Gjest Gjest_Camilla_* Skrevet 16. april 2008 #1 Skrevet 16. april 2008 Når dere skal bestille prøvetime til hår og make-up,spør dere da hvilke make-up produkter frisøren har tenkt å bruke?I en diskusjon med flere frisører ble jeg ganske overrasket,da mange av dem påstod at de fleste kommende bruder gir blaffen i om de sminkes med kjente merker som Chanel, Lancome,osv.., eller billigmerker fra H&M og lignende..Er dette virkelig sant??Å ta seg klekkelig betalt for å sminke en brud med billigmerker på en bryllupsdag er jo regelrett svindel fra frisørenes side!Aldri har vel god kvalitet på make-up produktene vært viktigere enn på en bryllupsdag,hvor man skal se fresh ut lenge,og slippe å sjekke make-upen i speilet hele tiden..
Lovinda82 Skrevet 16. april 2008 #2 Skrevet 16. april 2008 Kvalitet er viktig for meg! Jeg ville ikke ha brukt sminke fra H&M på bryllupsdagen.
rsa Skrevet 16. april 2008 #3 Skrevet 16. april 2008 Sminkemerket er veldig viktig. Jeg får lett dårlig hud av dårlig sminke. Jeg har ikke spurt frisøren hvilket merke hun bruker, men jeg skal ta med min egen så det spille ingen rolle.
Gjest Alvebruden Skrevet 16. april 2008 #4 Skrevet 16. april 2008 Billig make-up, NEI TAKK!!!!! Jeg har ikke spurt dem hva de har av make-up, men det skal jeg jaggu gjøre. Trodde ikke de hadde H&M make-up på sånne steder. :klø: Greit nok. Noe av det man får der er jo bra da, men vil ikke ha H&M merket iallefall! Jeg spurte om make-upen de hadde satt lenge på, og de svarte JA. Men skal forhøre meg om merket, hvis ikke tar jeg med selv. De bør absolutt ha bra merker med tanke på prisene de tar ja.
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2008 #5 Skrevet 16. april 2008 Det stemmer at mange frisører bruker billigmerker,dette ofte for å holde kostnadene nede.For mange salonger vil det bli alt for dyrt i lengden å kjøpe inn produkter fra de kjente merkene.Lettest er det vel å "lure" dem som kanskje bruker lite/ingen sminke til vanlig,og som ikke har særlig peiling på dette med merker.Men det står jo veldig i kontrast da,om en frisør bruker kvalitetsprodukter til håret og "drittsminke" til ansiktet..
LilleEkorn Skrevet 16. april 2008 #6 Skrevet 16. april 2008 De gode salongene, som ønskerå ha et godt rykte stiller med god makeup. Jeg har selv jobbet som frisør, og er i tillegg utdannet makeupartist, og jeg hadde ansvar for at vår makeupkoffert til enhver tid hadde alt av utstyr og at alt var av god kvalitet. Her var det aldri snakk om HM sminke nei..Kun god makeup fra Trucco, som er et kjent amerikansk merke. Så forhør dere godt om salongen har god sminke, og be om å få se litt på den. Sjekk om foundationen skiller seg, og om lebestiften er seig..Da tar du med deg egen makeup! Og be alltid om å prøve sminken på prøvetimen, det finnes nemlig mange frisører som tror de er superflinke til å legge makeup, men som ikke har peiling! Vær kristiske og bruk for all del din egen mascara! Vel, bare noen gode råd fra en som har jobbet i bransjen.
junibrura Skrevet 16. april 2008 #7 Skrevet 16. april 2008 Når dere skal bestille prøvetime til hår og make-up,spør dere da hvilke make-up produkter frisøren har tenkt å bruke?I en diskusjon med flere frisører ble jeg ganske overrasket,da mange av dem påstod at de fleste kommende bruder gir blaffen i om de sminkes med kjente merker som Chanel, Lancome,osv.., eller billigmerker fra H&M og lignende..Er dette virkelig sant??Å ta seg klekkelig betalt for å sminke en brud med billigmerker på en bryllupsdag er jo regelrett svindel fra frisørenes side!Aldri har vel god kvalitet på make-up produktene vært viktigere enn på en bryllupsdag,hvor man skal se fresh ut lenge,og slippe å sjekke make-upen i speilet hele tiden.. Helledussen!! Nå tar du opp noe som jeg ikke har tenkt på en gang. Nå har jeg virkelig fått en ting til på listen jeg må sjekke, hehe. Dette hadde ikke falt meg inn en gang. Tok det for gitt at BRUDEMAKEUP betyr kvalitet på sminken. Det er vel absolutt en dag man ikke vil ha billig sminke som renner og smitter av! Det kan da virkelig ikke være noen seriøse frisører som bruker billig sminke og risikerer å skaffe seg dårlig PR. Eller????
Gjest Gjest_Lisa_* Skrevet 16. april 2008 #8 Skrevet 16. april 2008 Siri: Hvorfor er det viktig at man bruker sin egen mascara?
Gjest Lacuna Skrevet 16. april 2008 #9 Skrevet 16. april 2008 Siri: Hvorfor er det viktig at man bruker sin egen mascara? Sier ikke det seg selv? Du bruker det så øynene (=slimhinne=sårbar), og vil ikke risikere å få en infeksjon pga. bakterier i mascaraen. Øyeinfeksjoner er dessuten veldig smittsomme.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 16. april 2008 #10 Skrevet 16. april 2008 Når dere skal bestille prøvetime til hår og make-up,spør dere da hvilke make-up produkter frisøren har tenkt å bruke?I en diskusjon med flere frisører ble jeg ganske overrasket,da mange av dem påstod at de fleste kommende bruder gir blaffen i om de sminkes med kjente merker som Chanel, Lancome,osv.., eller billigmerker fra H&M og lignende..Er dette virkelig sant??Å ta seg klekkelig betalt for å sminke en brud med billigmerker på en bryllupsdag er jo regelrett svindel fra frisørenes side!Aldri har vel god kvalitet på make-up produktene vært viktigere enn på en bryllupsdag,hvor man skal se fresh ut lenge,og slippe å sjekke make-upen i speilet hele tiden.. Jeg har kjøpt meg sminke fra i.d som passer perfekt til meg..tar med meg disse..så er jeg sikker på at jeg får de fargene jeg vil ha osv..
*Emma* Skrevet 17. april 2008 #11 Skrevet 17. april 2008 Jeg brydde meg ikke ET SEKUND om hvor sminken jeg ble sminket med kom fra - bare den var pen og holdt hele dagen! Samme hvem som har laget den bare resultatet er bra vel? (Husker ikke hvor sminken min frisør brukte var fra, men jeg tror det var Makeup Store kanskje? Ikke hadde jeg egen mascara med heller.....)
DDuck Skrevet 17. april 2008 #12 Skrevet 17. april 2008 Siri: Hvorfor er det viktig at man bruker sin egen mascara? Det er viktig slik at man ikke overfører bakterier fra øynene til andre... noen kan f.eks ha en begynnende øyekatarr som ikke er brutt ut enda, og da vil jo neste mann også få det... Ellers er det ikke så nøye for min del hvilken type sminke frisøren bruker, men H&M sminke å slikt ville jeg ikke godtatt for det skal jo helst vare hele dagen... Men de trenger ikke chanel o.l.... maybelline og slike "billig" merker er helt okei for meg
DDuck Skrevet 17. april 2008 #13 Skrevet 17. april 2008 De gode salongene, som ønskerå ha et godt rykte stiller med god makeup. Jeg har selv jobbet som frisør, og er i tillegg utdannet makeupartist, og jeg hadde ansvar for at vår makeupkoffert til enhver tid hadde alt av utstyr og at alt var av god kvalitet. Her var det aldri snakk om HM sminke nei..Kun god makeup fra Trucco, som er et kjent amerikansk merke. Så forhør dere godt om salongen har god sminke, og be om å få se litt på den. Sjekk om foundationen skiller seg, og om lebestiften er seig..Da tar du med deg egen makeup! Og be alltid om å prøve sminken på prøvetimen, det finnes nemlig mange frisører som tror de er superflinke til å legge makeup, men som ikke har peiling! Vær kristiske og bruk for all del din egen mascara! Vel, bare noen gode råd fra en som har jobbet i bransjen. Sier meg helt enig i dette
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2008 #14 Skrevet 17. april 2008 De gode salongene, som ønskerå ha et godt rykte stiller med god makeup. Jeg har selv jobbet som frisør, og er i tillegg utdannet makeupartist, og jeg hadde ansvar for at vår makeupkoffert til enhver tid hadde alt av utstyr og at alt var av god kvalitet. Her var det aldri snakk om HM sminke nei..Kun god makeup fra Trucco, som er et kjent amerikansk merke. Så forhør dere godt om salongen har god sminke, og be om å få se litt på den. Sjekk om foundationen skiller seg, og om lebestiften er seig..Da tar du med deg egen makeup! Og be alltid om å prøve sminken på prøvetimen, det finnes nemlig mange frisører som tror de er superflinke til å legge makeup, men som ikke har peiling! Vær kristiske og bruk for all del din egen mascara! Vel, bare noen gode råd fra en som har jobbet i bransjen. Dette skal være sikkert og visst! Har møtt på mange slike selv,med sminkekofferter og bager full av gammel sminke og møkkete koster/pensler.. Æsj..
mia83 Skrevet 17. april 2008 #15 Skrevet 17. april 2008 Skal sminke meg og ordne hår på brudesalongen. Det er en makeup-artist som gjør dette. Jeg skal ha med mascara og lipgloss selv. Hun bruker sminke fra Mary Kay, den har jeg prøvd tidligere og synes den fungerer veldig bra på meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå