Daiquiry Skrevet 15. april 2008 #1 Skrevet 15. april 2008 Kjøpte et nytt spill for PC i går, og gledet meg vilt til å spille. Installerer og titter gjennom introen, så skjer følgende: mm.exe. stopped working. HVA §%&*!!!! Prøver flere ganger, men til ingen nytte. Det samme skjer hver gang. Så titter jeg bakpå coveret på spillet og der ser jeg følgende: Operativsystem: XP (ONLY). Herregud! Det er jo helt utrolig! Dette spillet kom ut 2006, og kan ikke brukes på VISTA. Stilig...det vil si at jeg må spille dette spillet på min gamle laptop, som ikke egner seg så bra til dette... Måtte bare få ut litt frustrasjon her!!!!
murray Skrevet 15. april 2008 #2 Skrevet 15. april 2008 Jupp, kjipt det som skjer med PC-spilla.... Det er så mye piratkopiering at selskapene fokuserer på konsoll for å tjene pæng.
Kamikatze Skrevet 15. april 2008 #3 Skrevet 15. april 2008 Prøv å kjøre det i kompatibilitetsmodus for XP, mens du ennå greier å se gjennom tåreflommen
Daiquiry Skrevet 15. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 15. april 2008 kan du utdype det litt Kamikatze?? Er ikke så dreven med data...
Kamikatze Skrevet 15. april 2008 #5 Skrevet 15. april 2008 (endret) Sånn fra husken, mener jeg du skal høyreklikke exe-fila, og velge egenskaper (properties) i sprettoppmenyen, der et sted bør du kunne velge å kjøre programmet i kompatibilitetsmodus for XP Endret 15. april 2008 av Kamikatze
Gjest Gjest_Dolly_* Skrevet 16. april 2008 #6 Skrevet 16. april 2008 Mange spill-produsenter legger ut patcher til spillene sine på hjemmesidene sine. Hvilket spill er det snakk om?
Daiquiry Skrevet 18. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 18. april 2008 Nå har jeg prøvd det som kamikatze foreslo, og det funket ikke. Det er snakk om Dark Messiah might and magic..
Paladin Skrevet 18. april 2008 #8 Skrevet 18. april 2008 Har du installert den siste patchen? Se her for link til v1.01 og v1.02: http://www.nzone.com/object/nzone_darkmessiah_downloads.html Noen skriver at det lønner seg å installere v1.01 før man installerer v1.02. Her er info angående feilmeldingen du får (MM stopped working): http://www.extremetech.com/article2/0,1697,2090582,00.asp Er det multiplayer versjonen du ikke får til å virke? Det ser ut til at den kan startes fra Start knappen ved å finne frem til folderen med Dark Messiah og multiplayer komponenten. Fra Dark Messiah menyen så er det noe som går galt om man velger å starte multiplayer. Her er flere tips du kan følge: http://www.tomshardware.com/forum/98151-13...ed-working-help http://forums.ubi.com/eve/forums/a/tpc/f/8...04/m/2091034065
Amalie_85 Skrevet 18. april 2008 #9 Skrevet 18. april 2008 Vil det gå ant å sette opp en visuell maskin? Jeg har det på min laptop for å spille noen spill, men hvordan man fikser sånt aner jeg jo ikke! Var sambo som fikset det for meg!
Gjest Z Skrevet 18. april 2008 #10 Skrevet 18. april 2008 Hvis ikke Paladin sine linker hjelper... Kjører du 32-bits eller 64-bits-utgaven av Vista? Med 32-bits pleier det ikke å være mer enn en patch og litt triksing som skal til før du får ting som ikke har Vista oppgitt som tilpasset OS til å kjøre under Vista likevel - omtrent som med Win95/98-tilpassede ting under XP. Med 64-bits kan det fort bli litt mer styr. I tillegg er Dark Messiah notorisk for å være kranglete av tilsynelatende uforklarlige årsaker; like etter release ble det rapportert om alt fra obskure problemer på grunn av en ikke-optimal hardwaresammensetning til printerdrivere som forårsaket ctd. Andre ting du kan prøve, i tillegg til å patche selve spillet, er å oppdatere drivere til skjerm- og lydkort, reinstallasjon til et annet sted enn C:\Programfiler (hvis du har det der), og den ikke alltid like effektive kompatibilitetsmodusen. Nå har jeg det ikke for hånden akkurat nå - i grunn har jeg ikke spilt det på et halvt år - men ved anledning skal jeg heller installere det her (Vista, x32), og se hvordan det går. Tekniske problemer til tross, Dark Messiah er et utmerket spill når du først får det til å virke. Jupp, kjipt det som skjer med PC-spilla.... Det er så mye piratkopiering at selskapene fokuserer på konsoll for å tjene pæng. /facepalm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå