Gå til innhold

ikke invitert i samboers søsters bryllup

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_tvilsom_*
Skrevet

Vi har nylig blitt sammen! Eller vi har vært sammen uoffisielt i to år, men vi har nylig dratt inn familie det siste året! Min familie har invitert han flere ganger og han har vært der mange ganger bare på besøk, middag og andre festligheter.

Jeg ble invitert hjem til han på middag en gang og fulgte opp. i ettertid har jeg ikke hørt noen ting. Han blir invitert hjem flere ganger på middag, men jeg blir aldri nevnt!

Jeg har hele veien hatt veldig god kontakt med broren hans! Lenge før foreldrene. Vi er kjempe gode venner. Han skal gifte seg nå til neste helg og jeg er invitert i bryllup! Klart jeg skal gå;)

Men søsteren hans har jeg ikke møtt, hun bor ikke i Norge og derfor har det ikke blitt til at jeg har møtt henne. Men nå driver familien og stresser såå innmari for å dra ned til henne og møte henne og hennes kjæreste. De skal ha sommer bryllup, og hele familien skal ned nå i juni måned og ha forlovelsesfest. Jeg er ikke invitert! Av den enkle grunn at jeg ikke har møtt henne!

Synes for det første det er meget rart at dem engasjerer seg så stort i henne og hennes kjæreste. Jeg blir aldri invitert eller noe hjem dit. Dem er heller ikke intr i å møte min familie. Jeg blir heller ikke invitert med på bryllupet hennes. Av den enkle grunn at jeg ikke kjenner henne. Men i brorens bryllup vil hun jo dukke opp og jeg vil treffe henne. og det er jo før søsterens bryllup! Men nei, de har bestilt hotell og fly og jeg er ikke medregnet!

Hva tenker dere om det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal ikke uttale meg om engasjementet svigerfamilien din har ovenfor deg, men hvis dere "bare" er kjærester og det er relativt nytt ville nok ikke jeg heller invitert deg i bryllupet. Hvis jeg skulle giftet meg nå, f.eks, så ville ikke kjæresten til lillebroren min blitt bedt. Jeg kjenner henne ikke. Det er grunn god nok for meg.

Gjest Gjest_enig_*
Skrevet

Uten at jeg het skjønner greia med to år vs nettopp blitt sammen, synes jeg dette høres fryktelig rart ut...

Har kjæresten din lyst til å reise uten deg? Synes han det er naturlig?

Tror mange liksom har en oppfatning av at man ikke skal invitere folk man ikke kjenner i slike eventementer, men i dette tilfellet burde jo du regnes som et familiemedlem in spe, om du forstår? :lete:

Hvis det ender med at du ikke "kan" være med, synes jeg kanskje du du kunne gitt bruden en oppmerksomhet for det! :)

Av hva man kan dømme av ett innlegg, virker du da som en søt og oppegående jente som vil bli kjent med dine nye "familiemedlemmer", og synes du skal benytte denne sjansen til å vise det til søsteren hans..

Kanskje du kan sende med kjæresten din en liten opmerksomhet med et kort hvor du gratulerer og sier at du gleder deg til å bli kjent med henne ved en annen anledning? Hvis du frykter at du ikke er invitert fordi noen ikke liker deg, kommer du de i alle fall førsteinntrykket i forkjøpet, før de får spredd galle! Haha! :lur:

Lykke til, og holde oss oppdatert! :klemmer:

Skrevet
Vi har nylig blitt sammen! Eller vi har vært sammen uoffisielt i to år, men vi har nylig dratt inn familie det siste året! Min familie har invitert han flere ganger og han har vært der mange ganger bare på besøk, middag og andre festligheter.

Jeg ble invitert hjem til han på middag en gang og fulgte opp. i ettertid har jeg ikke hørt noen ting. Han blir invitert hjem flere ganger på middag, men jeg blir aldri nevnt!

Jeg har hele veien hatt veldig god kontakt med broren hans! Lenge før foreldrene. Vi er kjempe gode venner. Han skal gifte seg nå til neste helg og jeg er invitert i bryllup! Klart jeg skal gå;)

Men søsteren hans har jeg ikke møtt, hun bor ikke i Norge og derfor har det ikke blitt til at jeg har møtt henne. Men nå driver familien og stresser såå innmari for å dra ned til henne og møte henne og hennes kjæreste. De skal ha sommer bryllup, og hele familien skal ned nå i juni måned og ha forlovelsesfest. Jeg er ikke invitert! Av den enkle grunn at jeg ikke har møtt henne!

Synes for det første det er meget rart at dem engasjerer seg så stort i henne og hennes kjæreste. Jeg blir aldri invitert eller noe hjem dit. Dem er heller ikke intr i å møte min familie. Jeg blir heller ikke invitert med på bryllupet hennes. Av den enkle grunn at jeg ikke kjenner henne. Men i brorens bryllup vil hun jo dukke opp og jeg vil treffe henne. og det er jo før søsterens bryllup! Men nei, de har bestilt hotell og fly og jeg er ikke medregnet!

Hva tenker dere om det?

Nå er det ikke unaturlig at foreldre engasjerer seg i barna sine da. Å det kan hende de har møtt hennes mann, for alt jeg vet så kan søsteren ha vært sammen med sin mann i flere år, og at familien til din kjæreste kjenner han godt allerede.

Du kan ikke regne med at din svigerfamilie skal ha et større engasjemang overfor deg enn de har overfor sine egne barn eller familie.

Skrevet

Mange har satt grensen om at man skal være samboere for å bli invitert i bryllup og dette er en ganske naturlig grense.

Jeg syntes også du virker veldig negativt innstillt til at de er egnasjert over bryllupet, og ellers til familien at de ikke har vist initiativ til å møte dine foreldre etc. Går du ikke litt for fort her? Hvordaqn skal egentlig de vite hvor seriøst dette er når dere nylig offisielt er sammen? Ikke alle familieer er like åpne for å møte kjærester før etter en tid og etter at de vet at dette er seriøst.

Skrevet

Det høres jo litt merkelig ut, hvertfall siden du blir invitert i broren sitt bryllup og ikke søsteren sitt, men hvis det er så at de tror at dere nettopp har blitt sammen så er det jo ikke sikkert at de tar forholdet deres så veldig seriøst?

Hvis dere har et langvarig og seriøst forhold så synes jeg egentlig din samboer burde ta litt ansvar. Når han f.eks. blir invitert til middag burde han etter min mening spørre om du også kan være med. Hvis han alltid kommer alene og ikke gir uttrykk for at han vil ha deg med så kan jeg forestille meg at de ikke egentlig ser på deg som en i familien enda, men en mer tilfeldig kjæreste. Og hvis ikke har fått med seg at dette faktisk er et seriøst forhold så er det gjerne ikke helt naturlig at du er med på utenlandsturen.

Skrevet

Hvis man som foreldre skulle engasjere seg like mye i alle kjærestene barna har opp gjennom tidene, blir det mange mennesker å engasjere seg i for en del foreldre. Jeg synes det er helt naturlig at man avventer for å se om forholdet varer før man engasjerer seg i å bli skikkelig kjent med vedkommende og særlig vedkommendes familie.

Og jeg skjønner ikke greia med å ha vært sammen "uoffesielt" i to år, hva er grunnen til det? Høres bare teit ut i mine ører, hvorfor skjule forholdet sitt hvis det virkelig er seriøst?

Hadde en av mine søsken hatt et uoffesiellt = userriøst for meg, forhold hadde jeg ikke invitert vedkommende i bryllupet mitt, og heller ikke rett etter at de ble "offesielt" sammen.

Skrevet
Vi har nylig blitt sammen! Eller vi har vært sammen uoffisielt i to år, men vi har nylig dratt inn familie det siste året!

I overskriften er dere samboere, i innlegget er dere kjærester som har vært sammen offisiellt i ett år. Jeg vet ikke hva som er korrekt.

Jeg ville gitt ulike svar på disse to problemstillingene:

Samboere blir i hovedsak inkludert i familiesammenkomster, kjærester blir ikke alltid inkludert i familiesammenkomster.

Skrevet

Jeg hadde invitert kjæresten til broren min, selv om jeg ikke hadde møtt henne hvis broren min hadde ytret et ønske om det.. :)

Hadde broder´n hatt et til/fra forhold med ei i to år, men nå i det siste hadde valgt å innvolvere famiien, da hadde jeg regna det som om dette var ei han ønsket å satse på... :Nikke:

Ellers, svigerfamilien din kan jeg ikke uttale noe om, men virker litt rart at når dere har opplyst at dere er et par at de bare ber han til middag osv... (da regner jeg jo inn at dere er samboere) er dere ikke det, forstår jeg jo at bare han blir bedt hjem noen ganger....

Gjest Bellatrix
Skrevet

Du svarer på dine egne spørmål. Dere har nylig blitt sammen, i hvert fall offisielt. Du har ikke møtt søsteren hans. Dette er to grunner til å ikke invitere deg.

Gjest Gjest_tvilsom_*
Skrevet

Vi er samboere! flyttet inn sammen for ett år siden, men pga mye krøll i familie og slikt så har det bare blitt slik at vi ikke har kommet lenger på den fronten. Vårt forhold er seriøst, og vi skal forlove oss til sommeren. Det vet begge familier om! Så de må sånn sett ta det seriøst.

Virker som han ikke gidder å krangle med dem, han bare tar ting som det kommer. Ja han fikk en billett og invitasjon og ferdig med det. han mener det er opp til dem.

Skrevet

Med tanke på at dere ikke har vært offesielt sammen, og virker som om det har vært mye krøll så hadde jeg nok heller ikke invitert.

Skrevet

Dere har vært samboere i et år, men har nettopp blitt "offisielt sammen"??

Dere har fortalt foreldrene deres at dere SKAL forlove dere i sommer??

Høres helt merkelig ut..

Tror jeg også hadde vært litt avventende til hvor alt dette styret tok veien før jeg begynte å ta det seriøst.

Skrevet

Nå vet ikke jeg hvem som er årsak til at det er krøll i familien, men kanskje familien ikke vil ha mer "krøll" å forholde seg til nå, å spesiellt ikke på en sånn dag som et bryllup. Den dagen er kanskje noe de vil se tilbake på som en hyggelig dag.

Skrevet

Jeg hadde nok også tatt det litt med ro med inviteringen når det høres så useriøst ut...

Hvordan kan dere ha bodd sammen så lenge uten at noen har vært klar over forholdet?

Skrevet

Hva tenker dere om det?

Akkurat den skjønte ikke jeg... De skal ha sommerbryllup, men familien er invitert i forlovelsesfest i juni? Er det i år bryllupet er også da?? Skjønner ikke helt jeg..

Jeg hadde forresten med meg ex-samboeren min i bryllupet til brodern da vi hadde vært sammen i et år... Og nå angrer jeg litt på det egentlig...alle bildene og slikt.. Det samme gjelder min svigerinnes bror...

Synes ikke du skal ta det så tungt jeg... Og når det kommer til de middagene: Hvorfor tar ikke samboeren din opp at han vil ha deg med?

Skrevet

Dere har altså rotet og surret frem og tilbake. Og nå nettopp har dere bestemt dere for å bli "offisielt sammen". Og da forventer dere samtidig at alle andre skal ta dere seriøst?

Jeg forstår godt at foreldrene hans ikke automatisk innlemmer deg som en del av familien.

Dersom du blir satt på sidelinjen etter et års seriøst uavbrutt offisielt samboerskap syne jeg det er greit å reagere. Men på dette tidspunktet og med den forhistorien du presenterer her syens jeg det er helt naturlig at foreldrene hans forholder seg som de gjør.

Skrevet

Slik jeg forstår det, har ts og samboer vært sammen for 2 år, bodd sammen for 1 år, men har ikke snakket til foreldre om forholdet pga noe, dvs de har ikke helt 'formelt' vært sammen (dvs at familiene vet også). Forholdet er jo egentlig seriøst.

Jeg er enig med den som sa at det er opp til din samboer til å løse dette. Hvis dere er sammen, og er samboere, da er det naturlig at du skulle være invitert. Men det er opp til din samboer til å si til familien at det er et seriøst forhold. I tillegg skulle han være mer aktiv å ta deg med til forskjellige familiesammenkomst osv.

Gjest Gjest_Lol_*
Skrevet

Kanskje familien til kjæresten din er vant med at han har "useriøse-seriøse" forhold? At de har grunn til å mistenke at det bare er midlertidig?

Eventuelt kan du ha gjort et fryktelig dårlig inntrykk når de traff deg, men da burde jo kjæresten din for lengst ha forhørt seg med dem om det og fått rettet opp i eventuelle misforståelser. Du kan jo seff ha sagt noe du ikke mente på den måten som de forstod det?

Sånn som jeg ser det er den eneste grunnen til at du ikke er invitert være at de ikke ser noen fremtid i forholdet deres. Hvorfor de ikke gjør det er vanskelig å si.

Men det høres litt sært ut...

Skrevet

Jeg ville ikke invitert noen jeg ikke har møtt i mitt bryllup...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...