Gjest Finnmarkingen Skrevet 16. april 2008 #1 Skrevet 16. april 2008 Hei til alle! Må bare få reklamere litt for denne sporten - Yukigassen, og for Finnmark I begynnelsen av april hvert år er det nordisk mesterskap i Vardø. Yukigassen er snøballkrig for voksne , og sporten kommer fra Japan. Det avholdes både NM, EM og VM i dette. Så folkens - det er bare å komme seg i trening og starte forberedelsene til neste års Yukigassen
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2008 #4 Skrevet 17. april 2008 Yukigassen er syyykt artig! Stilig Har du vært med på dette?
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2008 #5 Skrevet 17. april 2008 Stilig Har du vært med på dette? Ja, har vært med et par ganger. Det er utrolig morsomt, pluss at Vardø virkelig er i fest under arrangementet! Det er nesten litt absurd. Høytidelig åpningsseremoni i Kirkebaken i Vardø på fredagskveld med dans, musikk, taler og fyrverkeri, samt trekning av hvilke grupper lagene skal spille i på lørdag. Så er det klart for fest på hotellet etter åpninga, blant annet med VM i Yukidans. På lørdag er det defilering gjennom byen på formiddagen, før kampene spilles på området til Vardøhus festning. Etter de innledende rundene på lørdag er det klart for den store Yukinatten på hotellet. Her kåres blant annet årets Yukidronning og Yukikonge. Søndag er det klart for kamper for de lagene som gikk videre fra innledende runder på lørdag. Det må bare oppleves, kan ikke beskrives!
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2008 #6 Skrevet 19. april 2008 Dette ser/virker kjempemorsomt! Jeg må nok ta meg tid og studere linken nærmere en dag!
Gjest Gjest_Nysgjerrig_* Skrevet 2. juli 2008 #7 Skrevet 2. juli 2008 Hahahahaha... Dritkult Kan hvem som helst melde seg på, og hvordan gjør en i så fall det da?
Gjest digger yukigassen Skrevet 28. desember 2008 #8 Skrevet 28. desember 2008 Hei! Føler bare at denne tråden må "løftes". Det nærmer seg yukigassen-tid, planer må legges og vi må hive oss i trening. Lykke til til alle der ute som kan tenke seg denne opplevelse. Se og les på linken over God klem til alle
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2009 #9 Skrevet 2. februar 2009 Hei! Føler bare at denne tråden må "løftes". Det nærmer seg yukigassen-tid, planer må legges og vi må hive oss i trening. Lykke til til alle der ute som kan tenke seg denne opplevelse. Se og les på linken over God klem til alle ...og nå skal det bli NRK-serie av dette også Digger dette fremdeles !
Gjest Yuki-fan Skrevet 29. mars 2009 #10 Skrevet 29. mars 2009 Ja. så var Yukigassen over for denne gang. Selv det å bare være publikum er en stor opplevelse Nå er det et helt år til neste gang... Anbefaler alle å gå inn på linken som trådstarter henviste til i starten. Gleder meg også til å se hva NRK fikk ut av dette... Yuki-hilsen til alle der ute
Morea Skrevet 30. mars 2009 #11 Skrevet 30. mars 2009 Så moro! Finnes det i Oslo også tro? Og er det en fordel å være gammel håndballspiller og en jævel i kanonball?? Håpe, håpe.
Gjest Gjest_Christine_* Skrevet 4. april 2009 #12 Skrevet 4. april 2009 Svar på om det finnes i Oslo Nei er ikke i Oslo, Vardø har eneretten på det i Norge, men d er bare vanvittig morro, var med i år selv og til neste år skal det arrangeres et stavanger lag, tror d var et lag fra oslo med i år om jeg ikke husker feil, var i allefall noen på hotellet som pratet øst-lenning... :D
Gjest Yuki-venn Skrevet 6. april 2009 #13 Skrevet 6. april 2009 Så moro! Finnes det i Oslo også tro? Og er det en fordel å være gammel håndballspiller og en jævel i kanonball?? Håpe, håpe. Nei, dessverre ikke i Oslo. Det er bare Vardø som er godkjent i Norge. Men alle kan melde seg på, hvem som helst Hiv deg i treninga så er du klar neste år :)
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2009 #14 Skrevet 27. april 2009 Jeg tror jeg må samle sammen vennene mine slik at vi er klare til kamp neste år. Dette ser bare helt rått ut
FantasDick Skrevet 28. april 2009 #15 Skrevet 28. april 2009 Yukigassen er festlige saker! Var med ett år for en stund siden, men hjemreisene mine passer ikke, så blir vel lenge til neste gang.. Men er verdt å få med seg, ja!
Gjest diggeren Skrevet 10. oktober 2009 #16 Skrevet 10. oktober 2009 og over nyåret kommer dette på TV i en serie/program om, og fra Vardø. Stilig, spør du meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå