Gå til innhold

Hva synes dere om å la barna bruke hjelm ute?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Kristin_*
Skrevet

Kjenner ei lita jente på 1,5 år som alltid må bruke sykkelhjelm når hun er ute, fordi mor og far er redde for at hun skal falle og slå hodet. Hva mener dere om dette? Hysteri, spør du meg! Syns synd på jenta som sitter i sandkassa og leker med hjelmen på hodet :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mye rart i denne verden.

Hun burde også hatt redningsvest på seg i tilfelle søledammer....

Skrevet

Jeg synes det hørtes ualminnelig tåpelig ut. Hvilke risikoaktiviteter er det denne 1 1/2-åringen bedriver? Fjellklatring? :fnise:

Skrevet

Att använda cykelhjälm vid vanlig lek kan vara livsfarligt om de fastnar med hjälmen i en klätterställning. Cykelhjälmar för barn ska helst AV när de leker och inte cyklar, och de bör också ha "gröna" självutlösande spännen för att hindra strypning!

Skrevet

Het var da ekstremt hysterisk.Det får da være måt e på hvor overbeskyttende man skal være. Barn skal falle og slå seg, få kul i panna, skrubbsår på kneet og hull i buksa!

Gjest StoreSky
Skrevet
Att använda cykelhjälm vid vanlig lek kan vara livsfarligt om de fastnar med hjälmen i en klätterställning. Cykelhjälmar för barn ska helst AV när de leker och inte cyklar, och de bör också ha "gröna" självutlösande spännen för att hindra strypning!

Dette er meget viktig!

Og forøvrig helt enig med de andre, som sagt, et barn på 1.5 år er kanskje 1 meter over bakken.....

Skrevet (endret)

:Nikke:

Endret av Wadjet
Skrevet

Det hører da med til oppveksten at man skal falle å slå seg litt. En kul i panna og "hull i hodet" hører med :fnise:

Skrevet (endret)

Jeg har alltid synst at jeg selv er litt overbeskyttende, men dette tar jo kaka. Barn har godt av å falle og slå seg litt, det er jo slik de lærer. Håper jenta ikke vokser opp og er redd for alt mulig.

Endret av Jollie
Skrevet

Sønnen min brukte hjelm da han var 1-2 år. Han var veldig utforskende og klatret på bord og stoler. Han fikk hjernerystelse 3 ganger. Fallene var ikke særlig høyere enn en meter, men han besvimte og var slapp i armene mine 3 ganger likevel. Vi kjøpte derfor en hjelm i tykt stoff som var laget for å forebygge hodeskader under lek.

Gjest Gjest_Bygdedyret_*
Skrevet

Kan de ikke låse ungen inne i et bur da, polstret selvfølgelig så barnet er garantert å ikke skade seg - annet enn mentalt.

Det er greit å være forsiktig, men dette grenser mot hysteri.

Skrevet

Stakkars barn.

Si til foreldrene at det er farlig at barn i lek har på hjelm.

De kan bli kvelt!

Barn med kraftig epilepsi har spesialhjelmer på seg der det ikke er feste under haka!

Foreldrene er overhysteriske hvilket er skadelig for barnet på sikt!

Skrevet

Jeg har hørt om en gutt som måtte ha på hjelm om han skulle sitte på i bil med andre barns foreldre til trening og lignende. Huff.

Skrevet

Med mindre barnet er sykt, f.eks. bløder, epileptiker og lignende, slik at et eventuelt fall kan få alvorlige konsekvenser, så synes jeg det er helt bak mål.

Skrevet

litt drøyt ja, hehe. Men vet at jeg hadde visst sykkelhjelm på rett etter at jeg lærte å gå, fordi jeg gikk til det buttet ;)

Skrevet

Husk for guds skyld å bruke refleksvest også - året rundt, dagen lang!!!

Spøk tilside... Sykkelhjelm kan faktisk være farlig. Barnet kan feste seg og kveles. Sykkelhjelm har man på nå man sitter på sykkel. Ikke når man leker i sandkassen! Og er det EU-godkjent sand i sandkassen så bør ikke det eventuelle fallet være så ille heller.

Skrevet
Og er det EU-godkjent sand i sandkassen så bør ikke det eventuelle fallet være så ille heller.

EU-godkjent sand?!!

Og jeg som trodde jeg hadde hørt det meste.

Skrevet
EU-godkjent sand?!!

Og jeg som trodde jeg hadde hørt det meste.

Eneste som slipper unna EU-godkjennelse nå om dagen, er ironisk nok foreldre.

Skrevet

Stakkars pike.

Vi fostrer en hel generasjon evneveike. Barn tåler mye mer enn vi tror.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...