Gjest Gjest Skrevet 16. april 2008 #1 Skrevet 16. april 2008 Jeg klarer ikke å huske hvilken lov jeg kan finne dette i, er det noen som kan hjelpe meg?
Gjest Stjernedryss Skrevet 16. april 2008 #3 Skrevet 16. april 2008 Du kan være hjemme med sykt barn fra dag 1. Eller lurer du på når du kan være hjemme med sykt barn uten å bli trukket i lønn?
Gjest TS Skrevet 16. april 2008 #4 Skrevet 16. april 2008 Tusen takk, gjest! Stjernedryss: Jeg mente selvsagt uten å bli trukket i lønn, glemte å skrive det. Hjemme er jeg jo uansett om barnet er sykt. I tilfelle noen andre lurte: § 9-8. Omsorgspenger fra arbeidsgiveren Arbeidsgiveren yter omsorgspenger etter § 9-5 første ledd dersom arbeidsforholdet har vart i minst fire uker (opptjeningstid). For øvrig gjelder bestemmelsene i §§ 8-18 og 8-22 tilsvarende.
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2008 #5 Skrevet 17. april 2008 Forøvrig er det vel slik at du har rett fra første dag i ny jobb, dersom du har jobbet tidligere (over 4 uker) og det ikke er mer enn 14 dagers opphold mellom jobbytte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå