Gå til innhold

neste fullmåne?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_morten_*
Skrevet

Hei. Har googla alt fra yr.no til wicca sine sider. Og det eneste jeg finner er at neste fullmåne er i oktober. Det kan da ikke være riktig eller...? Vet noen av dere når neste fullmåne er?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_morten_*
Skrevet

Ok, tusen takk for svar. Da satser jeg på 20.april som riktig dag å lufte steinene for bekymringer og grums. Får håpe det ikke er overskyet den dagen...

Skrevet
Ok, tusen takk for svar. Da satser jeg på 20.april som riktig dag å lufte steinene for bekymringer og grums. Får håpe det ikke er overskyet den dagen...

Du kan og rense med solskinn, salt, og jord. Men pass på at enkelte steiner er følsomme for sterkt lys, varme, eller fukt.

Gjest Gjest_morten_*
Skrevet
Du kan og rense med solskinn, salt, og jord. Men pass på at enkelte steiner er følsomme for sterkt lys, varme, eller fukt.

Ok, det er jo flott. Har instinktivt mer tro på fullmåneskinn, men er jo bare godt om sollys også funker. Skal man da pakke inn steinene i salt og jord eller er det nok å strø over??

Skrevet
Ok, det er jo flott. Har instinktivt mer tro på fullmåneskinn, men er jo bare godt om sollys også funker. Skal man da pakke inn steinene i salt og jord eller er det nok å strø over??

Ja, jeg og tiltrekkes mest av månen, og kommer til å bruke den mer enn solen om jeg noen gang tar opp igjen gamle vaner. Men mange hevder månen mer "renser" og solen "gir energi". Begge deler er bra, men fungerer litt ulikt. Ville forøvrig ikke avskrevet månen selv om det er overskyet ;)

Rensing med jord: Grave de ned. Til nøds i en blomsterpotte.

Med salt: Saltvann (gjerne sjøvann om du bor et sted hvor sjøen er noenlunde ren), eller grav de inn i en salthaug.

Men som sagt, undersøk om steinene tåler såpass røff behandling først! Månen er veldig fin slik, den kan du rense alt med uten først å tenke geologi :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...