Salt Skrevet 10. mai 2003 #1 Skrevet 10. mai 2003 Hva mener dere? Er det "farlig" å bruke rømme som gikk ut på dato den 29. april, i en kake?
Lula Skrevet 10. mai 2003 #2 Skrevet 10. mai 2003 Dersom den ikke har usmak eller er muggen er det helt OK å bruke den
Englepusen Skrevet 10. mai 2003 #3 Skrevet 10. mai 2003 Melkeprodukter surner jo etterhvert men de kan jo brukes alikevel. Bare de ikke er mugne. Pleier å bruke fløte, melk og yoghurt rester som har surnet når jeg lager vafler.
Gjest Vega Skrevet 10. mai 2003 #4 Skrevet 10. mai 2003 Bare den ikke er blå ... melk eller melkeprodukter som holdes i kjøleskap - holder gjerne lenger enn datostempel. Og du skal steke/koke det - så det er nok ingen fare.
-Fisken- Skrevet 10. mai 2003 #5 Skrevet 10. mai 2003 Jeg bruker alle matvarer som har gått ut på dato så lenge de ikke smaker vondt eller har mugnet/råtnet..
Gjest gjest1 Skrevet 12. mai 2003 #6 Skrevet 12. mai 2003 Hvis den er i uåpnet pakning og har stått i kjøleskap er den helt trygg og bruke. Pga EU regler er holbarhetsdatoen kortere enn den egentlige holdbarheten.
Barbie Skrevet 12. mai 2003 #7 Skrevet 12. mai 2003 Jeg hadde IKKE gjort det. - Men så er jeg utrolig nøye med datoer også da....... :oops: Barbie
Lula Skrevet 12. mai 2003 #8 Skrevet 12. mai 2003 Spesielt rømme og andre syrnede melkeprodukter holder en god stund over stemplingsdato, selv når pakningen er åpnet!!! Dersom pakningen ikke er åpnet kan den holde ganske så lenge over tiden. Et tips dersom du har fløterester, og det ikke kommer til å bli brukt innen det blir dårlig: Frys det ned i isterningbrett, så har du alltid en liten "fløteskvett" til supper og sauser.
Fakse Skrevet 12. mai 2003 #9 Skrevet 12. mai 2003 Rømme kan brukes så fremt den ikke er muglet. Noen ganger mugler rømme før den går ut på dato, noen ganger holder den seg fin leeenge etter at datoen har gått ut. Det kommer an på når den åpnes. Bruk den dersom den ser bra ut.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå