Gjest Gjest Skrevet 16. april 2008 #1 Skrevet 16. april 2008 Jeg er ikke så kyndig når det kommer til salmer... Vil gjerne ha en som handler om kjærlighet... noen tips? Takk:)
LilleSiri Skrevet 16. april 2008 #2 Skrevet 16. april 2008 Å leve det er å elska Den er veldig fin også skal vi ha Deilig er Jorden og Alltid freidig tror jeg
Fun Light Skrevet 16. april 2008 #3 Skrevet 16. april 2008 Jeg har også veldig lyst på Deilig er jorden.. Det er for meg tidenes flotteste salme! Men vurderer å la det være i frykt for at folk skal komme i julestemning i september, (til tross for at det egentlig ikke er en julesang) og at det kræsjer for folk.. Vil ikke at det skal være det de husker fra vielsen vår..
mariaogjahn Skrevet 16. april 2008 #4 Skrevet 16. april 2008 (endret) Vi skal ha "å leva det er å elska".. Vurderte deilig er jorden vi også, men da vi tok den på, ble det definitivt litt julestemning.. Men fant en annen som jeg husker fra jeg var liten... "no livnar det i lundar" Den passer også bra til mai bryllup.. Endret 16. april 2008 av mariaogjahn
Gjest smotti Skrevet 16. april 2008 #5 Skrevet 16. april 2008 Vi skal ha å leva det er å elska og kjærlighet fra gud. rett og slett for at de kan folk, så slipper jeg å synge solo..hehehe
Marge Skrevet 16. april 2008 #6 Skrevet 16. april 2008 Usikkert enda. Jeg har veldig lyst på "mitt hjerte alltid vanker" og "bred dina vida vingar", evt. "deilig er jorden". Men jeg er også litt redd for juleassosiasjoner til den siste...
Fun Light Skrevet 16. april 2008 #7 Skrevet 16. april 2008 Bred dina vida vingar er fantastisk fin.. Den hadde jeg helt glemt! Hva betyr teksten, hva er budskapet i salmen? Søker på nettet men finner ingenting...
Fun Light Skrevet 16. april 2008 #8 Skrevet 16. april 2008 Denne nye salmen har en så fin tekst, men jeg er usikker på melodien.. http://nyesalmer.no/?p=103 Dumt å velge salmer ingen kan også, blir ikke rare allsangen av det..
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2008 #9 Skrevet 16. april 2008 Å leve det er å elska Den er veldig fin også skal vi ha Deilig er Jorden og Alltid freidig tror jeg Jeg har hørt at å leva det er å elska er veldtg fin, men jeg har aldri hørt den... Er det noen som har en link hvor man kan høre sangen?
MrsG Skrevet 16. april 2008 #10 Skrevet 16. april 2008 vi skal ha Å leva det er å elska, og deilig er jorden. i MAI!
Gjest smotti Skrevet 17. april 2008 #11 Skrevet 17. april 2008 Denne nye salmen har en så fin tekst, men jeg er usikker på melodien.. http://nyesalmer.no/?p=103 Dumt å velge salmer ingen kan også, blir ikke rare allsangen av det.. Den valgte jeg først, men som du sa.. er ikke en solosanger..hahaha
Concertina Skrevet 17. april 2008 #12 Skrevet 17. april 2008 Denne nye salmen har en så fin tekst, men jeg er usikker på melodien.. http://nyesalmer.no/?p=103 Dumt å velge salmer ingen kan også, blir ikke rare allsangen av det.. Melodien ligger her
Nettepett Skrevet 21. juli 2008 #15 Skrevet 21. juli 2008 Bred dina vida vingar er fantastisk fin.. Den hadde jeg helt glemt! Hva betyr teksten, hva er budskapet i salmen? Søker på nettet men finner ingenting... Ja, det var jammen vanskelig å finne ut av dette... Vet ikke om det hjelper deg noe, men det jeg fant var: "Bred dina vida vingar är en populär aftonpsalm av Lina Sandell som hon skrev 1860 och bearbetade 1865, till en gammal folkmelodi. I Skåne kallas den ibland "Hönsapsalmen" på grund av det ovanliga bildspråket. Inledningsraderna hänsyftar tydligt på Jesu ord om hur han velat samla folket som hönan samlar kycklingarna under sina vingar."
Fun Light Skrevet 26. juli 2008 #16 Skrevet 26. juli 2008 Vi går for Deilig er jorden og Kom, kom og hør et gledens ord (Amazing Grace på norsk) Dette blir bra!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå