Gå til innhold

Sær katt!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har en katt på 13 år (snart 14). En dag når hun var mindre var bestemor på besøk. Bestemor var så søt og go med kattepuser og likte å skjemme dem bort da. så katten fikk seifilè! Gjett om katten ble gla! siden det har hun ikke spist noe annet. Problemet nå er vel at hun er ganske så tynn. Vet hun er gammel men det må da vær mulig å få hun til å gå opp noen kg. Noen som har noen tips? hun spiser ikke kattemat på boks.. og lite tørrfor.

Endret av Whitechick
Videoannonse
Annonse
Gjest Katteelsker
Skrevet
Har en katt på 13 år (snart 14). En dag når hun var mindre var bestemor på besøk. Bestemor var så søt og go med kattepuser og likte å skjemme dem bort da. så katten fikk seifilè! Gjett om katten ble gla! siden det har hun ikke spist noe annet. Problemet nå er vel at hun er ganske så tynn. Vet hun er gammel men det må da vær mulig å få hun til å gå opp noen kg. Noen som har noen tips? hun spiser ikke kattemat på boks.. og lite tørrfor.

Katten min elsker også seifilet - både rå og kokt :) Har hun alltid vært tynn, eller blitt det nå i det siste?I så fall ville jeg tatt henne med til veterinæren for en liten sjekk.De kan sikkert gi råd om hvordan du kan få henne opp i vekt også.Men ellers må man vel bare prøve seg fram.Katter kan jo være ekstremt kresne :ler: Leverpostei,litt fløte, eller saus pleier å være populært her,men det er ikke særlig sunt i lengden..Jeg ville ihvertfall hørt med en veterinær først.Lykke til :)

Skrevet

hehe! Hun spiser ivertfall ikke annet.. Hender hun sleiker av sausen hvis hun er sulten og det ere boksmat på skåla. =/Gir henne leverpostei til tider. Men tilslutt ble vi jo tom for denne særdeles sunne leverposteien ;P

Hun ser jo ikke syk ut.. Tror bare ikke vi har vært bevisst nok på kostholdet hennes i løpet av hennes liv.. Seifilet er jo ikke akuratt det mest næringsfylte måltidet..

Gjest Katteelsker
Skrevet
hehe! Hun spiser ivertfall ikke annet.. Hender hun sleiker av sausen hvis hun er sulten og det ere boksmat på skåla. =/Gir henne leverpostei til tider. Men tilslutt ble vi jo tom for denne særdeles sunne leverposteien ;P

Hun ser jo ikke syk ut.. Tror bare ikke vi har vært bevisst nok på kostholdet hennes i løpet av hennes liv.. Seifilet er jo ikke akuratt det mest næringsfylte måltidet..

Hvis hun ellers virker frisk og rask,så er det kanskje bare er en veldig slank katt du har,fra naturens side? :) Enkelte katter har jo gener for å legge på seg,og andre ikke,sa veterinæren til meg..Katter som spiser mye bløt mat kan av og til få problemer med tennene.De vil ofte unngå tørrfor fordi det er hardt og vondt å tygge.Hvis det er en katt som går endel ute,kan innvollsorm gjøre dem tynnere,(hvis hun ikke har fått ormekur da,naturligvis) Men noen katter er jo bare veeeldig sære i kosten :)

Skrevet

jah kansje det. Virker ikke som hun har noe problem med tennene egentlig. ormkur får hun også. Tjaa. kansje det ikke er så gæli da.. hehe! ;D

Gjest Millhelmina
Skrevet

Gjeitemelk er supert. Veldig bra for at de skal legge på seg.

Brukte det på hunden. Gikk fint opp i vekt amtidig som det er utrolig bra for pelsen.

Fåse kjøpt på vanlige matbutikker i små kartonger.

Lykke til

Skrevet

Du kan også prøve å gi henne matfløte for å feite henne opp litt. Ellers har de boksemat hos dyrlegen som heter AD, som skal være bra for katter som trenger å legge på seg. Men det kan jo bli vanskelig hvis hun ikke spiser sånn mat...

Har du prøvd sånne Godbiten snacks? Til katter har de med fiskesmak. Sånne tørre terninger som du kan knuse over maten, eller bare gi dem hele. Mine elsker det. Finnes på dyrebutikken.

Skrevet

Kanskje det er noe så enkelt som en ormekur som skal til? Har katten orm, stjeler den mye av næringen i maten til katten.

Gjest Infralove
Skrevet

Høyrest ut som om katten din er blitt avhengig av fisk. Det er ein av grunnane til at man helst ikkje burde gi katten fisk. Eg anbefaler sterkt å ta katten din til dyrlegen. Den vil vite korleis du kan få katten din opp i vekt.

Katten skal ikkje ha fisk fordi:

Håpar du finn ut av det =)

Skrevet

Jeg har ikke sett noen andre sider enn dette om katt og mating. Er helt sikker på at det er unntak i studien.. Den andre katten min spiser nemmelig alt. Selvom hun får fisk. Hun har ingen problemer med å holde sine nydelige 5 kg;)

Synd gamle katten min får i seg for lite. =/ Men nå som jeg er bevisst på det er det jo lettere da.. =) Takk for svar !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...