Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 16. april 2008 #1 Skrevet 16. april 2008 Hvilke rettigheter har eier av hannhund? Får han 10 % av hver solgte valp og mulighet til å kjøpe en valp minus de ti prosentene det blir for hver fødte valp når den er åtte uker og selges? Er det forskjell fra rase til rase? En labrador kan få ti valper mens små hunder ofte bare får en eller to. Det er ikke skrevet kontrakt og eier av hannhund mener han har krav på en valp pluss prosenter av hver solgte valp. Det ble et veldig lite kull og komplikasjoner ved fødselen som måtte skje ved keisersnitt. Eier av hannhund har ikke betalt for noen utgifter. Hva har han krav på? Eieren av tispa har tenkt å gi han prosenter, men mener hannhundeieren krever for mye når han både krever prosenter og en valp og ikke har hatt noen utgifter.
Frey Skrevet 16. april 2008 #2 Skrevet 16. april 2008 På min rase som er en ganske liten rase så er det vanlig med en engangssum som er ca 1500 for spranget, samt 1500 pr levende valp etter 5 uker.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 16. april 2008 #3 Skrevet 16. april 2008 På min rase som er en ganske liten rase så er det vanlig med en engangssum som er ca 1500 for spranget, samt 1500 pr levende valp etter 5 uker. Vil 1500 kroner si cirka 8-10 prosent av salgssummen?
Tecka Skrevet 16. april 2008 #5 Skrevet 16. april 2008 Jeg har vorsteh, og det jeg har opplevd er at hannhundeier får en valp eller kjøpesummen for en valp.
Frey Skrevet 17. april 2008 #6 Skrevet 17. april 2008 Jeg har vorsteh, og det jeg har opplevd er at hannhundeier får en valp eller kjøpesummen for en valp. Dette er vel mer vanlig ved større raser hvor kullene normalt er av en viss størrelse? En liten rase kan risikere å få bare 1-2 valper i et kull, og derfor er det der andre løsninger enn ved store raser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå