Gjest Gjest_Linda_* Skrevet 16. april 2008 #1 Skrevet 16. april 2008 Jeg skal begynne å betale strøm, bor i 72 kvadrat leilighet, med en varmeovn i stua, en på kjøkkenet og en på soverommet. Varmekabler er det på badet, har også vaskemaskin og oppvaskmaskin. Har aldri betalt strøm selvf før, har nettopp flyttet hjemmeifra. Er så redd for høye strømregninger, så setter av 1000 kr imnd av min lønn for strøm . holder det? Nå går ikke varmtvannet på meg, det betaler hun i 1 etasje(heldigvis:-)). hvor mye er vanlig at det blir på strøm pr kvartal? Skal bestille direkte variabel pris. hva har dere ?
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2008 #2 Skrevet 16. april 2008 Det varierer svært mye etter årstid. I fjor betalte jeg 900,- det billigste kvartalet rundt sommeren (da var jeg ute på reise en del av tiden), og da det var sprengkaldt om vinteren betalte jeg nesten 3000. Vanligvis ligger det oppunder 2000 i kvartalet. Jeg har 51 kvadrat, og varmekabler på badet, kun elektrisk oppvarming.
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2008 #3 Skrevet 16. april 2008 ok, jeg tenker jo det værste jeg da:) flere tusen. men sparer ihvertfall 1000 kr i måneden så det får vel holde foreløpig. nå er det jo sommer snart, og på vinteren har jeg både vedovn på soverommet og i stua, Du betaler vel sikkert for varmt vann også, så det trekkes jo ikke hos meg heldigvis. så da er jeg vel rimelig safe da håper jeg. hilsen en litt for bekymra jenta:)
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2008 #4 Skrevet 16. april 2008 Jeg skulle tro det er omtrent nok, i hvert fall. Det kommer nok an på typen ovner og standarden på leiligheten (isolering, tette vinduer etc) også, og på hvor høy innetemperatur du trives med. Vi bor i en gammel enebolig hvor vi varmer opp anslagsvis 90 kvm elektrisk, og om vinteren har vi fått regninger opp mot 5000 pr kvartal (altså ca 1670 kr mnd), om sommeren ligger vi godt under tusenlappen pr måned. Hos oss er det dårlig isolert, så jeg ser for meg at man kan klare seg med mindre enn vi gjør, samtidig har vi ganske lav trivselstemperatur... Uansett hjelper det jo godt å sette av litt penger hver måned
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2008 #5 Skrevet 16. april 2008 Hvis ikke leiligheten er dårlig isolert eller strømprisene stiger burde det være nok å sette av 1000 kroner måneden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå