Gjest Anonymous Skrevet 10. mai 2003 #1 Skrevet 10. mai 2003 Jeg har en 4 år gammel Compaq med 450 MHz PentiumII prosessor, 128 MB RAM, og to harddisker. Den ene (originale) harddisken er på 10 GB, den andre på 20GB. Problemet er følgende: C: er full, og Win98 CD'n som fulgte med PC'n setter opp C: til 5 GB uavhengig av plassen som finnes. I tillegg til Win98 legges det inn en masse uaktuell programvare (Som jeg evt må avinstallere etterpå). Alternativet er å installere WinXP Home som jeg også har lisens på. Planen er å sette opp PC'n med den største disken som C: og den andre som D: Bryr meg ikke med flere partisjoner på hver, tror jeg. Klarer denne PC'n å kjøre WinXP Home? Kan jeg evt sette opp den andre PC'n som server og kjøre "tynne klienter" av programvaren? Hva slags programvare kan jeg evt kjøre "tynt"? Den andre PC'n har 2GHz prosessor, 256 MB RAM og en harddisk på 80 GB.
Gjest Lea Skrevet 10. mai 2003 #2 Skrevet 10. mai 2003 Hvis du skal bruke Windows® XP Home Edition, trenger du følgende: PC med 300 MHz eller høyere prosessorklokkehastighet anbefales, 233 MHz minimum nødvendig,* Intel Pentium/Celeron-serien, AMD K6/Athlon/Duron-serien eller kompatible prosessorer anbefales. 128 MB RAM eller høyere anbefales (64 MB er det minste som støttes – kan begrense ytelsen og noen funksjoner). 1,5 GB ledig plass på harddisken*. Super VGA (800 x 600) eller høyere oppløsning for videokort og skjerm. CD-ROM- eller DVD-stasjon. Tastatur og Microsoft Mouse eller kompatibel pekeenhet Fant dette på http://www.microsoft.com/norge/products/wi...tion/sysreq.asp
Gjest Lea Skrevet 10. mai 2003 #4 Skrevet 10. mai 2003 Vær OBS på at eldre skrivere og annet utstyr kanskje ikke fungerer på XP. En sjelden gang slutter produsenten å lage drivere når skriveren er noen år gammel.
Gjest Anonymous Skrevet 10. mai 2003 #5 Skrevet 10. mai 2003 Her fungerer alt, siden de to maskinene allerede står i nettverk. Rådet går uansett videre til andre lesere av tråden. Noen som vet om jeg kan bruke tynne klienter i XP Home eller om jeg må ha Pro/Server for å få det til?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå