skruf Skrevet 16. april 2008 #1 Skrevet 16. april 2008 Hei! Er det noen som har ei god oppskrift å dele?? Vi skal ha lettsaltet torsk til middag, og mine svigerforeldre er vant med stappe til.. pluss stekt flesk. Nam, nam; gleder meg allerede!!
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2008 #2 Skrevet 16. april 2008 Kok poteter med 1-2 fedd hvitløk. Mos potetene og hvitløken med en god klatt meierismør og en dæsj melk. Tilsett salt og pepper etter smak. (+ evt. annet krydder)
Gjest Ikke hvitløk Skrevet 16. april 2008 #3 Skrevet 16. april 2008 Hvitløk i potetstappe sammen med lettsaltet torsk høres ikke godt ut! Hemmeligheten bak en god potetmos er å koke potetene nesten i stykker, ha i melk og masse meierismør. Smak til med pepper og salt.
Gjest nextlife Skrevet 16. april 2008 #4 Skrevet 16. april 2008 Hvitløk i potetstappe sammen med lettsaltet torsk høres ikke godt ut! Hemmeligheten bak en god potetmos er å koke potetene nesten i stykker, ha i melk og masse meierismør. Smak til med pepper og salt. Og hvis man da har i en eggeplomme eller to,- nyydelig
Gjest *englefjes* Skrevet 16. april 2008 #6 Skrevet 16. april 2008 Blir ekstra god med litt blomlål i :-D
Kamikatze Skrevet 16. april 2008 #7 Skrevet 16. april 2008 (...) Hemmeligheten bak en god potetmos er å koke potetene nesten i stykker, ha i melk og masse meierismør. Smak til med pepper og salt. Godt utgangspunkt. Men hvis torsken er lettsaltet, altså urøkt, ville jeg bytta flesket med bacon. Til røkt fisk, er urøkt flesk best. Kan også tenke meg at englefjes' blomkålidé vil funke helt supert, sålenge det er flesk eller bacon til. Men ikke for mye blomkål. Men her mangler det noe litt syrlig til fisken. En god rømmeklatt, eller en boks med Tine krydderost, kan være det som hever stappa den siste lille tøtsjen. Men ikke samtidig. Men, der forkludret mine middagsplaner seg... He he.
Gjest Ada Blûe Skrevet 16. april 2008 #8 Skrevet 16. april 2008 (endret) I hjemmelaget stappe må det være muskat Absolutt. Ikke det samme uten. Blir ekstra god med litt blomlål i :-D Hm, det høres godt ut. Skal definitivt prøves ved neste anledning. Endret 16. april 2008 av Ada Blûe
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2008 #9 Skrevet 17. april 2008 Hvitløk i potetstappe sammen med lettsaltet torsk høres ikke godt ut! Hemmeligheten bak en god potetmos er å koke potetene nesten i stykker, ha i melk og masse meierismør. Smak til med pepper og salt. Har du prøvd hvitløk i potetmos? Når det kokes blir hvitløken mild og nesten litt søt- smaker altså ikke typisk hvitløk, men hver sin smak! Jeg liker IKKE muskat i mosen, men gressløk, derimot!
Leanne Skrevet 17. april 2008 #10 Skrevet 17. april 2008 Jeg pleier å ha blomkål og purre i potetmosen..krydrer med salt, pepper, muskatt og noen ganger litt grillkrydder (spørs hva vi skal spise til).. er kjempe godt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå