Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Desperat_*
Skrevet

Hei,

Det har gått 5 år siden vi prøvde å få barn uten å lykkesl. Har gått hos gyn. og har vist seg at mannen min har dårlig sædkvalitet.

Vi synes ikke vi får den hjelpen vi trenger hos henne. Etter noen prøver sa hun at vi ikke kunne ta prøverør.

Nå lurer jeg på om det er noen andre behandlinger man kan få når sjansen for prøverør er utelukket. Det må finnes noen medikamenter som øker sædkvalitet hos mannen.

Vi er virkelig desperate og vet ikke hva vi kan gjøre. Har tenkt å bestille time hos dr. Purvis.

Takker alle som kommer med råd og tips.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første, få time hos Dr. Purvis!

Så sant det finnes en levende og brukbar sædcelle så kan dere ha prøverør, men hvis det ikke finnes levende sædceller i spermen som han selv leverer (skjønte du den?) så kan legen gå inn i bitestiklen med en nål å suge ut sædceller der. Der finnes det ofte noen nemlig. Det gjøres ikke overalt, men på noen klinikker.

Men bare dårlig sædkvalitet er ikke noe problem med ICSI, (en form for prøverør). Mange menn har også infeksjon i eller rundt testiklene uten å merke det og blir bedre av antibiotika. Dette er Dr.Purvis ekspert på.

Lykke til videre!

Skrevet

Men bare dårlig sædkvalitet er ikke noe problem med ICSI, (en form for prøverør). Mange menn har også infeksjon i eller rundt testiklene uten å merke det og blir bedre av antibiotika. Dette er Dr.Purvis ekspert på.

Lykke til videre!

Skrevet

Og sett ham på en diett med mye tomater og brokkoli. Begge deler skal være godt for sædkvaliteten.

Skrevet
Og C-vitamin har eg hørt...

Ja, men det får han jo i seg om han spiser tomater og brokkoli. :)

Skrevet

Mannen din bør prøve sink!! Det hjelper!! Hehe ;)

Skrevet
Bio Zink + Selen anbefales for dårlig sædkvalitet, og for prøving generelt. Både jeg om mannen tar det i tillegg til Q10.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...