Nigo-san Skrevet 15. april 2008 #1 Skrevet 15. april 2008 Settingen er typisk- venninner som samles, heller innpå litt og ender opp med å diskutere kjærleiken (det er trinn to på den typiske venninnekveld. Trinn en er å diskutere jobb. Trinn to er menn og desslike. Og på tredje trinn løser vi verdensproblemer på aldeles geniale måter som det egentlig er merkelig at ingen har tenkt på før... ). Hvorfor ønsker man seg egentlig kjæreste? Hva er det man håper å oppnå ved dette, som man ikke kan oppnå som singel? Det ble mange og heftige argumenter fra flere sider av bordet. Så nå lurer jeg på- hva er dine tre viktigste grunner til å ville ha en kjæreste? Merk: dette er et generelt spørsmål- ikke et spørsmål om hva som er bra med din nåværende kjæreste/samboer/mann. Men hva som generelt driver deg til å se deg om etter noen å være sammen med, selv når du egentlig har det greit som singel. Venter i spenning...
gjest*ts* Skrevet 15. april 2008 #2 Skrevet 15. april 2008 1) Alltid nåken å vere med i feriar og helger 2) Relativt ( ) jevn tilgang på sex 3) På sikt: sambuar= bestekompis og ein å dele utgifter med
Gjest Venetia Skrevet 15. april 2008 #3 Skrevet 15. april 2008 Jeg har så mange grunner... Omtanke, nærhet, å vite at noen elsker deg mer enn alt på jord og vil gjøre alt for deg. Å alltid ha noen der som du kan dele frustrasjoner og gleder med, og som gjør hverdagen lysere fordi det kribler i magen når du tenker på hvor heldig du er som har akkurat han, nemlig verdens beste som bare er din. Å ha noen som stryker og klemmer på deg og sier du er vakker som du er, selv når du er syk og uten sminke. Alle de gode følelsene som kommer titt og ofte når du er forelsket OÆH nå ble det mye kliss. :rødme: Da jeg var singel ønsket jeg meg en kjæreste fordi jeg lengtet etter oppmerksomhet, trygghet og nærhet.
Gjest Golden Girl Skrevet 15. april 2008 #4 Skrevet 15. april 2008 1. Å ha noen å elske som elsker meg tilbake 2. Noen å dele alt med: hverdagsproblemer, opplevelser, moro, sorger, livet. 3. Sex :love:
IloveNY Skrevet 15. april 2008 #5 Skrevet 15. april 2008 1. Å ha noen å gi omsorg og kjærlighet til, og som gir det samme tilbake til meg. 2. Å ha noen å dele gleder, sorger, hendelser med. Altså ikke føle seg alene. 3. Intimitet og sex.
Gjest lillebøll Skrevet 15. april 2008 #6 Skrevet 15. april 2008 Sex Noen å skravle med under middagen Det å ha noen å være glad i
W. Wallace Skrevet 15. april 2008 #7 Skrevet 15. april 2008 De øyeblikkene når begge to oppfører seg som små barn, gjøre seg til med typisk barnslige utsagn, ansiktsutrykk og bare le. Utfordrende, utforskende og stadig bedre sex (og alle vorspiel man har overalt. Vorspielet starter som regel i det øyeblikket man møtes og kulminerer i heidundrende het sex, uten at det nødvendigvis er spesielt for forhold men..). Å lære alt den andre personen kan, og å lære den andre personen det du kan (Forutsetter interessant partner, og er vel heller ikke nødvendigvis eksklusivt for forhold)
Gir Skrevet 15. april 2008 #8 Skrevet 15. april 2008 1) Å kunne gi og få omsorg og kjærighet 2) Å kunne tilbringe livet med sin beste venn, gråte og le og dele alt 3) Sex, nærhet, og varme kyss før man går på jobb om morgenen og før man sovner om kvelden I tillegg kan det jo nevnes at forelskelsen, den første perioden, er deilig og spennende, men tryggheten som kommer etter hvert er den beste. Det å kunne gå naken rundt og være helt trygg på seg selv, tisse med døra åpen, ha noen til å holde håret tilbake når man er kvalm, noen å si sin mening til og diskutere høylytt med for å vite at han er like glad i deg uansett. Noen å dele alle hverdagene med, det er det aller beste. Delilig
Gjest Gjest Skrevet 15. april 2008 #9 Skrevet 15. april 2008 1. Å ha en som vet 90% av mine behov uten at jeg behøver å si dem, og som vet hva jeg tenker før jeg åpner munnen, og at han enda er glad i meg og møter disse til så stor grad han kan. Det å vite at noen kjenner meg så godt som min mann gjør, alle mine idiotiske tanker og svakheter men som enda elsker meg like høyt. 2. Å ha en som er like glad for mine gleder som jeg er, og å ha en som jeg kan få dele like mye av gledene til. Jeg gleder meg over venner og familie også, men ikke på samme intense og selvopplevde måte. (Dobbelt så mye glede, men dog også dobbelt så mye sorg) 3. Å ha en jeg kan være barnslig med, lekesloss med, furte sammen med, hoppe i sølepytter sammen med, le av hu sure dama i gangen sammen med etc. Gjør man dette alene er man bare rar Jeg merker at jeg ikke klarer å separere meg 100% fra hva som er fordelen sånn generellt sett og hva jeg liker så godt med min mann. Men det er noe med det å ha et hjem i et annet menneske, å ha en som favner om en uansett hvor jævlig mann enn ser ut eller hvor teit og ulogisk man av og til kan være.
Gjest Chili P Skrevet 15. april 2008 #10 Skrevet 15. april 2008 Så nå lurer jeg på- hva er dine tre viktigste grunner til å ville ha en kjæreste? Merk: dette er et generelt spørsmål- ikke et spørsmål om hva som er bra med din nåværende kjæreste/samboer/mann. Men hva som generelt driver deg til å se deg om etter noen å være sammen med, selv når du egentlig har det greit som singel. Jeg så ikke etter noen å være sammen med da jeg var singel, nettopp fordi jeg hadde det så fint alene. Men så dukket det opp en person som jeg ble så glad i at det ikke var noe alternativ ...
Gjest Bond Skrevet 15. april 2008 #11 Skrevet 15. april 2008 1) Sex enhver tid i enhver sted 2) Noen som er villig til å spise maten jeg lager (og skryte den i tillegg!) 3) Noen som kan dra meg hjem da jeg er for fyll å gå selv
Gjest Gjest Skrevet 15. april 2008 #12 Skrevet 15. april 2008 En som kan male hus, hugge ved, jobbe i hagen o.s.v..... En lønning til. En som kan gå på butikken når jeg ikke gidder.
sebra Skrevet 15. april 2008 #13 Skrevet 15. april 2008 en som kan holde rundt meg om natta. til det blir for varmt ihvertfall... en å dele opp og nedturer med. en å komme hjem til/en å vente på skal komme hjem...
LilleCanCan Skrevet 15. april 2008 #14 Skrevet 15. april 2008 (endret) En venn. En man kan dele gleder og sorger med. En som man kan fortelle alt til. Endret 15. april 2008 av LilleCanCan
Supramundane Skrevet 16. april 2008 #16 Skrevet 16. april 2008 Å ha en spesiell person å dele glede og sorg med. Å ha den tryggheten det medfører å være to om alt. Å få lov til å elske, og å bli elsket tilbake. Det veier mye tyngre enn å kunne være singel. :rødme:
Daria Skrevet 16. april 2008 #17 Skrevet 16. april 2008 Jeg trives så godt med å være singel at jeg strengt tatt ikke leter... De gangene jeg savner en kjæreste, er gjerne når jeg trenger noen å støtte meg til -noen som kan passe på meg når jeg er syk og trøste meg og holde rundt meg når livet går meg imot, og noen å ha med på familiefester, i bryllup o.l. så jeg slipper alle spørsmålene om jeg ikke har funnet noen ennå og å bli sett på som mindre voksen bare fordi jeg ikke har noen ved siden av meg. Det jeg derimot ønsker meg i en kjæreste, er noen å diskutere stort og smått med, oppleve ting sammen med og kanskje få barn og dele hverdager og ferier med. Og en som av og til kan skjønne hva jeg trenger -det være seg en klem, et spark bak eller litt praktisk assistanse -uten at jeg må be om det og/eller arrangere det selv.
Gjest Gjest_tittin_* Skrevet 16. april 2008 #18 Skrevet 16. april 2008 1. Å være første prioritet hos et annet menneske, nemlig din aller beste venn! Venninner er vel og bra, men når din beste venn også er din kjæreste, vet du at dere har et uknuselig bånd som gjør at dere er det aller viktigste uansett omstendigheter. 2. Noen å føle nærhet med, fysisk og psykisk. Alltid ha en armkrok å krype inn i, for å få suss på hodet. 3. Noen til å utfylle en selv, i fohold til ALT, egentlig. Meninger, holdninger, opplevelser, utgifter, alt sammen!
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2008 #19 Skrevet 16. april 2008 1. Noen som passer på bagasjen din på flyplassen når du skal på WC, sånn at du slipper å dra hele lasset med deg inn på et krøkkete do. (i overført betydning: det er mye kjekkere å reise sammen med noen) 2. Slippe å kaste så mye mat - de fleste pakninger er laget for to personer. (å dele det meste, er mye mer praktisk) 3. Noen som ser meg som den jeg virkelig er, og som elsker meg med alle mine feil og mangler, og som jeg kan ha en morsom hverdag med, og alt det innebærer.
Gjest Bellatrix Skrevet 16. april 2008 #20 Skrevet 16. april 2008 Da jeg var singel var det dette jeg savnet, og som jeg nå ha: - Nærhet/sex. - Det å vite at jeg er elsket og attraktiv. - Å ha en å dele hverdagen med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå