Gjest Gjest Skrevet 16. april 2008 #1 Skrevet 16. april 2008 Naboen driver schäferoppdrett, de har ørten voksne hunder. De går aldri tur med hundene, de står stort sett i en luftegård - litt lyd er det jo derfra, men som oftest er det til å leve med. Nå, derimot, har de en eller annen fyr - og x antall voksne schäfere - på besøk. Disse hundene tilbrakte natten bjeffende og ulende i en varebil noe sånt som ti? meter fra mitt soveromsvindu (de parkerte selvsagt ikke bilen rett utenfor naboens hus, da ville de jo blitt holdt våkne selv!) Ikke første gang dette skjer, for å si det sånn. Gikk ut i dag tidlig for å hente avisen - og ble hoppet opp på av en diger schäfer som da tydeligvis var sluppet ut for å drite. Har røde merker på låret fremdeles, og buksen ble full av jord. Jeg er ikke veldig glad i hunder, forresten, og setter definitivt ikke pris på å få en svær, vill schäfer etter meg. Observerte så fra vinduet at gubben som er på besøk hos naboen, slapp ut resten av bikkjene - slik at de fikk springe rundt i hagen min og "lufte seg" og bajse på plenen min. Gikk ut, kjeftet, og ble ledd av. Hva gjør man med sånne folk? Og hvorfor er alle hundeeiere egoister som innbiller seg at "hunden min er jo så snill, klart den må få gå løs uten bånd, den plager jo ingen"!?
Gjest Helen Parr Skrevet 16. april 2008 #2 Skrevet 16. april 2008 Hva gjør man med sånne folk? Og hvorfor er alle hundeeiere egoister som innbiller seg at "hunden min er jo så snill, klart den må få gå løs uten bånd, den plager jo ingen"!? For det første: Alle hundeeiere er heldigvis ikke egoister som innbiller seg at "hunden min er jo så snill" også videre. For det andre: Jeg forstår godt at du er kjempesinna, det hadde jeg også blitt av det du beskriver. Jeg er enig i at det er uakseptabel atferd av naboer. Uansett ville jeg forsøkt å prate med dem om problemene. Hvis det ikke går, er det sikkert visse ting man kan gjøre - for eksempel klage over bråk dersom det er mye hundeglam om natten. Du kan uansett kreve at de holder hundene sine i bånd, dersom det ikke er inngjerdet hage, og det antar jeg det ikke er siden de går over på din eiendom.
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2008 #3 Skrevet 16. april 2008 For det første: Alle hundeeiere er heldigvis ikke egoister som innbiller seg at "hunden min er jo så snill" også videre. Hm er du heeelt sikker? Neida, men mange er faktisk det! Fryktelig mange som ikke gidder bry seg om båndtvang, siden "hunden min er kjempesnill og det kan da ikke gjøre noe at den løper bort til folk og hopper litt, det er jo bare koselig, den vil bare hilse litt skjønner du" Tror mange hundeeiere har problemer med å fatte at det faktisk finnes ganske mange som ikke er særlig glad i hunder - og spesielt ikke store hunder som schäfere og denslags. Grrr. Jeg er sint enda. Jeg tok med meg en spade ut og lempet hundedritten over i naboens oppkjørsel, barnslig jada - men det føltes GODT! Takk for svar, forresten!
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2008 #4 Skrevet 16. april 2008 Hm er du heeelt sikker? Neida, men mange er faktisk det! Fryktelig mange som ikke gidder bry seg om båndtvang, siden "hunden min er kjempesnill og det kan da ikke gjøre noe at den løper bort til folk og hopper litt, det er jo bare koselig, den vil bare hilse litt skjønner du" Tror mange hundeeiere har problemer med å fatte at det faktisk finnes ganske mange som ikke er særlig glad i hunder - og spesielt ikke store hunder som schäfere og denslags. Grrr. Jeg er sint enda. Jeg tok med meg en spade ut og lempet hundedritten over i naboens oppkjørsel, barnslig jada - men det føltes GODT! Takk for svar, forresten! De færreste hundeiere holder faktisk på slik. Det er bare det at du ikke legger like godt merke til de hundene som går pent i bånd og holder kjeft, som du legger merke til de hundene som bjeffer og hopper opp. Jeg har hund selv, og jeg holder den i bånd og lar den ikke gå bort til andre mennesker. Jeg hadde helt klart spadd dritten over til naboen også. Jeg hadde mest sannsynlig lagt den fra meg rett forann inngangsdøren hans, slik at han trakket i den med en gang han kom ut.
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2008 #5 Skrevet 16. april 2008 Naboen driver schäferoppdrett, de har ørten voksne hunder. De går aldri tur med hundene, de står stort sett i en luftegård - litt lyd er det jo derfra, men som oftest er det til å leve med. Nå, derimot, har de en eller annen fyr - og x antall voksne schäfere - på besøk. Disse hundene tilbrakte natten bjeffende og ulende i en varebil noe sånt som ti? meter fra mitt soveromsvindu (de parkerte selvsagt ikke bilen rett utenfor naboens hus, da ville de jo blitt holdt våkne selv!) Ikke første gang dette skjer, for å si det sånn. Gikk ut i dag tidlig for å hente avisen - og ble hoppet opp på av en diger schäfer som da tydeligvis var sluppet ut for å drite. Har røde merker på låret fremdeles, og buksen ble full av jord. Jeg er ikke veldig glad i hunder, forresten, og setter definitivt ikke pris på å få en svær, vill schäfer etter meg. Observerte så fra vinduet at gubben som er på besøk hos naboen, slapp ut resten av bikkjene - slik at de fikk springe rundt i hagen min og "lufte seg" og bajse på plenen min. Gikk ut, kjeftet, og ble ledd av. Hva gjør man med sånne folk? Og hvorfor er alle hundeeiere egoister som innbiller seg at "hunden min er jo så snill, klart den må få gå løs uten bånd, den plager jo ingen"!? Da hadde jeg stått opp av sengen, ringt til naboen og gjort han "oppmerksom" på at det står hunderi bilen og bjeffer. Om det ikke hjal, så hadde jeg ringt politiet. Ang dritingen i din hage, så hadde jeg gått og snakket med naboen. At dette vil jeg ha meg frabedt. Dessuten så må dere ha hundene i bånd. Nå er det også båndtvang. man kan komme langt med prating. Han kan drive med oppdrett så mye han vil,men det skal ikke være til senanse for naboene.
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2008 #6 Skrevet 16. april 2008 Hvis det er som du sier, at hundene aldri blir gått tur med, så ring mattilsynet (tidligere dyrevernsnemda) i kommunen din. Ikke rart de bjeffer om de er stengt inne hele tiden. Dette er dyremishandling! Fortell meg gjerne hvor dette er, så skal jeg ringe om du ikke tør.
FoxyFish Skrevet 16. april 2008 #7 Skrevet 16. april 2008 (endret) jeg har hund selv, og de fleste hundeeiere er veldig flinke, hyggelige mennesker som er veldig opptatt av at deres hund ikke skal være til bry for noen. Dessverre er det noen som ødelegger. Folk som lar hundene løpe fritt der mange folk ferdes, for eksempel i en park, irriterer meg voldsomt. For det er svært få som har den kontrollen over hunden som de selv mener å ha. Disse hundene plager kanskje ikke Gud og hvermann, men når jeg kommer gående med min (lille!) hund, er det ikke moro å måtte roe ham ned flere ganger i løpet av en tur på grunn av spinnville, digre bikjer som ser på hunden min som tyggeleke. Det ble kanskje litt OT, men poenget er at ikke alle hundeeiere er som du beskriver! Det med at en haug med bikkjer er samlet i en bil(?) høres jo direkte ulovlig ut! Som flere har skrevet, så anbefaler jeg deg å ta kontakt med politiet - eventuellt mattilsynet. Og møkka i hagen hadde jeg levert tilbake...! Endret 16. april 2008 av FoxyFish
Gjest Helen Parr Skrevet 16. april 2008 #8 Skrevet 16. april 2008 Og møkka i hagen hadde jeg levert tilbake...! Absolutt hundre prosent enig. På dertil uegnet sted.
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2008 #9 Skrevet 16. april 2008 Det skal vel være nattero mellom kl 23 og 07? Dette gjelder alt bråk - bjeffing - høy musikk - barnegråt...
Gjest litt OT men Skrevet 16. april 2008 #10 Skrevet 16. april 2008 Det skal vel være nattero mellom kl 23 og 07? Dette gjelder alt bråk - bjeffing - høy musikk - barnegråt... ehh, vil det si at dersom ungene mine skriker etter klokken 23, så ringer naboen til politiet eller hva? lykke til med de frekke naboene deres. jeg synes det var lurt at du la dritten tilbake igjen. syntes dog at du skulle ha lagt den rett utenfor døren. eller kanskje i postkassa hans.
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2008 #11 Skrevet 16. april 2008 ehh, vil det si at dersom ungene mine skriker etter klokken 23, så ringer naboen til politiet eller hva? Barnegråt er like ødeleggende for natteroen som hundebjeffing. Derfor er det ditt ansvar at naboene ikke forstyrres av barnegråt eller annet bråk mellom klokken 23 og 07. På samme måte som det er hundeeierens ansvar at naboene ikke forstyrres av hundebjeffing mellom klokken 23 og 07. I begge tilfellene er det vel bedre å ringe naboen og forklare problemet istedet for å ringe politiet?
Gjest TS Skrevet 16. april 2008 #12 Skrevet 16. april 2008 Hehe jeg trodde jeg kanskje skulle få litt pepper for at jeg lempet hundedritten over i oppkjørselen til naboen - men er jo kjekt å se at jeg ikke er den eneste med temperament Jeg har prøvd (mange ganger!) å snakke med dem. Nå var det en fyr på besøk hos dem som var synderen i dag, men det er langt fra første gang noe sånt skjer. Han her har en varebil-sak, tydeligvis med hundebur inni bak, og det er altså der disse bikkjene hans tilbringer natten. Sikkert ikke kjekt for hundene (var nokså kaldt her i natt!) og absolutt ikke kjekt for oss som må høre på ulingen og bjeffingen. De er her enda, så dersom det ikke er stille i natt tenker jeg å gå bort og ringe på. Blir sikkert artig. :slåss:
Gjest Helen Parr Skrevet 17. april 2008 #13 Skrevet 17. april 2008 Barnegråt er like ødeleggende for natteroen som hundebjeffing. Derfor er det ditt ansvar at naboene ikke forstyrres av barnegråt eller annet bråk mellom klokken 23 og 07. På samme måte som det er hundeeierens ansvar at naboene ikke forstyrres av hundebjeffing mellom klokken 23 og 07. I begge tilfellene er det vel bedre å ringe naboen og forklare problemet istedet for å ringe politiet? Heldigvis pleier ikke barna ligge ute i en varebil og ule. Det holder som regel å lukke vinduet dersom barna gråter.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå