, og jeg har lyst å gjøre noe spesielt på den dagen, og eventuelt fri til henne. Bare jeg klarer å finne ut dette Er vel kanskje redd for at det ikke skal bli romantisk nok.. Kanskje det høres dumt ut, men har ikke akkurat den beste fantasien eller oppfinnsomheten når det kommer til romantikk, dessverre.. Også redd for at det skal skje noe alle det som skjedde med Lince. Har bare lyst at alt skal være perfekt for henne, men gjelder bare å finne ut hva det er.. Gjør det ikke noe lettere at jeg jobber på båt og ikke skal hjem før om 6 uker.. Hvorfor skal noe så fint, være så vanskelig.. Men et spørsmål til Glow, hvordan viste han at hvordan gullsmed dere skulle bruke? Er kanskje feil av meg å tenke økonomi, men er det forskjell på noen tusenlapper, så har det litt å si når man ikke har så mye penger å rutte med for tiden..
Gir Skrevet 19. april 2008 #5 Skrevet 19. april 2008 Ut ifra egen erfaring er det veldig romantisk å velge ringer sammen, se hvordan de ser ut på fingeren til hverandre etc. Det er liksom en helt spesiell stemning når man gjør det. Hva med dette frieriet: Ta henne med til byen, sett dere på en restaurant eller cafe i nærheten av en gullsmed og fortell henne at dette er bursdagsmiddagen / lunsjen hennes. Avtal time på forhånd med gullsmeden så de vet at du kommer og når. Si til henne under middagen / lunsjen at du ikke har noen bursdagsgave, men du vil ta henne med til gullsmeden når dere har spist, så kan hun plukke seg ut noe hun ønsker seg. Når dere går bort til gullsmeden, stopp henne et øyeblikk, fri til henne rett utenfor, og når hun sier ja, ta henne med inn til den på forhånd avtalte timen. Kanskje du kan be gullsmeden pynte med blomster og champagne i prøverommet til dere kommer også, så blir det ekstra fint? Så kan dere prøve ringer sammen sekunder etter frieriet! Da er hun lykkelig og rødmende når dere prøver ringene og det kommer til å bli en dag/ettermiddag hun aldri kommer til å glemme! Dessuten er det en litt ny vri
IloveNY Skrevet 19. april 2008 #6 Skrevet 19. april 2008 Jeg må si at Gir sitt forslag var ganske fint!
JLeva Skrevet 19. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 19. april 2008 Oi.. Det var litt av et forslag Gir.. Skal ha det i bakhodet Bare dumt at hun hadde bursdag i februar.. Håpte å få spurt henne før den tid Tror det må bli at vi velger ringer ilag.. Hun har ikke nevnt noe om hva hun ønsker seg, eneste jeg vet at hun klager på at gult gull ikke passer til henne.. Så tidligere smykker jeg har kjøpt har alltid vært i hvit gull.. Men hvordan det er med diamanter og diverse, det vet jeg ikke.. Etter hva jeg har forstått nå, så må man bestille time for å se på ringer? Og har gullsmeder egne prøverom for slikt? Er helt nytt for meg, men så har jo ikke jeg vært innom så mange gullsmeder akkurat..
Gir Skrevet 19. april 2008 #8 Skrevet 19. april 2008 Oi.. Det var litt av et forslag Gir.. Skal ha det i bakhodet Bare dumt at hun hadde bursdag i februar.. Håpte å få spurt henne før den tid Tror det må bli at vi velger ringer ilag.. Hun har ikke nevnt noe om hva hun ønsker seg, eneste jeg vet at hun klager på at gult gull ikke passer til henne.. Så tidligere smykker jeg har kjøpt har alltid vært i hvit gull.. Men hvordan det er med diamanter og diverse, det vet jeg ikke.. Etter hva jeg har forstått nå, så må man bestille time for å se på ringer? Og har gullsmeder egne prøverom for slikt? Er helt nytt for meg, men så har jo ikke jeg vært innom så mange gullsmeder akkurat.. Hei du! Be henne ut på middag uten at det er noen spesiell anledning da vel, da blir det enda mer overraskende Man må ikke bestille time for å se på ringer, men hvis du vil gjøre noe spesielt ut av det, er det jo verdt det å spørre gullsmeden om å holde av en halvtime og f.eks få lov til å forberede med champagne og blomster på forhånd eller noe? Hvis ikke, er det bare å stikke innom. Vi ble ført inn i et visningsrom for ringer bak i lokalet der vi og gullsmed-dama viste oss ringer i fred og ro. Det var veldig spesielt å se de forskjellige ringene på hverandres finger. Min tilkommende sa at tiden nesten stoppet opp litt når jeg prøvde en ring med diamant i som jeg syns var såååååå fin, enda jeg ikke er en spesielt jålete diamant-jente. Så hvis du har råd, sats på en i hvitt gull med diamant (jeg hadde ikke råd til det så satser på at den dukker opp i morgengave. Ja, jeg betalte ringene for jeg fridde ). Lykke til da, hun kommer uansett til å bli så overrasket og lykkelig! Skriv inn her når du har gjennomført
JLeva Skrevet 19. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 19. april 2008 ja, jeg har vel bare med å legge hodet i bløtt og prøve å finne ut noe.. Men takk for tipsene Gir Vanskelig å planlegge noe når man er på sjøen, så må vel nesten vente til jeg kommer hjem igjen tenker jeg.. Skal prøve å komme med et innspill når det er gjort, så dere får høre.. Men kan som sagt bli en liten stund til, siden jeg ikke er hjemme for tiden..
Ciara Skrevet 19. april 2008 #10 Skrevet 19. april 2008 Du behøver ikke å ha ringer. Min kjære hadde ikke det, og det var jeg egentlig glad for. Vi valgte ut ringene selv etterpå Derimot kan du jo fri med blomster i stedet, da kommer du ikke tomhendt, og det er veldig romantisk! Sjarmerende av deg å ville tenke ut noe spesielt for henne. Du kan jo tenke over om følgende spørsmål setter deg på sporet: -Finnes det noe bestemt sted som betyr mye for dere som par? -Evt et sted som betyr svært mye for henne? -Har hun hobby som kan få deg til å komme på sporet? -Finnes det en restaurant hun alltid har drømt om å gå på? -Tror du hun er sjenert og vil foretrekke et privat frieri, eller tror du hun vil like et mer offentlig et? Midten av juni er jo en flott tid på året. Kanskje dra ned til sjøen? Piknik med champagne?
JLeva Skrevet 19. april 2008 Forfatter #11 Skrevet 19. april 2008 Du behøver ikke å ha ringer. Min kjære hadde ikke det, og det var jeg egentlig glad for. Vi valgte ut ringene selv etterpå Derimot kan du jo fri med blomster i stedet, da kommer du ikke tomhendt, og det er veldig romantisk! Sjarmerende av deg å ville tenke ut noe spesielt for henne. Du kan jo tenke over om følgende spørsmål setter deg på sporet: -Finnes det noe bestemt sted som betyr mye for dere som par? -Evt et sted som betyr svært mye for henne? -Har hun hobby som kan få deg til å komme på sporet? -Finnes det en restaurant hun alltid har drømt om å gå på? -Tror du hun er sjenert og vil foretrekke et privat frieri, eller tror du hun vil like et mer offentlig et? Midten av juni er jo en flott tid på året. Kanskje dra ned til sjøen? Piknik med champagne? Hmm.. det var jo noen gode spørsmål der.. Du fikk meg til å tenke på noe nytt.. hadde egentlig tenkt å fri på 3års dagen vår, men når du nevnte det med steder, så kom jeg til å tenke på kanskje gjøre det der vi hadde vårt første kyss.. Det er ikke her vi bor, men skal vel strengt tatt innom den byen i sommer når vi skal på bilferie.. Hmm.. skal jeg vente til da kanskje.. Spørs om jeg tør å gjøre det der da, siden det er midt i en park
Krisp Skrevet 19. april 2008 #12 Skrevet 19. april 2008 Spørs om jeg tør å gjøre det der da, siden det er midt i en park Ååh.. Dette høres jo flott ut! Blir helt rørt, jeg
pleiepike Skrevet 19. april 2008 #13 Skrevet 19. april 2008 Åhh, så søtt!! Spennende me frierier.. Da han fridde te meg, hadde han ingen ringer.. Det kom helt uventet for min del selvom vi hadde snakket om det da... Overrask henne, velg ringer sammen. Vi gjorde det og det er jeg veldig glad for... Ble hvitt gull her
IloveNY Skrevet 19. april 2008 #14 Skrevet 19. april 2008 Hmm.. det var jo noen gode spørsmål der.. Du fikk meg til å tenke på noe nytt.. hadde egentlig tenkt å fri på 3års dagen vår, men når du nevnte det med steder, så kom jeg til å tenke på kanskje gjøre det der vi hadde vårt første kyss.. Det er ikke her vi bor, men skal vel strengt tatt innom den byen i sommer når vi skal på bilferie.. Hmm.. skal jeg vente til da kanskje.. Spørs om jeg tør å gjøre det der da, siden det er midt i en park JAAA! Gjør det i den parken... Ta henne med på picnic! :rødme: Jeg hadde smeltet om noen gjorde det for meg!
Gir Skrevet 20. april 2008 #15 Skrevet 20. april 2008 JAAA! Gjør det i den parken... Ta henne med på picnic! :rødme: Jeg hadde smeltet om noen gjorde det for meg! Jeg på min side hadde blitt veldig flau hvis jeg haddeblitt fridd til ute i offentligheten. Men, jeg er også en veldig privat person som synes slike øyeblikk skal oppleves uten at alle andre kan se det. En park trenger ikke nødvendigvis å være så offentlig da, men tenk litt på om hun er en person som liker oppmerksomhet eller ikke, og ta det derfra. Min samboer er sjenert og hadde villet synke ned i jorden dersom jeg hadde fridd ute blant folk og alle øyne hadde blitt rettet mot han...
JLeva Skrevet 20. april 2008 Forfatter #16 Skrevet 20. april 2008 Jeg på min side hadde blitt veldig flau hvis jeg haddeblitt fridd til ute i offentligheten. Men, jeg er også en veldig privat person som synes slike øyeblikk skal oppleves uten at alle andre kan se det. En park trenger ikke nødvendigvis å være så offentlig da, men tenk litt på om hun er en person som liker oppmerksomhet eller ikke, og ta det derfra. Min samboer er sjenert og hadde villet synke ned i jorden dersom jeg hadde fridd ute blant folk og alle øyne hadde blitt rettet mot han... Spørs om jeg ikke kommer til å gjøre det i de litt mer private omgivelser, ja.. Er vel ingen av oss to som er så veldig glad i oppmerksomhet.. Men hvem vet.. kanskje hun vil bli fridd til i all offentlighet.. Tror uansett det bare blir oss to til stede gjelder bare å finne ut når,hvor og hvordan..
Ciara Skrevet 20. april 2008 #17 Skrevet 20. april 2008 Det går jo fint an å fri i en park mens dere har piknik. Du kan jo velge et sted hvor dere sitter litt for dere selv, og hvis du ikke går ned på kne (men det vil du kanskje?) så er det ikke åpenbart for evt. andre hva som foregår. På et pledd i et rolig hjørne av en vakker park hadde vært privat nok for meg, og jeg er i utgangspunktet sjenert av meg.
Gir Skrevet 22. april 2008 #18 Skrevet 22. april 2008 Det går jo fint an å fri i en park mens dere har piknik. Du kan jo velge et sted hvor dere sitter litt for dere selv, og hvis du ikke går ned på kne (men det vil du kanskje?) så er det ikke åpenbart for evt. andre hva som foregår. På et pledd i et rolig hjørne av en vakker park hadde vært privat nok for meg, og jeg er i utgangspunktet sjenert av meg. Ja, enig med deg Mellomting mellom privat og offentlig og fullstendig overraskende.
JLeva Skrevet 24. april 2008 Forfatter #19 Skrevet 24. april 2008 Har fundert litt.. eller.. har fundert masse.. Og har forskjellige ideer, men er fortsatt usikker på en hel del :icon_razz: Må vel bare ta det som det kommer.. Jeg tror at jeg skal vente med å kjøpe ring, sånn at vi gjør det ilag.. Men her om dagen, så så jeg et veldig fint smykke. Det var et enkelt omriss av et hjerte i hvit gull pyntet med diamanter på en enkelt kjede.. Har fundert tidligere å kjøpe dette smykket som jubileumsgave til min kjære, men så lurer jeg litt på hvordan det er å gi dette til henne når jeg frir? Blir det feil/rart å gi et smykke ved en slik anledning?
Gir Skrevet 24. april 2008 #20 Skrevet 24. april 2008 Har fundert litt.. eller.. har fundert masse.. Og har forskjellige ideer, men er fortsatt usikker på en hel del :icon_razz: Må vel bare ta det som det kommer.. Jeg tror at jeg skal vente med å kjøpe ring, sånn at vi gjør det ilag.. Men her om dagen, så så jeg et veldig fint smykke. Det var et enkelt omriss av et hjerte i hvit gull pyntet med diamanter på en enkelt kjede.. Har fundert tidligere å kjøpe dette smykket som jubileumsgave til min kjære, men så lurer jeg litt på hvordan det er å gi dette til henne når jeg frir? Blir det feil/rart å gi et smykke ved en slik anledning? I tillegg til ring er det veldig fint Men en del av det å være forlovet (mener jeg da) er å ha ringer på, så du bør ikke legge fra deg planen om å kjøpe ringer sammen. Syns du skal fri og få det unnagjort jeg, mer overraskende desto mindre hun vet på forhånd. Du høres veldig romantisk og omtenksom ut, så jeg tror dette skal gå veldig bra uansett. Det viktigste er jo at hun svarer ja :rødme:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå