Bomullstrusa Skrevet 15. april 2008 #1 Skrevet 15. april 2008 Jeg trenger en ny pc snart. Denne synger på siste verset. Vært inne på forskjellige nettsider nå, men det er jo en jungel av pc'er å finne. Har dere erfarne mennesker der ute preferanser hva valg av merke angår? Er noen bedre enn andre? Har fått tips om Dell, men de er så klumpete... Håper noen har lyst til å dele erfaring og kunnskap med snart pc-løse meg
Supramundane Skrevet 15. april 2008 #2 Skrevet 15. april 2008 Jeg syns ikke Dell er klumpete. Dell har vært mitt førstevalg siden jeg fikk min første for 7 år siden. God kvalitet og fantastisk service. Det holder for meg.
Titti72 Skrevet 15. april 2008 #3 Skrevet 15. april 2008 Jeg har bare kjøpt Dell. Jeg har en PC-guru venn som alltid har rakket ned på Dell, og nå har han pc nr. 2 fra Dell. De har også bra kundeservice, så hvis f.eks. tastaturet ditt går i stykker, så har du et nytt levert dagen etter! Det har skjedd 2 ganger her!
Cata Skrevet 15. april 2008 #4 Skrevet 15. april 2008 Macbook! Veldig fornøyd med min. Skulle jeg valgt Windowsbasert ville jeg nok valgt Lenovo. Har hatt IBM laptop på jobb i 5 år nå uten annet trøbbel enn at det etterhvert ble for lite RAM. (Men da bare satte vi inn litt mer.)
Temposonic Skrevet 15. april 2008 #5 Skrevet 15. april 2008 Å spørre om hvilken type PC man skal kjøpe er nesten umulig. Spør du 10 ulike personer, får du 10 ulike meninger :-) Det er lettere å si hvilke merker man bør styre unna.. Har selv jobbet med salg og support på PC'er, og kan nevne et par merker jeg ville styrt unna, men skriver jeg det her kommer det garantert masse tilbakemeldinger fra folk som mener det motsatte :-) Basert på min egen personlige mening,vil jeg absoulutt anbefale DELL. Jeg kan ikke forstå hvorfor du kan mene at DELL er klumpete, ta en titt på DELLs XPS modell, min samboer har denne. En meget elegant maskin, som nesten ser fin ut på stuebordet ;-) Jeg skal ihvertfall kjøpe samme selv nå. Dersom man spytter inn litt ekstra for "Neste Arbeidsdag" support, får du noe av den beste supporten jeg har vært borti. Og dersom man ikke vil betale for dette, og liker å fikse ting selv, har de en fantastisk nettside med veldig gode og detaljerte bruksanvisninger og servicemanualer.
Nausicaä Skrevet 15. april 2008 #6 Skrevet 15. april 2008 Jeg er veldig glad i Macbooken jeg låner fra skolen. Hadde jeg hatt råd hadde jeg kjøpt min egen for lenge siden. Ellers er kriteriene lett og liten skjerm det første jeg hadde gått etter om jeg skulle kjøpt meg en bærbar.
Ce'Nedra Skrevet 15. april 2008 #7 Skrevet 15. april 2008 Dell Har Dell nå, og det blir nok Dell neste gang også. Da adapteret mitt ble ødelagt (noe som var min egen feil) kom de med et nytt på døra dagen etter, gratis. Selv om garantien min hadde gått ut.
Bomullstrusa Skrevet 16. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 16. april 2008 Å spørre om hvilken type PC man skal kjøpe er nesten umulig. Spør du 10 ulike personer, får du 10 ulike meninger :-) Det er lettere å si hvilke merker man bør styre unna.. Har selv jobbet med salg og support på PC'er, og kan nevne et par merker jeg ville styrt unna, men skriver jeg det her kommer det garantert masse tilbakemeldinger fra folk som mener det motsatte :-) Basert på min egen personlige mening,vil jeg absoulutt anbefale DELL. Jeg kan ikke forstå hvorfor du kan mene at DELL er klumpete, ta en titt på DELLs XPS modell, min samboer har denne. En meget elegant maskin, som nesten ser fin ut på stuebordet ;-) Jeg skal ihvertfall kjøpe samme selv nå. Dersom man spytter inn litt ekstra for "Neste Arbeidsdag" support, får du noe av den beste supporten jeg har vært borti. Og dersom man ikke vil betale for dette, og liker å fikse ting selv, har de en fantastisk nettside med veldig gode og detaljerte bruksanvisninger og servicemanualer. Hehe, ser den Men du må gjerne nevne hvilke merker jeg IKKE burde velge! De andre her inne får bare hakke i vei på det du evt måtte svare da, men siden du har jobbet med salg og support regner jeg med at du er kapabel til å gi troverdige tips Grunnen til at jeg synes DELL er klumpete er nok fordi samboeren og broren min begge har hatt noen DELL-modeller som har vært både to og tre ganger så tykk som min Fujitsu Siemens. Altfor mye å bære på synes jeg. Men selvfølgelig finnes det sikker flere modeller.. Har bare låst meg fast i den tankegangen. Har jo lest flere god-ord om DELL nå da, så kanskje jeg burde åpne døra for den igjen..
Bomullstrusa Skrevet 16. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 16. april 2008 Btw, leveres DELLs pc'er med Linux også, eller er det bare Windows?
Cata Skrevet 16. april 2008 #10 Skrevet 16. april 2008 Dytter litt på "Dell-døra". Jobben brukte Dell som standardmaskin en periode og det var ganske mange som hadde problemer - særlig med nettverksforbindelser. Der vi andre med utgamle IBM'er koplet opp uten problemer, hadde Dellbrukerne et svare strev.
Supramundane Skrevet 16. april 2008 #11 Skrevet 16. april 2008 Jeg har jobbet for IBM. Ville ikke tatt i de med ildtang. (ca.)
Temposonic Skrevet 16. april 2008 #12 Skrevet 16. april 2008 (endret) Av egne erfaringer ville jeg blant annet aldri hatt noe som heter IBM, Compaq, Fujitsu Siemens ;-) (beklager hvis jeg fornærmer deg) og HP. Vi hadde mye tech-support og klager på disse merkene. Litt ironisk kanskje at min nye arbeidsgiver faktisk er et av de nevnte navnene :-) Og igjen, det er sikkert folk som kan komme med flere forslag, og motmeninger mot de jeg har nevnt. Jeg har basert det på statistikk og ikke egne meninger :-) Personlig nå har jeg en ASUS som er blitt brukt langt over gjennomsnittlig de siste 3 årene, og jeg er av typen som ser på PC'en som en bruksgjenstand og ikke akurat bruker silkehansker på den.. Har ikke hatt et eneste problem med den. Jeg er kanskje ikke så veldig objektiv når jeg snakker så varmt om DELL. Har faktisk aldri eid en før, men hva jeg har erfart via. mine kamerater og samboer er dette vanvittig bra maskiner. Det faktum at man kan få PC'en skreddersydd etter egne kriterier, uten å bygge den selv, er jo enda et pluss. Når det gjelder Linux, så leverer DELL dette foreløpig som et alternativ på utvalgte maskiner, om jeg ikke tar helt feil nå. Jeg håper og tror at dette på sikt vil bli et alternativ på alle modeller. Ubuntu er forsåvidt gratis, så dersom du ønsker det, er det bare å laste ned.. Men du slipper nok ikke unna å måtte betale for Windows lisensen uansett. Edit: Har nå bestillt meg en DELL XPS :D Endret 16. april 2008 av jmac
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2008 #13 Skrevet 16. april 2008 Btw, leveres DELLs pc'er med Linux også, eller er det bare Windows? Foreløpig ikke med Linux i Norge. Kun USA, Spania, Frankrike, Storbritannia og Tyskland.
Gjest 01A1CD Skrevet 17. april 2008 #14 Skrevet 17. april 2008 Jeg ville valgt Apple. Hvis det skulle være en Windows-pc ville jeg valgt dell hvis jeg skulle betale selv og Lenovo (tidligere IBM) hvis noen andre betalte.
Alvilde Skrevet 17. april 2008 #15 Skrevet 17. april 2008 Jeg har en Dell XPS M1330 fra desember i fjor. Den er ok, men jeg angrer på at jeg ikke gjorde som jeg egentlig ville og kjøpte en MacBook.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå