Jollie Skrevet 16. april 2008 #1 Skrevet 16. april 2008 Jeg har de siste månedene vært litt slapp og i lite aktivitet (er ikke vi alle slik om vinteren?), men nå har sola begynt å titte frem, og jeg merker at jeg har lyst å være i mer aktivitet. Siden jeg har en liten jente på snart 6 år vil jeg prøve å finne aktiviteter som jeg kan gjøre sammen med henne, og vi har allerede begyndt litt med sykling. Men så har jeg også veldig lyst å begynne å gå på rolerblades og lurer selvfølgelig på litt diverse da! Er jenta mi for liten til å begynne på det? Når synest dere det er ansvarlig at unger får begynne med rolerblades? Og hvor bra trening er det egentlig (for meg, ikke for henne)? Og er det lett å lære? Har tidligere selv kun holdt på med kick boxing, så jeg er litt newbie på dette:p
Supraspinatus Skrevet 16. april 2008 #2 Skrevet 16. april 2008 Jeg har de siste månedene vært litt slapp og i lite aktivitet (er ikke vi alle slik om vinteren?), men nå har sola begynt å titte frem, og jeg merker at jeg har lyst å være i mer aktivitet. Siden jeg har en liten jente på snart 6 år vil jeg prøve å finne aktiviteter som jeg kan gjøre sammen med henne, og vi har allerede begyndt litt med sykling. Men så har jeg også veldig lyst å begynne å gå på rolerblades og lurer selvfølgelig på litt diverse da! Er jenta mi for liten til å begynne på det? Når synest dere det er ansvarlig at unger får begynne med rolerblades? Og hvor bra trening er det egentlig (for meg, ikke for henne)? Og er det lett å lære? Har tidligere selv kun holdt på med kick boxing, så jeg er litt newbie på dette:p Rollerblades gir mye mindre trening enn feks løping. Man er nødt til å gi på litt for å komme opp i samme intensitet enn ved løping, og da går det fort. Så jeg tror ikke det gir deg så mye hvis du skal gå med datteren din. Men for henne er det sikkert kjempegøy... Hva med tur i skogen eller fjellet da? Det er bra trening. I tillegg kan man nyte naturen.
Jollie Skrevet 16. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. april 2008 Rollerblades gir mye mindre trening enn feks løping. Man er nødt til å gi på litt for å komme opp i samme intensitet enn ved løping, og da går det fort. Så jeg tror ikke det gir deg så mye hvis du skal gå med datteren din. Men for henne er det sikkert kjempegøy... Hva med tur i skogen eller fjellet da? Det er bra trening. I tillegg kan man nyte naturen. Vi gikk masse på fjellet og slikt før, da vi bor rett ved siden av et fint fjell, men pga. noen seneskader i anklene mine har jeg fått forbud av legen mot å gå i ulent terreng:( Trodde kanskje rollerblades var bra styrketrening for beina, vil gjerne få litt fastere lår uten å egentlig miste noe fett:)
Supraspinatus Skrevet 16. april 2008 #4 Skrevet 16. april 2008 Vi gikk masse på fjellet og slikt før, da vi bor rett ved siden av et fint fjell, men pga. noen seneskader i anklene mine har jeg fått forbud av legen mot å gå i ulent terreng:( Trodde kanskje rollerblades var bra styrketrening for beina, vil gjerne få litt fastere lår uten å egentlig miste noe fett:) Det er som de fleste slike sporter teknikkavhengig. Og uten teknikk får man desverre ikke det samme treningsutbyttet. Hvis du er helt amatør på rollerblades, så bruker du kanskje muskler du ikke visste du hadde og mye støttemuskler for å holde balansen. Men dette er ikke veldig effektiv trening da. Men det er i det minste lysbetont, og det er mye bedre enn å ikke gjøre noe. Så det er sikkert ingen dum idé å stå på rollerblades når været tillater det. Lårene dine blir desverre ikke fastere uten at fettet forsvinner. Det er underhudsfettet som gjør dem slappe. Styrketrening er veldig bra for å gjøre kroppen fastere. Men det er noe man absolutt ikke tar barn med på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå