Gå til innhold

Glutenfri frokost

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Jeg tenkte å prøve å spise glutenfri mat i en periode. Har en del mageproblemer. Skal også testes for cølliaki.

Trenger noen tips! Hva kan jeg spise til frokost? Noen som har et tips på et godt glutenfritt brød? Hvor får man kjøpt slike brød?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får kjøpt glutenfrie produkter i de fleste velassorterte dagligvareforretninger. Du kan også spise frukt og yogurt til frokost - det er naturlig glutenfritt :)

Gjest Ada Blûe
Skrevet

De har glutenfritt brød i de fleste butikker, men dog kun fryste. Hvis du får diagnosen etter undersøkelsene er gjort og ønsker å bake selv, kan jeg varmt anbefale bakeskolen i regi av Cøliakiforeningen. Å bake med glutenfritt mel krever litt øving.

Hei :)

Jeg tenkte å prøve å spise glutenfri mat i en periode. Har en del mageproblemer. Skal også testes for cølliaki.

Jeg må kommentere dette også: Hvis du ikke er ferdig med undersøkelser for diagnosen må du IKKE gå over til glutenfri mat. Det kan gi feil resultater på prøvene du tar (Tidsskriftet ).

Skrevet

Ada over har helt rett.

Skal du utredes er det utrolig viktig at du spiser "vanlig" mat, ellers vil ikke blod- og en evt biopsitest slå ut slik det skal.

Og eksperimenetere på egen hånd kan være lite lurt.

Til temaet:

*glutenfri havregryn

*glutenfri frokostblanding

*div typer brød (ferdig bakt og dyrt!)

*Rundstykker/mini baguetter

de fleste større matvarebutikker har et greit utvalg, untaket er ULTRA hvor de har masse.

Ønsker du noe oppskrift så send en PM.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...