Gå til innhold

Hvor mange dager er det i din menssyklus

Anbefalte innlegg

Gjest anonym prøver
Skrevet

Jeg har selv uregelmessig mens, men lurer på hvor lenge dere andre har fra første dag i mens til første dag i neste?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden jeg går på p-piller varer syklusen i 4 uker. Får mensen hver fjerde uke altså:) Tror det er så og si normal syklus for de som ikke går på p-piller også forøvrig..

Kanksje du er gravid? :jepp:

Skrevet
Jeg har selv uregelmessig mens, men lurer på hvor lenge dere andre har fra første dag i mens til første dag i neste?

Tildels skiftende nedbør i utsatte strøk her også... :(

Skrevet
Tildels skiftende nedbør i utsatte strøk her også... :(

Hehe..

Skrevet

mellom 28-30 dager ca.. så kan si at den er litt uregelmessig da :forvirret:

Skrevet

Jag hadde variasjon mellom 27 og 31 dager.. jeg så ikke på det som uregelmessig egentlig. for det varierer jo alltid litt. .

Mellom 28-30 dager syns jeg ikke var noe særlig uregelmessig.. med det er meg da....

Skrevet

2 dager variasjon er ikke uregelmessig, det er å anse som em meget regelmessig syklus.

Akkurt nå har jeg jo ikke mens for tiden da, men sånn i ikke-gravid (og ikke-p-pilleknaksende) tilstand har jeg syklus som er på... en plass mellom ca 30 og 70-80 dager...

Det er ikke alle som har en jevn og stabil syklus, selv om de ikke er gravide, slik flub muligens antar... Det er vanligst å ha syklus rundt 28-30 dager ja, men når noen sier de har uregelmessig syklus, så har de nok uregelmessig syklus, uten at det betyr at de er gravid...

Skrevet

Mitt varierer alt fra 26-31 dager.. Det mest normale er jo rundt 30 for min del......

Skrevet

Siden jeg begynte å tempe så har alle sykluser, bortsett fra en, vært mellom 27 og 31 dager - synes det er ganske så jevnt jeg. Den ene syklusen som er unntaket ble 34 dager, og da stresset vi slik med prøvingen at hele eggløsningen ble utsatt :ler:

Skrevet
Alt mellom 28 og 89 dager

Her snakker vi heller uregelmessig tror jeg...

Gjest StoreSky
Skrevet

27-37 som jeg kan se. Men har jo gått på p-piller lenge, så husker ikke hvor mye den varierte før. Dette er variasjonen siden november!

Skrevet
Det er ikke alle som har en jevn og stabil syklus, selv om de ikke er gravide, slik flub muligens antar... Det er vanligst å ha syklus rundt 28-30 dager ja, men når noen sier de har uregelmessig syklus, så har de nok uregelmessig syklus, uten at det betyr at de er gravid...

Var vel mer ment som en spøk det spørsmålet :) Er veldig klar over at mange har uregelmessig mens. Men jeg tror ofte det er en grunn til det. Men det kan være flere grunner enn graviditet, selvfølgelig. Råder alle som har uregelmessig mens til å gå på p-piller, såfremt man kan. Da har man veldig regelmessig syklus, pluss at hvis man har behov for det, kan man utsette mensen. Smarte saker.

Skrevet

Her er det regelmessig på 28 eller 29 dager. Hadde en på 32/33 dager for noen måneder siden, men resten av tiden jeg har prøvd, har den vært helt regelmessig. Så jeg er heldig, synes jeg! :)

Skrevet
Var vel mer ment som en spøk det spørsmålet :) Er veldig klar over at mange har uregelmessig mens. Men jeg tror ofte det er en grunn til det. Men det kan være flere grunner enn graviditet, selvfølgelig. Råder alle som har uregelmessig mens til å gå på p-piller, såfremt man kan. Da har man veldig regelmessig syklus, pluss at hvis man har behov for det, kan man utsette mensen. Smarte saker.

...hvis man er på prøveforum så ønsker man vel gjerne at man skal få barn, og da er det jamen meg litt dumt å gå på p-piller...

Jeg gikk på p-piller i 10 år uten noen problemer, så gikk merket jeg brukte ut av produksjon, og jeg måtte bytte merke. Det var de kjipeste 2-3 månedene jeg noensinne har opplevd! Jeg fikk alle bivirkningene i verden, har aldri grint så mye som jeg gjorde da, det var full sextørke og jeg gikk opp masse kilo. Nei takk, aldri mer hormonprevensjon for min del.

Skrevet
...hvis man er på prøveforum så ønsker man vel gjerne at man skal få barn, og da er det jamen meg litt dumt å gå på p-piller...

Sant nok, sånt er så pinlig :( Visste faktisk ikke at dette var et prøveforum :gjeiper: Min feil.

Skrevet

Som en med uregelmessig mens vil jeg bare si: for meg er det IKKE aktuelt å gå på p-piller igjen etter svangerskapet.

Jada, det gir en regelmessig "mes", men det bare dekker problemet, det løser det ikke, syklusen min ER i uorden. P-pillene rotet den enda mer opp, det tok meg 7 måneder fra jeg sluttet med dem til jeg i det hele tatt fikk eggløsning. Jeg likte heller ikke hva pillene gjorde med meg. Når pillene bare roter til en kropp som allerede sliter med å få hormonene til å fungere skikkelig, hvorfor i all verden skulle jeg ønske å gjøre det? Det skjuler problemet, jeg får regelmessig blødning, men kroppen hva er poenget med det?

Skrevet

Siste 51 sykusene har detlagt på mellom 25 og 38 dager. Snitt på 30 dager.

Før p-pillebruk mener jeg å huske at det var reletivt stabile, og i to år etter jeg sluttet var de et sant kaos. På det verste tok det et halvå/år mellom hver gang. Så jeg er egentlig fornøyd slik de er nå, og det er ikke snakk om å bruke p-piller el for å fjerne syklusen min og erstatte den med en kontrollert utrenskningsblødning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...