Gjest Frustrerte søstre Skrevet 16. april 2008 #1 Skrevet 16. april 2008 Vet ikke om dette innlegget passer inn her, men jeg forsøker. Min søster (29) og jeg (23) mistet vår pappa for 5 år siden. Han var norsk statsborger, men bodde i Italia med sin Italienske kone. De skulle separeres, de hadde sendt inn papirer, men han døde dessverre før alle papirene var blitt godkjent av en dommer. For å si det sånn så har det vært et rent h.... de siste fem årene. Det pågår et arveoppgjør, fordi hans kone stevnet oss for retten. Hun er rett og slett ute etter å få mest mulig etter vår avdødde far. Min søster og jeg føler oss fullstendig maktes og hjelpesløse. Vi har en norsk og en italiens advokat som "liksom" skal jobbe for vår sak. Men ingen, absolutt ingen ting har skjedd i løpen av disse fem årene. Det virker som vi blir motarbeidet på alle mulige områder, ihvertfall fra Italia. To ganger har vi fått beskjed om at det skal være et rettsmøte, vi får selvfølgelig forhåpninger,endelig skjer det noe, men så blir bare møtene utsatt. Denne saken er virklig helt utrolig og har kostet oss masse tid, krefter og penger. Vi har også vært i kontakt med UD for å høre om vi på en aller annen måte kunne fått noe helt, han var jo tross alt norsk statsborger og vi har jo krav på vår farsarv. De kunne ikke helpe oss fordi dette er en sivil sak og vi har heller ikke krav på fri rettshjelp fordi det dreier seg om et arveoppgjør. Vi føler oss bare så hjelpesløse og at dette er en uendelig kamp mot et utrolig korrupt land. Tenk at ingen ting har skjedd på over fem år. Det føles bare så urettferdig. Vi vil bare at denne saken skal bli ferdig så vi får lagt ting bak oss. Er det noen her inne som har noen erfaringer med rettsoppgjør i andre land. Det må da være noe hjelp ett eller annet sted som kan hjelpe oss til å få litt fortgang i Italiens rettsgang. De kan vel ikke dra det ut i det uendelige?? Eller kan de det??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå