Padmee Skrevet 10. mai 2003 #1 Skrevet 10. mai 2003 Jeg synes at dette er litt rart jeg. I sist prøveperiode fikk jeg blødninger (mensen) rett etter at jeg sluttet på p-pillen, og i løpet av de 3 første ukene hadde jeg tre blødninger som varte i 3-4 dager. Nå er det tre uker siden jeg sluttet på p-pillen, og jeg har ennå ikke sett noe til en eneste liten blødning. Synes at det er veldig rart. Er det ikke sånn at en får blødninger/mensen rett etter p-pille slutt fordi da renser kroppen seg for kunstige hormoner? Det var i allefall det jeg trodde. Er det noen som har noe erfaringer når det gjelder dette og som kan forklare det for meg? Ikke det at jeg er bekymret eller noe, synes bare at det er litt rart siden det er så veldig anderledes fra hva det var sist.
Englepusen Skrevet 10. mai 2003 #2 Skrevet 10. mai 2003 Ikke noe å bekymre seg for. Det tar litt tid å komme inn i rytmen igjen. Så en stund etter at du har sluttet med p-piller må det regne med at mensen vil komme veldig uregelmessig. Sluttet selv for et par mnd. siden så jeg opplever det selv.
lillen Skrevet 10. mai 2003 #3 Skrevet 10. mai 2003 Rett etter brettet skal man vel få den vanlige p-pille-mensen, som man har en gang i måneden mens man går på pillene (kroppen har jo ingen anelse om at du har tenkt å slutte etterpå... ) Jeg fikk ihvertfall den vanlige avslutte-et-brett-blødningen da jeg for noen måneder siden avsluttet brettet for godt... Jeg fikk ny blødning på dag 32, og det fikk jeg i min andre syklus også. Så jeg har vært heldig som har fått regelmessighet med en gang... Den første blødningen er vanlig, men hva som kommer etter, er veldig individuelt. Det kan til og med ta et helt år før man får en normal blødning... Selv om det du opplever nå er annerledes fra det du opplevde sist du sluttet, så trenger det ikke å bety at det er "unormalt".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå