Gjest Evalina Skrevet 16. april 2008 #1 Skrevet 16. april 2008 Litt på siden av det meste... 7-åringen er så redd for at hennes første felte tann skal råtne... For venninnens tenner som ligger i et glass er begynt å bli grønne, nemlig. Synes å huske at mine egne melketenner varte evig (altså etter at de var falt ut), men har noen erfaring med oppbevaring av slike gullklumper?
iingvild Skrevet 16. april 2008 #2 Skrevet 16. april 2008 Så lenge de er tørre, går vel det meste greit. En liten papirpose er supert.
sommerglede Skrevet 17. april 2008 #3 Skrevet 17. april 2008 min sønn har lagt tennene sine i et eggeglass og inn i et skap .. der har de det tørt og fint og de er like "fine"
Gjest Evalina Skrevet 17. april 2008 #4 Skrevet 17. april 2008 Tørt ja, nettopp. Jenta selv mener hun skal oppbevare dem i en flaske med vann, så de ikke tørker ut og råtner.
LukaFrost Skrevet 17. april 2008 #5 Skrevet 17. april 2008 Hvis tennene blir lagt i vann blir de iallefall grønne. Dvs at alger vil jo dannes i vannet og da vil det bløi grønt grums i flaska. Det beste er nok å la de ligge tørt. Mine melketenner har iallefall ikke råtna av å ligge tørt.
Gjest Evalina Skrevet 17. april 2008 #6 Skrevet 17. april 2008 Mor mi lagde eit slags tannkjøtt av modeler-leire eller kva det var, forma som gommen der tenna stt og festa melketennene i den Uæææ...spooky!
Bokormen Skrevet 17. april 2008 #7 Skrevet 17. april 2008 Om tennene blir liggende helt tørt i mange år, vil de til slutt smuldre opp.... Om de ligger LITT fuktig, feks i fuktig bomull i en plastpose, evt i sprit e.l. vil de holde i det "uendelige".
LovvLee Skrevet 17. april 2008 #8 Skrevet 17. april 2008 mine tenner lå i en liten krukke og de knakk av seg selv etter noen år... men er ikke så veldig keen på å ta vare på dem lenger, så det gjør forsåvidt ikke noe. er litt creepy å se tenner liggende hos voksne mennesker. synes jeg da.
Gjest78 Skrevet 17. april 2008 #9 Skrevet 17. april 2008 (endret) Tannfeen tok bestandig mine tenner. Mamma tok vare på dem noen år visstnok (skjønner ikke hvordan hun fikk tak i dem :klø: ), men hvis de oppbevares tørt sprekker de fleste tenner som ikke er jeksler etter en stund, så hun måtte kaste dem. Jeg har alle visdomstennene mine da, de har forløpig holdt seg fint tørt. Hvis de skal oppbevares i vann, går det kanskje bra hvis man skifter på vannet ofte, slik at det ikke blir alger? Endret 17. april 2008 av Lady Lovelace
:-) anna Skrevet 17. april 2008 #10 Skrevet 17. april 2008 Jeg tar ikke vare på tennene til ungene jeg. Har liksom aldri skjønt hva jeg skal med dem... Og visdomstenner... blaææææægh
La Luna Skrevet 17. april 2008 #11 Skrevet 17. april 2008 Er det virkelig så vanlig å ta vare på tennene? Har jeg aldri hørt om jeg....
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2008 #12 Skrevet 17. april 2008 Kanskje det går an å legge dem på sprit? :klø:
Gjest Evalina Skrevet 17. april 2008 #13 Skrevet 17. april 2008 Har ingen idé om at alle tennene skal taes vare på. Det er i hovedsak hennes eget ønske, og muligens falmer ønsket ettersom tann 2, 3, 4, 5, osv. faller ut. Dette er den første, og den er nærmest hellig. Som hun sa det første døgnet, da tannfeen fortsatt hadde tannen; "Jeg savner tannen min, jeg vil være sammen med tannen min!" Så ja, den aller første skal nok oppbevares, ja. I hvertfall en stund.
Helen Skrevet 17. april 2008 #14 Skrevet 17. april 2008 Jeg har ikke tatt vare på tennene til ungene, jeg synes ikke det er noe å samle på. Men minstemann sine to første tenner har jeg enda, de var så spesielle så jeg har ikke fått meg til å kaste de. Det var noe tannlegen kalte tvillingtenner, de har rett og slett grodd sammen. Det går ikke ann å ta de i fra hverandre uten å ødelgge de. Sønnen min har så liten kjeve så det er mulig det er derfor de ble slik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå