Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er samber, jeg har en sønn fra tidligere ekteskap og samboeren min har tre barn...

Vi har så forskjellige syn på barne oppdragelse. Jeg er vel ganske streng, de skal gjøre lekser, kle godt på seg før de går ut, gjøre noen oppgaver rundt i huset(tømme oppvaskmaskin, støvsuge eller lignende), snakke som barn skal, ikke banne, kalle hverken voksene eller barn forskjellige ting.

Mine stebarn er utrolig frekke, de kaller både meg og moren deres navn jeg ikke engang kan nevne her, de nekter å gjøre som vi sier, de skal ha det på sin måte hele tiden uansett... Her hos oss går ikke det, men når de er hjemme hos moren singjør de som de vil, det er godteri hver dag,(ene barnet har ADHD, etter min mening er kosthold da ekstra viktig) De løper ute midtvinters i bare tynne gensere uten jakke og lue osv. Sjelden de dusjer, lukter forferdelig av de noen ganger når de kommer hit, møkkete i klærne...

Frustrerende for meg, jeg er jo bare stemor, så jeg får jo liksom ikke gjort noe med dette, eneste jeg får gjort er å sende de i dusjen og få på de rene klær når de kommer hit...

Ang. frekkhet o.l så er jeg veldig streng, hvis min sønn er frekk eller gjør noe ha ikke skulle gjort, så får han konsekvenser for det, romstraff noen timer eller noe sånt, men mine stebarn får absolutt INGEN konsekvenser... Samboeren min skriker og kjefter på de, men gir de ingen straff... Jeg har forsøkt å si flere ganger at det hjelper ikke å stå å skrike til dem, men de må få straff for det de har gjort... Han sier han ikke vil gjøre det fordi han ser de så sjelden... Har sagt at hvis han gir de straff for ting de gjør vil det være ett hel.... noen uker, men etterhvert vil de forstå at de faktisk får konsekvenser for det de gjør og de vil skjerpe seg...

Er det noen so er enige med meg? Eller uenige? Eller kansje har noen råd om hva jeg kan gjøre...?

Har gått så langt at jeg faktisk gruer meg til de kommer annenhver helg...

HJELP!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...