Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva mener dere? Er det "farlig" å bruke rømme som gikk ut på dato den 29. april, i en kake?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom den ikke har usmak eller er muggen er det helt OK å bruke den

Skrevet

Melkeprodukter surner jo etterhvert men de kan jo brukes alikevel. Bare de ikke er mugne.

Pleier å bruke fløte, melk og yoghurt rester som har surnet når jeg lager vafler.

Skrevet

Bare den ikke er blå ... melk eller melkeprodukter som holdes i kjøleskap - holder gjerne lenger enn datostempel. Og du skal steke/koke det - så det er nok ingen fare.

Skrevet

Jeg bruker alle matvarer som har gått ut på dato så lenge de ikke smaker vondt eller har mugnet/råtnet..

Gjest gjest1
Skrevet

Hvis den er i uåpnet pakning og har stått i kjøleskap er den helt trygg og bruke.

Pga EU regler er holbarhetsdatoen kortere enn den egentlige holdbarheten.

Skrevet

Jeg hadde IKKE gjort det.

- Men så er jeg utrolig nøye med datoer også da....... :oops:

Barbie

Skrevet

Spesielt rømme og andre syrnede melkeprodukter holder en god stund over stemplingsdato, selv når pakningen er åpnet!!! Dersom pakningen ikke er åpnet kan den holde ganske så lenge over tiden.

Et tips dersom du har fløterester, og det ikke kommer til å bli brukt innen det blir dårlig:

Frys det ned i isterningbrett, så har du alltid en liten "fløteskvett" til supper og sauser.

Skrevet

Rømme kan brukes så fremt den ikke er muglet. Noen ganger mugler rømme før den går ut på dato, noen ganger holder den seg fin leeenge etter at datoen har gått ut. Det kommer an på når den åpnes. Bruk den dersom den ser bra ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...