Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min kjære har nå vært sammen i snart 4 år og vet at det er oss som er ment for hverandre. Vi har et veldig spesielt forhold, min kjære er jente som er på vei til å bli mann. Hun/Han går nå på hormoner og vi satser på at han får fjernet eggstokkene dette året for så å få et mannlig personnr og bli godkjent som den mannen han er;) Neste år (tidlig) planlegger vi bryllup, og deretter søknad om prøverør. Har blitt enormt verpesyk den siste tiden og har virkelig planlagt fra A-Å, både med jobb, permisjon og ja, hele greia!! Det jeg gjerne vil vite er om det er flere der ute med lignende erfaring?

Jeg mener, min kjære har jo to "problemer", det ene er jo at barnet ikke blir hans, det andre er jo at han ikke er biologisk mann, og vi er fryktelig usikre på hvordan vi skal kommunisere dette til det kommende barnet. Hva hvis barnet får varige mèn, eller skjærer hånden av faren sin senere i livet pga faren er ei dame. Vi selv kommer jo til å se på ham som en mann, men er jo mange fallgruver der ute..så..er bare så usikker. Og vi kommer jo til å oppdra det barnet med uendelig mye kjærlighet og gjøre det sterkt osv, men en slik beskjed kan jo være vanskelig. Ellers kan man jo satse på at det går helt fint, med mindre noen plutselig glemmer seg og prater om det. Vil bare det beste for den lille som en gang skal bli vår dyrebare gullklump:)

Samtidig har jeg PCOS, og er veldig nysgjerrig om det er samme prosedyre ved prøverør da, eller noe som blir gjort annerledes?

Blir kjempeglad for alle svar!!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei

ang prøverør og pcos så er det ikke så mye annerledes. hvis du er overvektig blir du nok bedt om å gå ned i vekt. ellers er det litt større fare for overstimulering slik at de vil passe litt bedre på deg med oftere ultralyskontroller.

det går helt sikkert bra :)

Skrevet
hei

ang prøverør og pcos så er det ikke så mye annerledes. hvis du er overvektig blir du nok bedt om å gå ned i vekt. ellers er det litt større fare for overstimulering slik at de vil passe litt bedre på deg med oftere ultralyskontroller.

det går helt sikkert bra :)

Takk for svar ang PCOS Vilje!:)

• 4 måneder senere...
Gjest Gjest_Marthe_*
Skrevet

Dette hørtes ut som en vanskelig situasjon for utenforstående, dere er tøffe!!!:)

Ang PCOS blir nok dette drøftet når dere har møte ang prøverør og prosedyrer. Har dessverre ingen erfaring med dette selv, men det med å være transkjønnet er jo en fase, så han blir jo godkjent som mann etter operasjoner osv. Vet ikke om det var så mye til svar, men ønsker dere masse lykke til:) -Marthe-

Skrevet
Dette hørtes ut som en vanskelig situasjon for utenforstående, dere er tøffe!!!:)

Ang PCOS blir nok dette drøftet når dere har møte ang prøverør og prosedyrer. Har dessverre ingen erfaring med dette selv, men det med å være transkjønnet er jo en fase, så han blir jo godkjent som mann etter operasjoner osv. Vet ikke om det var så mye til svar, men ønsker dere masse lykke til:) -Marthe-

Takk for det Marthe!!:)

Skrevet

Ja, dette må jeg si meg enig i at var vanskelig å sette seg inn i :)

Men jeg ville bare si stå på!! Og ønske dere masse, masse lykke til! :klem:

Det er virkelig beundringsverdig. Og med tanke på hvordan barnet kommer til å takle dette i fremtiden, husk at tidene forandrer seg. Og at mer og mer blir akseptert. Det går nok bra skal du se :)

Skrevet

Ett tips bare; Lag din egen prøverdagbok her inne! Kan garantere deg at det er mye mer sosialt, og kanskje du til og med får enda mer respons :)

Skrevet
Ja, dette må jeg si meg enig i at var vanskelig å sette seg inn i :)

Men jeg ville bare si stå på!! Og ønske dere masse, masse lykke til! :klem:

Det er virkelig beundringsverdig. Og med tanke på hvordan barnet kommer til å takle dette i fremtiden, husk at tidene forandrer seg. Og at mer og mer blir akseptert. Det går nok bra skal du se :)

Tuuusen takk for kjempefint svar!:)))

ja, når barnet er blitt stor nok til å forstå slikt har forhåpentligvis slikt blitt litt mer vanlig! takk igjen :klem:

Skrevet
Ett tips bare; Lag din egen prøverdagbok her inne! Kan garantere deg at det er mye mer sosialt, og kanskje du til og med får enda mer respons :)

Det skal jeg absolutt ta med meg videre! Utrolig fin side dette, så det får jeg nok mye ut av:)

Skrevet

:klem:

Send meg PM når du har opprettet dagbok da, sånn at jeg kan følge med på hvordan det går! :)

Skrevet
:klem:

Send meg PM når du har opprettet dagbok da, sånn at jeg kan følge med på hvordan det går! :)

ja det skal jeg gjøre vet du :):klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...